Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dogsunlimited
Wanda schreef: Het rare bij Shera is dat je bij de flanken geen huid of vel te pakken krijg.Ze voelt aan als een massief rotsblok.
Ze is echt keihard van voor naar achter. ??? ??? ???
Je kan het niet indrukken niets.

Tineke
Begrijp precies wat je bedoelt. Dat is bij mijn honden idem dito. De buik en flanken zijn keihard gespierd lijkt het wel. Daarom valt het ook niet zo op, maar ik denk dat het komt omdat overtollig vet omgezet wordt in spier als je vers voert. Die van mij hou ik echt een tijd schraal, totdat ik weer wat rib zie.
Door 202spots
Wanda schreef: Heb net de da gebeld en er is een thyroid onderzoek gedaan.De waarde mag tussen de 21 en 47 liggen en die van Shera was 37.De chol.was ook niet erg verhoogd.
Tja.....
Tenzij er in Holland 'n andere waardes word gerekend klop er iets niet.
Resultaat van de Thyroid test komt hier niet terug zoals jij hier zet.
Voor zover ik weet komt de resultaat terug als
0.8-1.5 sub normal
1.6 - 5.0 normal
3.0 - 7.5 need supplement(medication)

Ik weet dat jullie niet alles testen, hier word
T3, T4, Free T3, Free T4, T3 auto antibodies and T4 auto antibodies gedaan en in Holland alleen de T4 en T3?

Misschien dat Tannetje of Linda er meer over kunnen vertellen hoe er getest word?
Door Tineke *
Nou weet ik het niet meer hoor,wat moet ik nu doen?
Ik neem toch aan dat ze weet waar ze het over heeft,en niet zomaar zegt dal het allemaal goed is?
Eerlijk gezegd zit ik zowat te janken hier.
Dacht ik goed te doen om het bloed te laten onderzoeken zit ik boordevol twijfel en ben ik nog verder van huis.

:'( :'( :'( Tineke
Door conleeuw
Wanda schreef: Nou weet ik het niet meer hoor,wat moet ik nu doen?
Ik neem toch aan dat ze weet waar ze het over heeft,en niet zomaar zegt dal het allemaal goed is?
Dacht ik goed te doen om het bloed te laten onderzoeken zit ik boordevol twijfel en ben ik nog verder van huis.

Ik denk dat je er goed aan doet om een goed gesprek met jou dierenarts te hebben, laat haar het allemaal maar even goed uitleggen, wat zij heb getest en wat de uitkomst was. Dat hoort gewoon bij de consult, dat ze dat uitleggen
Door Femke

als jouw DA zegt dat de waarde tussen 21 en 47 mag zitten, en die zit op 37, dan MOET je er vanuit gaan dat die waarde bij jouw hond prima is, ongeacht welke waarde ze in amerika gebruiken.
Door 202spots
Dacht ik goed te doen om het bloed te laten onderzoeken zit ik boordevol twijfel en ben ik nog verder van huis. :'( :'( :'( Tineke
Sorry Tineke, 't is niet me bedoeling om je van slag te maken, maar ik geloof dus dat er geen echte thyroid test is gedaan... :-\
Bel anders nog 'n keer en vraag wat de T3 en de T4 waardes van de test zijn.
Wanneer ze dat niet kunnen vertellen, dan is er dus waarschijnlijk ook geen thyroid test gedaan.
Door Femke
Diagnose stellen:
Mocht je hond allerlei "onduidelijke" verschijnselen hebben en je vermoed een schildklier probleem, dan is de eerste stap een T4 onderzoek. Een bloedonderzoek naar de T4 waarde geeft veelal een duidelijk antwoord op de vraag of een hond schildklierproblemen heeft. De T4 waarde moet tussen de 19 en 46 liggen. Gaat de uitslag ver boven de 46 uit dan kunnen we spreken van een "Hyper" en als de waarde onder de 19 blijkt te zitten hebben we te maken met een "Hypo".

bron: http://www.shelties.nl
Door 202spots
Applause!!! Knap gevonden hoor!
Dan weten we dus gelijk dat jullie andere waardes hebben en dat er geen 6 panel test gedaan word ;)
Door Tineke *
Nou ik moet van de week toch de rekening ophalen,dan vraag ik de uitdraai van de uitslagen.
Maar Femfe spreken ze bij de schildklier ook over hypo en hyper net als bij diabetici?

Tineke
Door Femke
Wanda schreef: Nou ik moet van de week toch de rekening ophalen,dan vraag ik de uitdraai van de uitslagen.
Maar Femfe spreken ze bij de schildklier ook over hypo en hyper net als bij diabetici?

Tineke
yep, hyper betekent dat iets in een té sterke mate aanwezig is , en hypo dat een bepaald gehalte te weinig is, en aan wat voor stofje dat vastplakt maakt niet uit ;)
Door Femke
202Spots schreef: Applause!!! Knap gevonden hoor!
Dan weten we dus gelijk dat jullie andere waardes hebben en dat er geen 6 panel test gedaan word ;)
???
Door Tineke *
202Spots schreef: Applause!!! Knap gevonden hoor!
Is dit cynisch bedoelt of meen je het?????????????

Tineke
Door 202spots
dat is leuk..... :-\
ik probeer hier met dit topic te helpen, en te vertellen wat ik er van af weet en probeer uit te leggen wat er hier gedaan word....
Ik schreef toch al eerder dat ik niet weet welke waardes er bij jullie in Holland worden gebruikt, en ik vraag toch ook of Tannetje of Linda dat mischien weten?

Dan ben ik nog zo gek om te googlen voor 'n site waar het misschien in 't Hollands staat, maar ik kan jammer genoeg niks vinden.
Dan zet Femke hier de bericht neer waar dus WEL in 't HOLLANDS beschreven staat welke waardes er in Holland worden gebruikt, dus ik denk he wat goed zeg, dan weten we gelijk waar we aan toe zijn.
Ik zet dan hier neer dat Femke 'n applausje verdient omdat ik 't knap vind ze dat gevonden heeft.
en omdat er al eerder ter sprake is geweest op BP of de 6 panel nou wel of niet gedaan word in Holland, neem ik aan dat het hier alleen om de T4 en T3 resultaat gaat, en dat er dus GEEN 6 panel gedaan word.
en dan krijg ik eerst 'n ??? en dan de vraag of ik cynisch wil zijn....
Nou bedankt hoor!
Laatst gewijzigd door mahuni op di 01 nov 2005, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
Nee sorry hoor dan begreep IK het verkeerd.
Nogmaals sorry neem me niet kwalijk.Ik ben juist blij met iedereen die meedenkt.
:D :D :D Tineke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door