Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Toch maar even een update, hoewel er weinig nieuws is behalve goed nieuws :) Ze is nu sinds vrijdag op alleen CB zonder venkelthee en ze eet het nu nog smakelijker op, wel gaat er 's avonds nog pro bioforte in van de Groene Os maar zelfs dan vind ze het nog heerlijk. Haar ontlasting is nog steeds hetzelfde, klein, donker en goed hard. Al met al wordt ik nu zelf ook wat rustiger want elke middag zat ik in spanning als Wout opbelde, eet ze of eet ze niet. Ze eet als een dijker en is net zo tierig als altijd. Ik hoop dat ik over een maand kan zeggen, zo deze strijd hebben we gewonnen dankzij het vers vleesvoer en tegen het advies van mijn dierenarts in. Ik hoop zo dat ik over een paar maanden (als er geënt moet worden) tegen mijn dierenarts kan zeggen, kijk ik geef haar nu een paar maanden vers vleesvoer en we hebben geen problemen meer met haar darmpjes gehad. Toch denk ik dat mijn dierenarts wel naar me wil luisteren als ik 'm dit allemaal vertel want hij heeft sowieso altijd een luisterend oor naar wat ik heb te vertellen.

Zo heb ik eens met mijn maltezer een groot probleem gehad want ze was geheel verlamd aan haar achterkant vanwege een hernia. We zijn door mijn dierenarts toendertijd doorgestuurd naar een fysiotherapeut en zij werkte ook met geluidsgolven, ook was zij heel geïnteresseerd naar T-touch wat ik zelf heel interessant vind en ook op haar heb toegepast. Wekenlang hebben we dit gedaan 3 x per week. Al met al loopt mijn Maltezer weer zij het niet geheel zoals ze hiervoor deed maar ze loopt. De fysiotherapeute zei dat we het samen hadden gedaan, zij met haar handelingen en ik met de T-touch. Mijn dierenarts luisterde heel goed naar mijn verhaal en prijsde mij ook dat ik zo doorgezet had. Dus ik denk dat hij ook zal luisteren naar mijn verhaal met Dezhra als ik ooit nog eens bij hem langkom. Uberhaupt als ik met 1 van de honden of katten bij hem langs ga vraagt hij altijd naar degene waar ik toen mee langs ben geweest.

Ach ik loop nu wat vooruit op de zaken want ze krijgt het net 1 week maar ik heb het gevoel dat ze het al veel langer krijgt ;)

Esther en d'r beestenboel
GEWELDIG Esther !!!

Maar pas wel op met dat enten dan ...............
misschien kun je eerst de titer laten bepalen of het wel nodig is ??
Zou jammer zijn, wanneer Dezhra een terugslag van de enting zou krijgen ........
Karin & Pyrs schreef: GEWELDIG Esther !!!

Maar pas wel op met dat enten dan ...............
misschien kun je eerst de titer laten bepalen of het wel nodig is ??
Zou jammer zijn, wanneer Dezhra een terugslag van de enting zou krijgen ........
Bedankt voor de tip Karin, ik zal dit eens overleggen. Tenslotte zou ze pas eind augustus geënt hoeven te worden dus dat is nog een eind weg.

Ik zal er weer eens een vervolg aan geven want gistermiddag had ze een klein beetje slijm en bloed bij haar ontlasting en ook was het wat slapper als dat ik de laatste twee weken van haar gewend was. Gisteravond had ze wat dunne ontlasting en wat meer slijm en bloed erin. Gelukkig was ze er niet ziek van en wilde ook gewoon blijven eten wat ik haar dus ook gewoon gegeven heb. Gisteravond laat heb ik haar toen ik het ontdekte van de ontlasting een okugest tabletje gegeven en vanmorgen nog eentje. Vanmorgen had ze geen ontlasting en wilde nog steeds graag eten. Vanmiddag had ze wat ontlasting en het was weer als voorheen, klein, donker en hard. Nou als dit een aanval is geweest is ze hier super doorheen gekomen en ik voelde het vanmiddag echt als een kleine overwinning.

Ook moest ik vanavond even langs mijn dierenarts en heb verteld wat ik Dezhra nu te eten geef, en zoals ik al zei en dacht staat hij er zeker niet negatief tegenover. Ik heb hem uitgelegd dat ik wat wilde uitproberen en zo op Carnibest uitgekomen ben omdat daar geen gluten en granen inzitten en dat ik niet denk dat zij allergisch is voor eiwitten. Hij gaf mij groot gelijk en luisterde met volle aandacht naar mij wat ik hem te vertellen had. Hij vond ook dat ze er super uitzag want ik had haar gewoon even meegenomen. Ook wist hij wat Barf was ;D en kon ook Probio forte van de Groene Os. Blijkbaar heb ik toch wel een dierenarts die ook naar zijn klanten luistert. Hij heeft de url opgeschreven van Carnibest en zou er zeker naar gaan kijken.

Truus schreef: Mooi dat de Dierenarts positief is over versvlees en barf. Weinig weten wat het inhoudt.
Ik stond er ook van te kijken dat hij wist wat Barfen was, hij zei ook nog dat er best wel veel bij kwam kijken om dat allemaal zelf samen te stellen. Als hij nu ook nog vers vleesvoer gaat promoten en verkopen zou ik nog gelukkiger zijn met mijn dierenarts als dat ik al ben.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door