Lizzy schreef:
Maar Linda, jij kunt toch ook niet ontkennen dat jij en bijv. Helen een van de weinige zijn? Ik heb regelmatig discussie met studenten van de faculteit en kom er maar hoogst zelden 1 tegen die op een ander manier tegen voeding aan wil kijken. Ik denk dat iedere student weet wat het meeste geld opleverd in een DA praktijk..... Vlooientroep, entingen, wormmiddelen EN brokken.
Yep, dat is ook zo. Wil niet zeggen dat natuurlijk het grootste deel van de studenten ons onbekend is.... en hoe die erover denken blijft een vraagteken. Ik heb wel jaargenoten gehad die ook positief tegen andere methoden aankeken, dus niet alleen de kwestie voeding. Neem nou het epilepsie-beleid. Je weet hoe hard ik vecht tegen al die zogenaamde "diagnoses", zelfs op de faculteit. Mijn grote bek (sorry voor het woord) wordt me niet in dank afgenomen, maar om eerlijk te zijn interesseerd me dat geen lor. Veel studenten die anders denken dan de personen die ze les geven, zijn huiverig om hun mening te uiten, uit vrees voor.... ja, wat eigenlijk. Ik kan er geen oog om minder slapen, zo lang ik voor mezelf maar weet dat ik goed bezig ben en mijn "patienten" zie opknappen.
De roepingen van vroeger zie je nog maar zo weinig. Of ik een roeping had (heb), tja, ikke niet weten. Ik weet wel dat ik het liefst dieren genees en daar ook mijn brood mee wil verdienen. Ik hoef er niet rijk van te worden. Als ik dat wil, was ik wel advocaat van criminelen geworden, ofzo.
Lizzy schreef:Iedere DA schiet zichzelf in de voet wanneer hij brokken uit de praktijk weerd, zeer kritisch gaat vaccineren en tegen z'n patienten zegt dat ze beter niet standaard kunnen ontwormen en hun hond kunnen vergiftigen met anti-vlooien-troep.
De meesten misschien wel, maar er zijn toch zeker ook wel dierenartsen die niet zo zijn. Kijk naar Tannetje. Ikzelf hoef niet zo nodig m'n patienten ieder jaar te zien voor hun vaccinatie's en ontwormen zal ik niet aanraden. Nou ja, je weet hoe ik ben. Wel ben ik van mening dat een senioren-spreekuur geen overbodige luxe is. Gewoon een algehele check-up, hart, longen luisteren, desnoods bloedonderzoek naar nieren en lever. Moet toch kunnen, maar daar hoeft toch zeker geen knoert-prijzen voor gerekend te worden.
Tegenwoordig krijgen ze een rolling als je zegt dat je hond veel drinkt en graag een bloedtestje voor de nieren wil laten doen. Ik wilde alleen een buisje hebben om bloed in op te vangen, die waren op, nou, jeminee, wat een ellende zeg. Uiteindelijk kreeg ik het ding mee om zelf bloed af te nemen, maar wat een gezeur. Ik weet toch zeker zelf wel wanneer mijn hond veel drinkt?? En zelf bloed afnemen kan ik ook wel. Maar ja, zal wel een centenkwestie zijn.... kunnen ze geen bedragje berekenen voor het blafje...
Lizzy schreef:Volgens mij moeten DA's al heel hard werken voor niet al te grote salarissen (ja OK, behalve de TV dierenartsen dan. Die zwemmen in de poen - je hebt er altijd slimme commerciele rakkers bij zitten, dat geldt voor iedere beroepsgroep). Als DA's volledig trouw zijn aan hun principes (en aan bijv. rauwe voeding en minimaal enten), dan zou hij/zij toch op een andere manier moeten zorgen de monden van zijn/haar kinderen te voeden. De hypotheek te betalen. De lening af te lossen.
Mwah, dat salaris valt wel mee, hoor. Vooral de artsen met een eigen praktijk. Ik kan niet zeggen dat de artsen waar ik werkte nou zo slecht verdienden. Trek daar de vaccinatie's en ontwormingen af, blijft er nog genoeg over hoor.
Lizzy schreef:Absoluut!! Ik heb zeer veel respect voor je en ik vind het juist leuk dat wij het op een normale manier wel eens niet met elkaar eens zijn
!
Dabedoellik maar
Gr.
Linda