Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Extreme
nova schreef: Is temgesic  niet verwant aan morfine?

Ja , nieren is aan de orde geweest, maar om eerlijk te zijn: ik heb liever dat ze nog 3 maanden  pijnvrij is en kan genieten voordat ze moet gaan, dan 6 maanden pijn  hebben en dan moeten gaan vanwege de pijnklachten. Senta is 12,5 ik weet dat ze speelt in de verlenging. Voor een jonge hond zou ik  deze pijnstilling dan ook  niet willen .
Verder heb ik echt  al  het nodige geprobeerd, maar het bleek toch allemaal niet effectief genoeg :-\
Ja Nova Temgesic is een zwaar middel, en gelukkig is het nu nog zelden dat we het moeten geven, maar ook wij zijn van mening dat onze oudje van ruim 14 in reserve tijd leeft, en vinden dat een pijn vrij restje van zijn leven boven gaat t.o.v. risico's die hij kan lopen tov zijn organen, en nee ik wil niet dat ik ineens een hond aantref die een maagbloeding/nierbloeding oid heeft, maar het is idd kiezen tussen 2 kwaden, en dan is pijnvrij het belangrijkst.
Verleden week had hij zich waarschijnlijk verstapt(ben er niet  bij geweest), en liep hij mank, had duidelijk pijn, dus de temgesic gegeven, ik hoop dat zijn dromen fijn waren want idd hij slaapt dan veel meer.
Ik hoop dat je de pijn voor senta goed onder controle kan krijgen, en je ook nog  een fijne tijd met haar mag meemaken.
Door nova
Kaela schreef: Wij hebben voor Oscar nu ook trocoxil. Juist omdat onze dierenarts van mening is dat deze pijnstiller het beste past bij de soort pijn van Oscar en het minst slecht is voor de maag. Vorige week voor het eerst gegeven en het is (nog) niet voldoende, dus sinds woensdag nog iets erbij tegen de zwelling in de zenuwbaan. Nu gaat het weer goed gelukkig.

Oscar is nog relatief jong met zijn 4,5, maar ook bij hem ben ik van mening dat pijnvrij de eerste prioriteit heeft. Ook al heeft dat gevolgen voor maag, lever en/of nieren. Wat heeft het leven voor zin met pijn?    Of de trocoxil hier een blijvertje is gaan we zien, de extra medicatie is tijdelijk dus de trocoxil zal het alleen af moeten kunnen.

Sterkte met Senta, hopelijk is jullie nog wat tijd gegunt!
Dat ja ,  en de vraag is ook nog of ze het medicijn werkelijk zo lang krijgt dat er schade kan ontstaan  aan  de organen . Heeft Senta  nog zoveel tijd?
Het gaat me echt om kwaliteit, niet om er jaren aan te plakken .

Wat temgesic aangaat,  let erop dat de ontlasting soepel blijft. ;) Opiaten  hebben het nadeel dat ze ook op de darmperistaltiek werken en hierdoor  bij mensen verstoppingen in de hand werken. Heb ik in de praktijk al regelmatig gezien, en dat is niet grappig  :-\
Door Extreme
nova schreef: Dat ja ,  en de vraag is ook nog of ze het medicijn werkelijk zo lang krijgt dat er schade kan ontstaan  aan  de organen . Heeft Senta  nog zoveel tijd?
Het gaat me echt om kwaliteit, niet om er jaren aan te plakken .

Wat temgesic aangaat,  let erop dat de ontlasting soepel blijft. ;) Opiaten  hebben het nadeel dat ze ook op de darmperistaltiek werken en hierdoor  bij mensen verstoppingen in de hand werken. Heb ik in de praktijk al regelmatig gezien, en dat is niet grappig  :-\
Thanks, nu begrijp ik het  ::). Hij had zich verstapt en had pijn, dus temgesic gaan geven, poept hij slechter en wat er uit kwam was kei hard,en ik me maar afvragen waar het mee te maken zou kunnen hebben, aan eten was er niets veranderd, merken waren allemaal hetzelfde. Dacht eerst dat de samenstelling misschien veranderd was. Maar dat had dus te maken met de temgesic , voor de toekomst, kan ik hier iets aandoen voor hem, hij krijgt KVV,  er dan spiervlees aan toevoegen, orgaan zeker niet want volgens mij is dat altijd wel wat meer vertegenwoordigd bij KVV?
Door nova
In kVV zit idd best veel orgaan.

Eitjes schuiven ook,  misschien eitjes zonder schil  bewaren om te kunnen combineren met het geven van Temgesic? Ik doe maar een gooi hoor  ;)
Mensen krijgen standaard laxantia bij  morfine-achtige medicijnen  ik weet niet of dat een idee is voor jouw hond.
Door hamada
Bij ouderdomspijnklachten zou ik ook overwegen om Cannapet (of in Nederland verkrijgbare CBD-olie) en hennepolie- plus te proberen.
Gezien de vooral Amerikaanse ervaringen hiermee lijkt het mij de moeite waard.
Joy gebruikt nu al een maand of 5 naast haar gewone medicatie cbd olie, weliswaar niet voor ouderdomsklachten maar voor SM-klachten, en ze doet het er erg goed op.
Joy is 8 jaar en heeft een ernstige vorm van syringo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door