Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Net nog even met Bella buiten geweest, maar nog geen plas. Sinds vanochtend 10.00 uur heeft ze niets meer gedaan. Dat ben ik helemaal niet gewend, de andere honden plas(t)en altijd juist heel veel na narcose. Loopt er gewoon uit.

Ze heeft wel met smaak wat gegeten en gedronken.
Ze is wat levendiger, maar piept nu ook zachtjes.
Zo sneu..
Onze Duscha vond het eng om te plassen met de kap na haar oog operatie. Maar een moesten volhouden want de kap mocht echt moet af. 1 krab en haar oog kon voorgoed kapot zijn. Volgens mij heeft ze toen de volgende dag s middags geplast en ze is met spoed rond 18 uur geopereerd
Misschien vond ze het plassen inderdaad wat eng met de kap. We hadden afgelopen 1,5 week wel geoefend, zodat ze niet meer bang was voor de kap zelf, het omdoen en het omhebben. Maar ermee lopen deed ze liever niet. Dat gaat nu al veel beter. Ze is nu meer bozig op het ding dan bang :P en probeert hem af te doen. Niet om aan haar ogen te zitten, alleen omdat de kap haar in de weg zit. Als ik de kap heel kort afdoe voor het drinken, gedraagt ze zich zoals normaal en is niet met haar ogen bezig.
Ik zorg dat ze steeds iets heeft om haar hoofd op te leggen, want ze vindt het ook wel wat lastig omhoog houden met de comfy cone.

Vanochtend heeft ze een grote plas gedaan! :)
Ze heeft lekker geslapen en probeerde vanochtend alweer mijn sokken te stelen :biggrin2:
Ook goed gegeten en gedronken.

Ze heeft het gisteren, ondanks haar reserves ten opzichte van vreemde mensen, ontzettend goed gedaan.
Ik ben supertrots op mijn dappere dodo :smitten:

Bella kruipt altijd voor support tegen me aan bij da-aangelegenheden. Toen de branule werd uitgehaald scharrelde ze achterwaarts bij de assistente op schoot ;D We zaten naast elkaar en door de kap kon ze niet zien wie wie was. De schat :-*
Bedankt voor de tip.

Ze kan fysiek wel zelf drinken met de kap, ze vindt het alleen niet prettig/beetje raar. Vandaar dat ik hem dan af doe, zodat ze op haar gemakje kan drinken.

Ik zal de bak omhoog zetten, kijken of dat verschil maakt :)
Zeg dat wel, wat een zorgen!
Het lijkt 100% mee te vallen. Ze lijkt nu nog het meest last te hebben van de kap. En de eerste keer zalven prikte haar volgens mij een beetje, toen wilde ze gaan wrijven, daarna niet meer.

Ze knijpt sinds de operatie niet meer met haar oog, het ziet er goed uit. Zit aan links een piepklein hechtingetje, heel netjes.
We hebben geen ab meegekregen. Volgens mij de eerste keer na een operatie.
Eef+doggies schreef:We zijn weer terug. Bella heeft haartjes die in haar oog prikken: Distichias en Ectopische cilieen.
Ze wordt 23 maart geopereerd. Helaas had Gorig eerder geen plek.
Jemig wat heeft ze er lang mee moeten door lopen! Ter info voor anderen, ik weet dat bijv. dr. Stades tijd maakt in zo'n geval (lees: extra uren werkt) omdat hij het onacceptabel vindt als ze met die pijn moeten door lopen.
Parelridder schreef:Jemig wat heeft ze er lang mee moeten door lopen! Ter info voor anderen, ik weet dat bijv. dr. Stades tijd maakt in zo'n geval (lees: extra uren werkt) omdat hij het onacceptabel vindt als ze met die pijn moeten door lopen.

Ik vond het ook erg lang :(

Ik durfde zelf niet naar een andere arts te gaan met het risico dat de operatie niet goed zou verlopen. Het komt toch wel erg precies in het ooggebied, met kans op littekenweefsel etc.

Maar iedereen kan natuurlijk zelf kiezen naar welke arts ze gaan. Ik heb zelf in het verleden ook rondgebeld om uit te zoeken waar het eerst plek was. Maar zo ben ik dan ook wel eens bij minder ideale da's terechtgekomen :-\
Parelridder schreef:Jemig wat heeft ze er lang mee moeten door lopen! Ter info voor anderen, ik weet dat bijv. dr. Stades tijd maakt in zo'n geval (lees: extra uren werkt) omdat hij het onacceptabel vindt als ze met die pijn moeten door lopen.
Dr Göring werkt ook veel en lang en hard maar je zal ook moeten rusten om dat te kunnen blijen doen. Ik denk dat artsen een inschatting maken hoe vervelend/pijnlijk iets is om dan te bepalen of het bloedspoed heeft of niet.
Door Martine-Tom
Ook dat heeft zijn grens he, je kan nou eenmaal niet 36 uur werken in een dag van 24 uur...
MarijeEnBoomer schreef:Dr Göring werkt ook veel en lang en hard maar je zal ook moeten rusten om dat te kunnen blijen doen. Ik denk dat artsen een inschatting maken hoe vervelend/pijnlijk iets is om dan te bepalen of het bloedspoed heeft of niet.

Denk ik ook.
En ze is ook afhankelijk van de praktijk/assistentes, gaf ze aan.
Anders had ze het wel een week eerder om 17.30 willen inplannen.

Ik vind het voor Bella vervelend dat het zo lang duurde, maar ben blij dat de operatie door een goede arts is uitgevoerd en door de meewerkendheid van de kliniek/assistentes heeft ze geen verdere trauma's opgelopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door