Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Leo
Ja, in elke reform winkel. ( en de Tuinen) anders even Googelen ;D
Laatst gewijzigd door Leo op ma 04 jul 2005, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yvonne1961
Jeetje, ik had er nog nooit over nagedacht dat waar ik mee schoonmaak slecht voor mijn dieren (ik zelf eet niet van de grond) kan zijn. Ik zoek graag iets met een lekker geurtje, ruikt zo fris. Vaak ook dettol, dat geeft heel lang een frisse geur. Zal dan ook niet echt goed zijn vrees ik................
Door Anneke V
Irm-Joh schreef: Ine,
Werk jij voor Swiffer-marketing of ben jij de importeur?

Rovanna, het is heel simpel - gebruik gezonde mensenverstand. Als jouw ogen branderig worden omdat je die doekjes hebt aangeraakt, dan zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen... Denk eens hoe gevoelig de slijmvliezen van je hond zijn.
dat geldt trouwens ook voor andere schoonmaakmiddelen, niet alleen voor Swiffer.

Ine, jouw reactie heeft me natuurlijk nog nieuwsgieriger gemaakt. Ik ga nu zeer zeker precies uitzoeken of de inhoudstoffen van Swiffer werkelijk zo onschuldig zijn als jij hier aangeeft.
Weet je, 40 mio. gebruikers wereldwijd, en wat praatjes van VS onderzoeksinstituten, dat wil niet zo veel zeggen...
Hoeveel miljoen hondenbezitters hebben we niet wereldwijd die hun hond dagelijks schadelijk voer geven, hoevel zijn er niet die hun dieren schadelijke inentingen toe laten dienen... ik kan zo nog urenlang doorgaan...
Cijfers zijn altijd relatief...

Groet,
Irm
:-\

Sorry hoor, maar geen enkel kuisproduct of wasproduct is "safe" er zitten allemaal chemicaliën in hoe je het ook draait of keert, niet alleen bij Swiffer!!!!!
Als je puur natuur wil moet je bruine zeep of ossegalzeep ofzo gebruiken..

En nee, ik ben geen vertegenwoordiger of aandeelhouder van Swiffer!!!! Ik gebruik het zelfs niet!!!

Wat jij hier verteld heb ik reeds 2 jaar geleden gelezen & ook het tegenbericht...waarschijnlijk is het een concurrent van Swiffer of de een of andere zich interessant voeldende medemens die dit bericht in de wereld geholpen heeft..

Maar sowieso bevatten alle kuis- & huishoudproducten chemicaliën & staat op praktisch alles dat het uit de buurt moet gehouden worden van dieren & kinderen en dat je je ogen veelvuldig moet uitwassen met zuiver water als ze ermee in contact komen & dat je zelfs je huisarts moet contacteren als het niet overgaat...

Maar als je ze niet graag gebruikt of er een allergische reactie van krijgt, gooi ze dan weg...

Door Anneke V
Leo schreef: Ja, in elke reform winkel. ( en de Tuinen) anders even Googelen ;D
Bij ons in België kan je de Ecover producten ook in de Colruyt kopen: afwasmiddel, kuisproduct, wasmiddel & wasverzachter...
Door Anneke V
Yvonne1961 schreef: Jeetje, ik had er nog nooit over nagedacht dat waar ik mee schoonmaak slecht voor mijn dieren (ik zelf eet niet van de grond) kan zijn. Ik zoek graag iets met een lekker geurtje, ruikt zo fris. Vaak ook dettol, dat geeft heel lang een frisse geur. Zal dan ook niet echt goed zijn vrees ik................
Ik gebruik ook regellmatig dettol, omdat het ontsmet.....Maar ik let er wel altijd op dat als ik hiermee begin de hond & katten buiten zijn en ze komen pas terug binnen als de vloeren droog zijn!!!!!!!!!!!!!!!!! Want dettol is wel giftig voor dieren ( en voor ons), natuurlijk in de veronderstelling dat je ervan drinkt... Ecover heb ik ook lang gebruikt, maar het is nogal duur....Je hebt wel in de Colruyt een vergelijkend product dat goedkoper is -> Froggy
Door rees
202Spots schreef: I rest my case ???
Maar hoe je het ook bekijkt of wel of niet gelooft daarvoor waren de honden gezond en gebruikten ze ook geen swiffer.
Dus of het nu toeval was zo als gezegt is tegen ze of niet blijft erg want ze hadden er nooit bij stil gestaan dat het kwaad kon .
En ik ook niet want ook ik zelf heb het een korte tijd gebruik maar maak nu schoon met groenezeep of citronella .
Ook goed tegen de vliegen op dit moment ;) :)

