Ruisje schreef: Ja, dat heb ik gelezen, maar ik heb helemaal geen ervaring met diatomeeënaarde. Nu heb je Puur Maag in huis, dus ik zou dat eerst proberen.Heb beide in huis kan ook alletwee lijkt me. Kan geen kwaad, beide niet.
Moderator: Lizzy
Ruisje schreef: Ja, dat heb ik gelezen, maar ik heb helemaal geen ervaring met diatomeeënaarde. Nu heb je Puur Maag in huis, dus ik zou dat eerst proberen.Heb beide in huis kan ook alletwee lijkt me. Kan geen kwaad, beide niet.
pluk schreef: Heb je al honing geprobeerd? Werkt ook goed tegen maagzuur.Thx, nee nog niet zal ik ook als overweging meenemen!
Lizzy schreef: De reden dat ik geadviseerd heb om 's morgens eten te geven is juist om te voorkomen dat ze misselijk zou worden. Honden worden vaak misselijk op een lege maag. En ik heb je ook geadviseerd om daarna op verschillende tijden te gaan voeren, zodat ze niet meer kan anticiperen op het tijdstip dat zij voeding krijgt. Want juist als een hond denkt "over 1 uur krijg ik eten" gaan ze maagzuur aanmaken en kunnen ze misselijk worden.Ik laat haar 's avonds laat altijd nog een plas en poepronde maken.
Als dit voor jouw Saartje niet het geval is: moet je wat anders.
Misschien een hele rare vraag maar doet zij 's avonds laat nog een plas? Ik heb met Whoofer diverse keren meegemaakt dat zij 's morgens heeeeel nodig moest plassen en niet goed werd als ze dat te lang op moest houden.
Maar ik ben de volgorde nu een beetje kwijt.
Wanneer heeft ze nou wel last en wanneer heeft ze nou geen last?
Als je 's morgens haar laat plassen, dan eten geeft en 's middags naar het bos gaat heeft ze wel last? En als je eerst naar het bos gaat en dan eten geeft, heeft ze geen last? Hoe zit het nou precies?
Lazy Garfield schreef: Ik laat haar 's avonds laat altijd nog een plas en poepronde maken.OK. Dus kennelijk heeft ze baadt bij beweging en/of afleiding. Bij Whoofer hielp dat ook, wandelen.
Als ze misselijk is. is dat altijd 's morgens als ze wakker wordt Gisterenmorgen dus ook.
Toen ben ik naar het bos gegaan, ze ging wat gras sabbelen en na een halfuurtje was het over. Dan wil ze nl ook weer een beloning eten.
Toen ik thuis kwam heb ik haar weer eten gegeven. Tijdens de wandeling merk je niks aan haar.
Verder heeft ze dan de hele dag geen last meer.
Heb je mijn topic over diatomeeenaarde toevallig gelezen?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 789.0.html
Lizzy schreef: OK. Dus kennelijk heeft ze baadt bij beweging en/of afleiding. Bij Whoofer hielp dat ook, wandelen.Ga iedere dag naar bos anderhalf uur, altijd rond 15.30 uur.
Maar wat is haar normale routine? (dus als je niet naar het bos gaat)
Diatomeeenaarde heb ik echt nul verstand van dus daar kan ik je niet bij helpen.
Lazy Garfield schreef: Ga iedere dag naar bos anderhalf uur, altijd rond 15.30 uur.OK, je wordt wakker, Saar is dan al gelijk misselijk? Of pas na het uitlaatrondje? Ga je gelijk wandelen na het opstaan? Krijgt ze na de wandeling eten?
Iedere morgen wordt ze uitgelaten aan riem voor plas of hoopje, dan 15.30 uur naar bos en laat op de avond de laatste uitlaatronde.
Lazy Garfield schreef: .....Je doet het hier één keer anders dan het dagelijkse ochtendritueel en alles gaat goed. Volgens mij moet dat ochtendritueel van kort uitje met plasje, poepje en daarna eten doorbroken worden. Regelmaat is leuk, maar ergens, 'bewust' of onbewust, reageert Saartje door misselijk te worden in de ochtend.
Dat gaat meestal twee of drie dagen goed en dan is ze s'morgens toch weer misselijk, althans ze eet niet en gaat achter de stoel liggen.. Nu ben ik toevallig vanmorgen een keer een uur naar het bos geweest, dat doe ik eigenlijk altijd pas s'middags.
Ze ging toen zoals gewoonlijk eerst weer wat gras sabbelen, verder merk je niks aan haar. Is ook heel levendig als ik zeg dat we naar het bos gaan. Toen ik terugkwam was alles weer over en at ze de brokjes gewoon weer op. Het blijft nu de hele dag goed want s'avonds heeft ze het nooit.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Lizzy schreef: OK, je wordt wakker, Saar is dan al gelijk misselijk? Of pas na het uitlaatrondje? Ga je gelijk wandelen na het opstaan? Krijgt ze na de wandeling eten?Ja dan is ze al misselijk als ze wakker wordt. na het ochtendrondje bij het opstaan wil ze niet eten.
Lizzy schreef: OK. Dus kennelijk heeft ze baadt bij beweging en/of afleiding. Bij Whoofer hielp dat ook, wandelen.In de beschrijving staat:
Maar wat is haar normale routine? (dus als je niet naar het bos gaat)
Diatomeeenaarde heb ik echt nul verstand van dus daar kan ik je niet bij helpen.