Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door src_esther
#3408746
Kaela schreef: do 13 aug 2020, 08:41 Als het goed is hebben ze het bij elke drogist voor een paar euro.
Let wel op dat je niet iets meeneemt waar zoetstof inzit.
Tis echt een wonderlijk vezeltje. Genoeg erbij drinken is belangrijk, maar dat doet je vriendje al, dat scheelt.

Beterschap voor de vent.
Door smulpaap
#3408752
Misschien zijn de houdbare worsten nog een optie ? Tessa van mij was ook een mieper met eten . Zij verdroeg op hoge leeftijd ook geen rauw meer .Ik ben toen eerst over gegaan op die worsten , dat leek volgens juf nog wel op vlees .( Ik kreeg er niets meer in en ze werd al zo mager ) daarna accepteerde ze gekookt vlees
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3408814
Dank allen voor de tips, vanmiddag fiets ik even langs de Holland & Barret, daar kijk ik dan even naar de psyliumvezels en wat probiotica, ik dacht nog meer in huis te hebben maar helaas.

Harry doet het top! heeft vanmorgen ook weer netjes een poep gedaan, het is erg dun, maar dat is prima nog even.
Ik heb alleen het idee dat hij honger heeft, hij komt zelfs vragen om eten. En dat voor een hond die regelmatig zijn neus ophaalt voor wat te kanen... Gister heeft hij naast de gekookte kip ook pens gehad. En dat heeft hij met smaak verorberd. Ik durf hem nog niet zoveel tegelijk te geven dus we verdelen de boel nog even over 4 maaltijden, net als toen hij puppy was :)
Waarschijnlijk heeft hij daarom ook hongergevoel, normaal krijgt hij natuurlijk 1 bak waar dan zo'n anderhalve kilo barf in zit.... en nu krijgt hij wat kipfilet en pens en gister durfden we ook nog niet super veel te geven. Vandaag wilde ik er ook gewoon spiervlees bij geven, kijken hoe dat gaat, en de hoeveelheid maar wat omhoog.
Door src_esther
#3408817
constance.blokzijl schreef: vr 14 aug 2020, 10:07 Dank allen voor de tips, vanmiddag fiets ik even langs de Holland & Barret, daar kijk ik dan even naar de psyliumvezels en wat probiotica, ik dacht nog meer in huis te hebben maar helaas.
Je moet eigenlijk een probiotica voor honden - zoals die van Puur - hebben. Zit net wat anders in specifiek voor honden.
Door Anne in Zweden
#3408818
Fijn dat het goed gaat met Harry, en dat hij honger heeft! Eetlust hebben is altijd een goed teken, vind ik. Hopelijk zet het herstel goed door!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3408822
src_esther schreef: vr 14 aug 2020, 10:19 Je moet eigenlijk een probiotica voor honden - zoals die van Puur - hebben. Zit net wat anders in specifiek voor honden.
oh dan ga ik daar gewoon even naar kijken, en bestel ik dat! Dank
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3408823
Anne in Zweden schreef: vr 14 aug 2020, 10:28 Fijn dat het goed gaat met Harry, en dat hij honger heeft! Eetlust hebben is altijd een goed teken, vind ik. Hopelijk zet het herstel goed door!
Ja vind ik ook, eetlust is altijd een goed teken, zeker bij een hond die rustig eten laat staan zoals Harry terwijl daar niet altijd reden voor is....
Hij kwam vanmorgen zelf vragen om meer, dus daar was ik heel blij mee!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3408965
- pien - schreef:Hoe doet Harry het? Heeft hij weer goed gegeten?
Hij eet wel inderdaad maar het gaat vandaag echt een beetje mweh....
Hij is sloom en gewoon duidelijk niet fit...
Kan ook het weer zijn natuurlijk want het is hier echt warm en plakkerig maar ik wij maken ons zorgen natuurlijk
Door - pien -
#3408969
Ik heb er geen ervaring mee maar leef mee met Harry en jullie :-*
Hij heeft een hele operatie achter de rug en wordt supergoed verzorgd.
Was hij altijd sloom met dit weer?
Hoe poept hij?
Ik snap dat je je zorgen maakt...maar de plakwarmte werkt niet mee...
Ik blijf duimen en hoop op goeie berichten!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3408978
Lizzy schreef:Die warmte helpt niet natuurlijk. Heeft hij verhoging of koorts?
Nee, dat niet. Wel is het bovenste deel van de wond wat dikker en komt wat wondvocht uit.

Hij poept, enorm dun natuurlijk,maar het is wel bruin.
Ik sta er nog net niet met m’n neus bovenop als hij poept.

Hij eet ook, begint te miepen met de medicijnen dus dat kunnen we ook opvatten als een goed teken...

Ik denk dat wij ook niet gewend zijn om hem zo rustig en tam te zien....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door