.
Laatst gewijzigd door rees op ma 04 jul 2005, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
202Spots schreef: Wat voor risico? Waarom weg ermee?
Omdat er steeds onduidelijkheid is over die doekjes, of het nu wel of niet gevaarlijk is. Dan kun je ze toch beter niet gebruiken?
Door Eef+Stippels
Anneke V schreef: IkEcover heb ik ook lang gebruikt, maar het is nogal duur....Je hebt wel in de Colruyt een vergelijkend product dat goedkoper is -> Froggy
Wat kost het dan? Weet je dat nog?
Ik maak vaak ook schoon met dettol. Wat ik er van heb gelezen is dat het juist minder giftig is dan andere schoonmaak-/ontsmettingsmiddelen...
Door Anneke V
Evelyn schreef: Wat kost het dan? Weet je dat nog?
Ik maak vaak ook schoon met dettol. Wat ik er van heb gelezen is dat het juist minder giftig is dan andere schoonmaak-/ontsmettingsmiddelen...
Ik weet allen dat Dettol op de giflijst staat bij dieren, maar ik denk dat dit is als ze er echt van drinken, BV uit de emmer ofzo...

Sowieso gebruik je het erg verdund & lopen de honden er toch niet in als het nat is niet?
Door Ine
Evelyn schreef: Wat kost het dan? Weet je dat nog?
Froggy is in veel supermarkten te koop en de prijs ligt lager dan die van de bekende merken.
Er is van Froggy ook een spiritusvariant en waarschijnlijk nog wel meer dingen.
Alleen de lucht is niet echt te ruiken en mensen vallen nu eenmaal op bloemetjesluchtjes etc. ;)
Verder doet het zijn werk hetzelfde als al die andere merken.
Door sylvia
Evelyn schreef: Omdat er steeds onduidelijkheid is over die doekjes, of het nu wel of niet gevaarlijk is. Dan kun je ze toch beter niet gebruiken?
Er is geen onzekerheid over die doekjes, het enige wat er gebeurd is dat die hoax over het net blijft gaan en aangezien er dagelijks nog mensen op het net instappen die dat dus dan ineens voor het eerst lezen en denken whooooo dat wist ik niet en dan als een idioot weer dat bericht over het net gaan verspreiden. En dan heb je mensen die hebben dit ooit een keer gelezen en kunnen zelf niet tegen dit produkt, wat heel goed kan, heel veel mensen reageren met huid irritaties op schoonmaakmiddelen en dan is het pats....zie je wel , er was toch iets met swiffer.
Ik heb geen binding met swiffer, ik gebruik het niet eens, maar ik kan me voorstellen dat je daar als bedrijf helemaal ziek van wordt.
Als swiffer echt schadelijk is en je huisdier en baby's er dood bij neervallen dan komt het echt wel in de krant en op tv en daar ben je deze berichten dus nog niet tegen gekomen.
Zo zie je maar hoe zo een l*lverhaal een eigen leven gaat leiden.
Door sylvia
Iki vind froggy trouwens lekker fris ruiken , ik vind het alleen niet zo'n goed schoonmaakmiddel , je vloer gaat ervan plakken .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door