Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
conleeuw schreef: Dat vindt ik ook een optie, hoewel ik een hekel heb aan ongeboren .... nou ja, ik hoef hier niet op in te gaan...
Ik denk dat Laura met haar dierenarts moet bespreken wat de beste is voor Ziggy.
Ik ook. Maar ik heb te vaak meegemaakt dat er bij een morning after prik toch nog puppies geboren werden. Dus er is altijd nog een kans dat er toch nog puppies zitten, tijdens de castratie..... Dus of je er nou misschien 2 of 6... nou ja, laat maar, je weet wat ik bedoel... Het gaat mij ook om de toestand van Ziggy.....

Er is trouwens ook nog een goede kans dat Ziggy helemaal niet zwanger is en dan zou ze de prik dus nog voor jan doedel krijgen ook....
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 12 okt 2005, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
Lizzy schreef: OK, mijn excuses. En ik zou dan toch kiezen voor de optie van Angelique. Geen prik en wel castratie over een aantal weken. Ziggy is volgens mij niet sterk en gezond genoeg om OOK nog eens zo'n prik te moeten doorstaan.
das dus ook de reden dat ik aangaf, of nu of over een paar weken direct castreren en dus geen morning after prik aangezien dat voor een gezonde hond al een behoorlijke aanslag kan zijn
en dan beter met ongeveer 4 a 5 wk een abortus dan ze na de geboorte af moeten staan omdat ze verboden zijn (en dat zou dus ook kunnen gebeuren bij een morning after prik omdat die niet altijd goed werken.........en t is nu al dag 3 of zelfs 4 na de dekking (t was van t weekend, maar ben ff vergeten of t zaterdag of zondag was)
Door conleeuw
Ik vindt het wel allemaal erg triest voor Laura, zij is altijd zo begaand over Ziggy en heb al heelwat te verduren gehad, nu dit ook nog erbij. :'(
Door Jolly
ik ken een hond die heeft 2 x een morningafterspuit gehad, eerst leek het goed te gaan, later bleek echter dat ze toch 3 pups had, maar die waren zo misvormd dat ze al afgestorven waren, hond is toen heel snel geaborteerd en gecastreerd.
Door Laura2004
Ze is gisteren(misschien) gedekt, dus ze zou nog op tijd zijn voor de morning after prik.
Ik wil ziggy zowiezo laten steriliseren en ik wil haar liever ook geen morning after prik geven ivm haar gezondheid. Puppies krijgen dat is geen optie en ze in laten slapen na de geboorte dat zou ik echt niet kunnen.
Door Laura2004
Ik ga morgen in ieder geval wel naar de DA om het te bespreken, want ik wil gewoon de goede beslissing maken. En even voor de duidelijkheid, ik vind het ook erg om ongeboren puppies te aborteren of iets anders, maar ik vind het nog zieliger om die puppies aan mensen mee te geven en dat die mensen met de ellende zitten dat hun hond van de een op de andere dag afgemaakt kunnen worden. :-\ Ik zou dat dus nooit doen, dat vind ik veel erger.
En ik ben blij dat niemand me hier veroordeeld :-*
Door Lizzy
Ja, en bespreek het desnoods met 2 dierenartsen. En bespreek dus ook zeker de optie: geen prik en over een week of 4 a 5 weken castreren en eventueel aborteren zoals Angelique en Crutz al voorstellen.

En ik zou het raar hebben gevonden als mensen jou wel zouden veroordelen. We kennen je toch? Ik vind het alleen maar (net als Conleeuw) onwijs rot voor je.... :'(
Door Laura2004
Lizzy schreef: Ja, en bespreek het desnoods met 2 dierenartsen. En bespreek dus ook zeker de optie: geen prik en over een week of 4 a 5 weken castreren en eventueel aborteren zoals Angelique en Crutz al voorstellen.

En ik zou het raar hebben gevonden als mensen jou wel zouden veroordelen. We kennen je toch? Ik vind het alleen maar (net als Conleeuw) onwijs rot voor je.... :'(
Ja, ik vind het ook heel erg rot en ik zit ook echt te balen en ik weet even niet meer wat ik moet doen. Wat is erger aborteren of de morningafter prik? Wat is erger morning after prik of nu steriliseren? Ik weet het even niet meer :-\
Door Ine
Laura2004 schreef: Ja, ik vind het ook heel erg rot en ik zit ook echt te balen en ik weet even niet meer wat ik moet doen. Wat is erger aborteren of de morningafter prik? Wat is erger morning after prik of nu steriliseren? Ik weet het even niet meer :-\
Ook hier een vervelend ongeluk, Nina is net door Luuk gedekt. :-X
Moeder en zoon dus.
Ik ben altijd heel voorzichtig, maar helaas, ik was met de honden min Nina in de tuin. Daar zie ik ze niet continue, maar ze kunnen niet weg.
Dochter deed per ongeluk de deur open, omdat ze dacht, dat ik Nina vergeten was in haar bench.
Pas toen ik Luuk riep en hem met veel moeite vond, zag ik hem zielig kijken en achter hem stond Nina :o :o :o
Gekoppeld en wel. Heb met alle moeite 48 kilo Joop er af kunnen halen en naar binnen gebracht. Daarna terug naar Nina en Luuk, die intussen net los waren.
Dadelijk dus ook hier met de da een gesprek! :'(
Het kan gebeuren, helaas. :-\ :'(
Door Ine
Laura2004 schreef: Ja, ik vind het ook heel erg rot en ik zit ook echt te balen en ik weet even niet meer wat ik moet doen. Wat is erger aborteren of de morningafter prik? Wat is erger morning after prik of nu steriliseren? Ik weet het even niet meer :-\
Ik ga voor het zekere van geen pups en laat Nina (helaas) castreren. :'(
Ook ik baal, dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik ben op niemand boos, dit is helaas gebeurd!
Door danielle1980
:o ow wat erg zeg.
ik weet nu dus wel dat ik dus nog veeeeeel voorzichtiger ga doen met mijn reuen en teven.
want een ongelukje zit dus duidelijk in een klein hoekje.

veel sterkte en wijsheid. :-*
Door Charlie Angel
ine schreef: Ik ga voor het zekere van geen pups en laat Nina (helaas) castreren. :'(
Ook ik baal, dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik ben op niemand boos, dit is helaas gebeurd!
Hè bah Ine, wat vreselijk zeg! :'( :'(

En Laura, alvast heel veel succes met het gesprek met de da, ik hoop dat je er uit komt en een goede beslissing kunt nemen voor Ziggy.

Geven jullie Ziggy en Nina maar een dikke knuffel
en sterkte allebei. :-* :-*
Door conleeuw
oh ine, wat erg nou jij ook nog, jammer hoor. Maar ik begrijp wel je keuze.
Sterkte ermee. :-\
Door Sonja
ine schreef: Ik ga voor het zekere van geen pups en laat Nina (helaas) castreren. :'(
O wat rottig! Sterkte ermee!
Door Lizzy
Oh gatverdarrie Ine, wat vervelend voor je joh.... :'(. Maar helaas is het gewoon een feit dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Je kunt nog zo voorzichtig zijn, dat blijkt maar weer.... Sterkte. Ook met Lisa natuurlijk!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door