Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margreet
Jahoor ik geloof niet dat ze een pup echt af zullen kraken,alles wat in je rapport staat is waar,maar dat weet je zelf ook wel.
De keurmeester heeft echter niet uitgebreid in de ogen gekeken en dan zie je heel die dermoid niet,die zit helemaal in de ooghoek en is zo op het eerste gezicht niet te zien.
Door Jolly
oeps ik gooide volgens mij een balletje met olie op het vuur. :-[

Ik verbaasde mij er eigenlijk een beetje over, want ik had gewoon wel verwacht dat ze het zo vragen of in ieder geval zou zeggen dat er iets zat wat niet hoorde.
Maar dat is nou eenmaal niet gebeurd.
Het is ook heel erg waar wat Margreet zegt, het is voor een buitenstaander, niet zo 1-2-3 te zien, je moet echt het oog helemaal opendoen, wil je het beetje Dermoïd nog zien zitten.
Door Erna
Jolly schreef: oeps ik gooide volgens mij een balletje met olie op het vuur. :-[

Ik verbaasde mij er eigenlijk een beetje over, want ik had gewoon wel verwacht dat ze het zo vragen of in ieder geval zou zeggen dat er iets zat wat niet hoorde.
Maar dat is nou eenmaal niet gebeurd.
Het is ook heel erg waar wat Margreet zegt, het is voor een buitenstaander, niet zo 1-2-3 te zien, je moet echt het oog helemaal opendoen, wil je het beetje Dermoïd nog zien zitten.
Het is ook helemaal niet erg dat ze het niet gezien heeft. Ik vind wel dat als ze het zou zien ze dit ook moet melden op het keurrapport.

Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus hoor. Als ik bij een duitse keurmeester de ring in ga met een hond die een kies mist ga ik proberen dat te verbergen. Een goede keurmeester zal daar niet intrappen, sommige weer wel.
Door Mevroi Kruim
Ik weet niks van keuren (bij honden dan) maar is het ook niet zo dat je van een pup van 6 maanden nog niet zo bar veel kan zeggen, behalve als er echt hele duidelijke dingen mis zijn die ook niet meer over gaan?
Als ik zie hoe pups veranderen als ze opgroeien vraag ik me af hoeveel voorspellende waarde zo'n keuring nou echt heeft als het gaat om de toekomst van de pup. Voor het leren showen is het natuurlijk iedeaal, en ook gewoon hartstikke leuk!
Door Erna
Morgen gaat onze Fleur onder het mes voor haar Dermoid. Om 11.00 uur kan ze terecht en het schijnt maar een uurtje te duren zodat we erop kunnen wachten.
Door Indy
Erna schreef: Morgen gaat onze Fleur onder het mes voor haar Dermoid. Om 11.00 uur kan ze terecht en het schijnt maar een uurtje te duren zodat we erop kunnen wachten.
Succes en sterkte morgen!!
Laatst gewijzigd door Indy op wo 28 sep 2005, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
Nog een uurtje!
Ik duim voor en denk aan Fleurtje!
Sterkte met wachten en daarna is het zalven en over (daar gaan we voor ;)) :-*
Door Erna
ine schreef: Nog een uurtje!
Ik duim voor en denk aan Fleurtje!
Sterkte met wachten en daarna is het zalven en over (daar gaan we voor ;)) :-*
Ik heb Huub net wakker gebeld, dus die gaat zo onderweg met haar. Vanmorgen geen eten gehad en daar was ze het niet mee eens. Ze heeft alles bij elkaar geloeid. hihihihihi

Morgen krijgt ze een extra grote kluif. Ik heb wel de pest in want ik ben vanavond pas laat thuis waardoor de honden en dus Fleur, even een uurtje of 2 alleen moeten zijn. Tis niet anders.
Door Ine
Erna schreef: Ik heb Huub net wakker gebeld, dus die gaat zo onderweg met haar. Vanmorgen geen eten gehad en daar was ze het niet mee eens. Ze heeft alles bij elkaar geloeid. hihihihihi

Morgen krijgt ze een extra grote kluif. Ik heb wel de pest in want ik ben vanavond pas laat thuis waardoor de honden en dus Fleur, even een uurtje of 2 alleen moeten zijn. Tis niet anders.
Moet in principe toch kunnen. De narcose is niet zwaar, dus daar zal ze geen last van hebben. Laat je haar in een bench of gewoon tussen de andere honden?
Door Erna
ine schreef: Moet in principe toch kunnen. De narcose is niet zwaar, dus daar zal ze geen last van hebben. Laat je haar in een bench of gewoon tussen de andere honden?
Lekker in een bench met een dikke slaapzak. Tussen de andere hond zou ik nooit doen, stel je voor dat er iets gebeurt.
Door Ine
Erna schreef: Lekker in een bench met een dikke slaapzak. Tussen de andere hond zou ik nooit doen, stel je voor dat er iets gebeurt.
Nee, daarom vroeg ik het ook! ;)
Door Erna
Mevrouw is weer thuis en ik ook net. Zover ik alles begrepen en gehoord heb (ik heb haar niet opgehaald) is alles goed gegaan en is alles weggehaald. Ze mocht pas om 16.00 uur gehaald worden omdat ze nog lekker na lag te pitten.

Hoe het eruit ziet..?? Ik durf eerlijk gezegd nog niet zo goed te kijken. Wordt er altijd een beetje misselijk van. Dus morgen maar even moed verzamelen.

Ze heeft een kap om die 14 dagen om moet blijven, dat zal niet meevallen. Dit is omdat haar ooglid ook gecorrigeerd is. Bij de vorige operatie (die van de haartjes op het ooglid) is er een soort bruggetje op het lidje ontstaan die nu gelijk is weggehaald. Hier zitten hechtingen in dus vandaar de kap.

Ze is op het moment goed wakker, heeft al verschillende keren geplast en heeft honger als een paard. Jammergenoeg voor haar mag eten morgen pas weer. Maar vanavond laat krijgt ze toch een beetje yoghurt en......zieke hondjes slapen hier op bed!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door