Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door enya13
kijk wel even goed welke speurschool of individuele leraar je pakt. iedereen kan zich speurlesgever noemen. kies liever voor mantrailen dan het strakke ipo-speuren bv.
Door Eef+Stippels
He bah wat balen :(

Misschien toch een kweek laten maken? En een allergie-test doen? Wellicht komt er wat uit waar je iets op aan kunt passen...
Wat heb je de afgelopen tijd gevoerd?
Door DjangoChuckBalou
Eef+doggies schreef:He bah wat balen :(

Misschien toch een kweek laten maken? En een allergie-test doen? Wellicht komt er wat uit waar je iets op aan kunt passen...
Wat heb je de afgelopen tijd gevoerd?
Ik zit er inderdaad over te denken om dat te gaan doen, dit schiet niet op zo.

Hij heeft kvv gehad, verschillende diersoorten ik wou eigenlijk diersoorten gaan uitsluiten maar als meneer 3 dagen hetzelfde heeft gehad moet ie het niet meer..
Door inni
Er zit toch niks in z'n oor, graszaad? haren?? Boy had /heeft ook wel 's oorontsteking. Bij hem helpt Surolan heel goed. Een week surolan en hij was er voor maanden vanaf.
Door DjangoChuckBalou
inni schreef:Er zit toch niks in z'n oor, graszaad? haren?? Boy had /heeft ook wel 's oorontsteking. Bij hem helpt Surolan heel goed. Een week surolan en hij was er voor maanden vanaf.

De dierenarts ziet verder niets in zijn oor wat afwijkend is. Surolan ga ik is naar kijken bedankt voor de tip!
Door DjangoChuckBalou
Helaas heeft hij weer last van oorontsteking, althans ik vermoed dat het weer oorontsteking is. Gisteren schudde hij al wat met zijn oren maar hij had gezwommen dus ik hoopte dat het daardoor kwam maar helaas vannacht heeft hij super veel geschud met zijn kop en dan hoor je zijn oren echt flapperen.
Er zit ook viezigheid dat was gisteren nog niet.
Nu maar weer een afspraak maken bij de da dus.
Door DjangoChuckBalou
Lizzy schreef:Wat een narigheid. Enig idee wat de aanleiding/echte oorzaak is inmiddels?
Nee helaas nog niet, met zijn andere oor zijn er ook geen problemen het is echt alleen aan zijn rechtopstaande oor.
Misschien toch doordat er soms water in komt? Ik heb hem de laatste tijd aangelijnd uitgelaten bij plaatsen waar water is, hij mocht dat het water in tot zijn buik. Het is wel een keer misgegaan, hij ging koppie onder. Maar dat is inmiddels al een dag of 10 geleden gebeurd. Hij doet graag aan diepzeeduiken ;)

Voedselallergie zou kunnen, misschien toch maar brokken van de dierenarts gaan geven..
Dit doe ik liever niet, sowieso eet hij heel slecht brokken. Ik heb het een tijdje geprobeerd met brokken van de da maar dat was niet echt een succes. Hij at heel slecht, en dan kan ik hem echt nergens meer los laten als hij honger heeft gaat hij zelf op jacht..
Door Hanny
Maar als je nu eens gewoon met regelmaat zijn oor schoon maakt, is dat misschien wel voldoende. Er zijn voldoende bruikbare reinigers, beetje op een zure basis. Ik heb er eentje, die ik bij Velapet bestel, AST heeft ook zoiets Er is veel in de handel. Wel opletten, dat de huid niet een heftige reactie geeft, dan een dagje overslaan of zo.
Na het zwemmen goed droog maken, misschien een beetje reiniger er in. Wie weet helpt dit wel. Wachten tot het te laat is en de boel weer smerig is, lost helemaal niets op.

Succes, Hanny
Door DjangoChuckBalou
Hanny schreef:Maar als je nu eens gewoon met regelmaat zijn oor schoon maakt, is dat misschien wel voldoende. Er zijn voldoende bruikbare reinigers, beetje op een zure basis. Ik heb er eentje, die ik bij Velapet bestel, AST heeft ook zoiets Er is veel in de handel. Wel opletten, dat de huid niet een heftige reactie geeft, dan een dagje overslaan of zo.
Na het zwemmen goed droog maken, misschien een beetje reiniger er in. Wie weet helpt dit wel. Wachten tot het te laat is en de boel weer smerig is, lost helemaal niets op.

Succes, Hanny
Dat doe ik al.
Ik gebruik puur auris. Zijn oor droogmaken doe ik ook maar ik kan niet ver in zijn oor komen natuurlijk. Tijdens uitlaten in de regen wordt zijn oor ook nat.
Ik ben het met je eens dat wachten tot het weet smerig is niets oplost maar zijn oor was tot vanochtend super schoon . Nu komt er geel spul uit.
Ik heb straks dan ook een afspraak met de da en ga daar ook bespreken wat nu te gaan doen hij heeft nu zo vaak last dat het voor hem echt zielig is
Door Hanny
Ja, maar als puur auris niet helpt, dan kun je toch iets anders proberen.
Ik zou me niet druk maken om een vochtig oor, dat is toch niet te voorkomen.
Beetje drogen, reiniger er in, schudden en met watten de oorschelp drogen.
Ik vind dit nog steeds een goede manier. Hier hielpl ook geen surolan, ja eventjes ,maar langer niet.
In ieder geval succes, een groene leem kuur en propolisdruppels zouden ook kunnen helpen om de weerstand iets te verbeteren.

