Moderator: Lizzy
Eef+doggies schreef:He bah wat balenIk zit er inderdaad over te denken om dat te gaan doen, dit schiet niet op zo.![]()
Misschien toch een kweek laten maken? En een allergie-test doen? Wellicht komt er wat uit waar je iets op aan kunt passen...
Wat heb je de afgelopen tijd gevoerd?
inni schreef:Er zit toch niks in z'n oor, graszaad? haren?? Boy had /heeft ook wel 's oorontsteking. Bij hem helpt Surolan heel goed. Een week surolan en hij was er voor maanden vanaf.
Lizzy schreef:Wat een narigheid. Enig idee wat de aanleiding/echte oorzaak is inmiddels?Nee helaas nog niet, met zijn andere oor zijn er ook geen problemen het is echt alleen aan zijn rechtopstaande oor.
Hanny schreef:Maar als je nu eens gewoon met regelmaat zijn oor schoon maakt, is dat misschien wel voldoende. Er zijn voldoende bruikbare reinigers, beetje op een zure basis. Ik heb er eentje, die ik bij Velapet bestel, AST heeft ook zoiets Er is veel in de handel. Wel opletten, dat de huid niet een heftige reactie geeft, dan een dagje overslaan of zo.Dat doe ik al.
Na het zwemmen goed droog maken, misschien een beetje reiniger er in. Wie weet helpt dit wel. Wachten tot het te laat is en de boel weer smerig is, lost helemaal niets op.
Succes, Hanny
Hanny schreef:Ja, maar als puur auris niet helpt, dan kun je toch iets anders proberen.Iets anders proberen kan zeker.
Ik zou me niet druk maken om een vochtig oor, dat is toch niet te voorkomen.
Beetje drogen, reiniger er in, schudden en met watten de oorschelp drogen.
Ik vind dit nog steeds een goede manier. Hier hielpl ook geen surolan, ja eventjes ,maar langer niet.
In ieder geval succes, een groene leem kuur en propolisdruppels zouden ook kunnen helpen om de weerstand iets te verbeteren.
Hanny