Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
Er staat een goed lever dieet in de bieb. Sterkte met het venteke.
Door Kaio
En F*ck he, is de allergie hond die geen graan, kip of rund krijgt :-X
En voor zover ik nu weet is kip goed en granen goed. ::)
Ben nog op zoek in de bieb
Door eelke
Oh, jeetje! Ja daar moet je je wel in verdiepen... maar op zich best oké toch? Als ze op dat dieet zitten knappen ze wel op... tenminste, als het alternatief een tumor ofzo zou zijn...

Maar poeh, dat wordt even inlezen dan. Er staan best veel topics over dit hier.
Door Kaio
Tja ik denk dat een tumor nog niet uitgeloten is, kan natuurlijk een tumor op de lever zitten, als we dan echt gaan doemdenken he. Maar goed ik ga daar maar niet vanuit.
Hij krijgt wel continue medicatie voor de schildklier en af en toe apoquel.
hmm medicatie en lever :g: Maar goed eerst maar een kijken hoe ik hem een leverdieet kan geven, dan zoeken we dat daarna wel weer uit.
Door kira
Geen kip is dat ook geen kwartel? Of parelhoenders of fazant? Wij hebben een overleden hond met een levertumor gehad ik heb toen kalkoenvlees gegeven en naast kip nog parelhoenders groente bio lever lamspens (van jong lam). Ivm tumor nooit graan rijst etc gegeven. Misschien is dit een beetje bruikbaar? Tussen diagnose en overlijden zat anderhalf jaar. Het laatste denk kwartaal bestond vooral uit enorme acties op de wandeling en de rest liggen en slapen. Wordt nog onderzocht of het wen ontsteking is of niet? Lijkt mij voor behandeling wel verschil maken?
Door hannabelgje
Ik zou inderdaad wel graag willen weten waar die hoge leverwaardes vandaan komen. Normaal wordt er dan ook gespoeld via infuus om de waardes zo vlug mogelijk naar beneden te krijgen.
Witvis past ook goed in een leverdieet. Mag hij ook geen eieren? Die passen er dacht ik ook goed in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Kaio
Parelhoen en fazant eet hij wel dus dat zou kunnen.
Maar goed een leverdieet zou maar 50% dierlijk mogen zijn.

Op moment wordt nog niks verder onderzocht. Ik wacht nog op de e-mail en dan ga ik eens verder denken. Maci is een hond die veel stress heeft als ie naar de DA is geweest. Hij is superbraaf daar. Maar de combi auto plus onbekende plek die niet wandelen of zwemmen is is voor Maci wat veel. Dus alleen krijg ik hem nu toch niet meer de auto in, dus moet toch wachten tot meneer Kaio weer thuis is. Auto is nl. sowieso stress bij hem.
Door Kaio
hannabelgje schreef:Ik zou inderdaad wel graag willen weten waar die hoge leverwaardes vandaan komen. Normaal wordt er dan ook gespoeld via infuus om de waardes zo vlug mogelijk naar beneden te krijgen.
Witvis past ook goed in een leverdieet. Mag hij ook geen eieren? Die passen er dacht ik ook goed in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Die heb ik hem dus nooit meer gegeven ivm produkt van kip zijn.
Door Kaio
Goed dus, eigenlijk een echo en biopt (waarvan ik alleen degene zonder verdoving wil doen) en eigenlijk ook ziekte van Weil laten controleren.

Verder ben ik ervoor aan het zorgen dat ik mijn mail terugkrijg, had geen programma meer om de mailbestanden in te lezen. Aangezien daar wat historie van Maci instaat. Eigenlijk zijn hele leven al vaag. Hij is ook wel vaker gecontroleerd, ook lever. Heeft ooit een hoge AF gehad, ook op cushing gecontroleerd, ook vanwege zijn dikke buik. Hij heeft eigenlijk ook een beetje "hangbuik". Drinkt altijd al veel en plast veel. En ik weet nog dat ik volgens mij een mail verstuurd had dat ie zo gigi plaste op apoquel, iedere nacht moest ie. Dat ging nu dus ook vooraf. Daarna na de AB prik juist helemaal niet plassen. Ach ja gut mijn radertjes draaien overuren, hoeft allemaal niet met elkaar te maken te hebben, maar toch, hmmm.
Door pluk
Kaio schreef:Die heb ik hem dus nooit meer gegeven ivm produkt van kip zijn.
Bij Appie hebben ze ook kwartel eitjes.
Door Kaio
pluk schreef:Bij Appie hebben ze ook kwartel eitjes.
En hoeveel zou een groot bakbeest ervan nodig hebben? :biggrin2:

Nouja goed, laten we het zo zeggen moet natuurlijk ook financieel kijken hoe of wat, vlgs mij zijn deze eieren erg klein? Maar weet nog niet hoeveel hij nodig zou moeten hebbe.
Daarnaast is AH wel een beetje uit de buurt. Het kan wel als het moet natuurlijk.
Door pluk
Kaio schreef:En hoeveel zou een groot bakbeest ervan nodig hebben? :biggrin2:

Nouja goed, laten we het zo zeggen moet natuurlijk ook financieel kijken hoe of wat, vlgs mij zijn deze eieren erg klein? Maar weet nog niet hoeveel hij nodig zou moeten hebbe.
Daarnaast is AH wel een beetje uit de buurt. Het kan wel als het moet natuurlijk.
Dat wordt wel een dure hobby dan :) ;)
zit er geen struisvogelfarm bij je in de buurt? ;)
Door Kaio
pluk schreef:Dat wordt wel een dure hobby dan :) ;)
zit er geen struisvogelfarm bij je in de buurt? ;)
Weet niet, ze hadden wel loslopende emoe's daar in dat dierpark in Gangelt :biggrin2:
Door sella
Wat Pike doet is boekweit geven als aanvullig met langzame koolhydraten. Ook erg gevoelig voor granen. Ik maak ze met water voor mijn honden en pike deed ook zonder ei omdat daar haar hond niet tegen kon en ook vet was. Werdt evengoed een redelijk koek ding in een anti aanbak pan zonder vetstof.
Door src_esther
Kaio schreef:Weet niet, ze hadden wel loslopende emoe's daar in dat dierpark in Gangelt :biggrin2:
Eenden- en ganzeneieren zijn misschien een optie. Begreep ik nou goed dat je in Duitsland woont? Hier verkopen ze 'Gänzeeier' met verzending door heel Duitsland. Verzending is niet bepaald goedkoop, maar misschien woon je er niet gek ver vandaan en is het een optie om daar inkopen te doen.
Ik vind ganzeneieren lekker, dus probeer er zelf ook een.

En qua graan zou je misschien aan boekweitgrutten of -vlokken (pap) en/of boekweitmeel (pannenkoeken) kunnen denken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door