Hanny
Door DjangoChuckBalou
Hanny schreef:Ja, maar als puur auris niet helpt, dan kun je toch iets anders proberen.
Ik zou me niet druk maken om een vochtig oor, dat is toch niet te voorkomen.
Beetje drogen, reiniger er in, schudden en met watten de oorschelp drogen.
Ik vind dit nog steeds een goede manier. Hier hielpl ook geen surolan, ja eventjes ,maar langer niet.
In ieder geval succes, een groene leem kuur en propolisdruppels zouden ook kunnen helpen om de weerstand iets te verbeteren.

Hanny
Iets anders proberen kan zeker.
Ik probeer zoveel mogelijk van zijn oor af te blijven en het alleen te gebruiken als het nodig is bijv nadat het nat is geworden. Het is echt een gigantische strijd om iets in zijn oor te krijgen dus ik wil het het liefst zo min mogelijk doen. Soms is het niet anders en moet het gewoon.
Maar inmiddels is het dus zo dat zodra ik het keukenkastje waar de druppels in staan open doe hij zich gaat verstoppen en echt niet meer uit zich zelf te voorschijn komt ook als ik die druppels helemaal niet van plan was te geven en iets anders uit de kast nodig had. Iets lekkers of een speeltje erbij helpt ook niet.
Zijn oorschelp kom ik al niet goed bij dat zit bij zijn flapoor al best wel diep in zijn oor zegmaar bij zijn normale oor lukt dat makkelijk
Door DjangoChuckBalou
Gisteren avond ben ik met Django naar de dierenarts geweest. Helaas weer oorontsteking.
Ik heb nu andere druppels gehad en deze moet hij 2x per dag. Dit is echt een groot drama om het erin te krijgen maar goed het moet toch gebeuren.

Als hij het nog een keer krijgt gaan ze hem onder narcose brengen en dan gaan ze het op kweek zetten.
Een stukje eruit halen om op kweek te zetten willen ze alleen onder narcose doen omdat het diep zit en als hij dan een heel klein beetje beweegt kan hij door zijn trommelvlies heen gaan en dan zijn we verder van huis.

Ze kunnen ook zijn gehoorgang om leggen maar dat is een behoorlijke ingreep, hij zal dan ook geen flapoor meer hebben. Nou zal het me een zorg zijn hoe zijn oren staan hoor als hij dan geen last meer heeft.
Maar dit is wel een flinke operatie en geeft geen garantie dat hij dan geen last meer heeft. De dierenarts schat dat hij een jaar of 7/8 is, volgens zijn paspoort is hij 4 maar daarvan wisten we eigenlijk al vanaf het begin dat dat niet klopte. Hij is verder nog wel heel fit maar is het laatste jaar wel wat rustiger geworden. Waar hij vroeger een zeer actieve hond is is het nu een actieve hond. Hij is dus in goede conditie en de dierenarts verwacht dat hij de operatie goed zal doorstaan.
Wij twijfelen toch of we dit moeten doen, sowieso omdat het een flinke ingreep is en we geen zekerheid hebben dat de ontstekingen weg blijven en incombinatie met zijn leeftijd denk ik dan toch van is dit nog verstandig.

De dierenarts blijft denken dat het mogelijk van een voedselallergie komt. De hypoallergene brokken van de dierenarts eet hij heel slecht, ze hebben ook blikvoer dat eet hij dan wel maar een blikje van 400 gram kost 4,70 hij zal zeker 3 blikjes per dag weg eten dus financieel gezien vind ik dat geen optie. Tijdelijk oké maar voor de rest van zijn leven op dat voer is geen optie. Dan ben ik meer dan 400 euro in de maand kwijt alleen al aan zijn voer, dan kan ik er wel een baantje bij nemen ;) ook is het een hond die snel afvalt hij krijgt nu ook veel voer om op gewicht te blijven dus ik betwijfel of hij het met de 3 blikjes überhaupt gaat redden.
Ze hadden trouwens ook nog worsten van een ander merk maar dat was het zelfde verhaal ook zo duur. De da zei ook dat dat meer was om is naast de brokken te geven voor de lekker.

Mocht het echt van een allergie afkomen betwijfel ik of de operatie überhaupt gaat werken, die allergie zal er dan niet door weg gaan. Deze vraag heb ik ook gesteld aan de dierenarts, zijn antwoord was dat het wel zo kan zijn dat het allemaal net wat gevoeliger is in zijn flapoor waardoor een ontsteking sneller tot uiting komt als zijn gehoorgang net anders ligt kan dit net genoeg zijn om oorontsteking te voorkomen. Zijn flapoor is sowieso gevoeliger op aanraking enzo. Hij vind het niet fijn als een vreemde aan zijn flapoor zit en aan zijn andere oor maakt het hem niks uit, dit is al zolang als ik hem heb.
Door MarijeEnBoomer
Een kweek onder narcose? Het is gewoon een swab van de viezigheid uit het oor nemen. Snap niet zo goed waarom dat onder narcose moet gebeuren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door