Moderator: Lizzy
inni schreef: Moeilijk hé al die verschijnselen..........ik was met Berre bijna 6 jaar op zoek.......wat hij verdroeg was niet volwaardig maar ziek zijn is dat ook niet. Berre was toen zijn darmproblemen onder controle waren, zo'n blije tevreden hond.Ik ben het helemaal met jullie eens hoor.... Hij krijgt dát waar het het beste op gaat. Helaas gaat het ook op de Acana nog bij lange na niet 'goed'. Dus echt rust hebben we nog niet.
...nu denk ik dus......barf?? kvv?? brok??? groenten?? vis??.......... als 't om een dier gaat wat het gezondste voer niet verdraagt krijgt het van mij alleen wat wel goed gaat.............al waren 't roomsoezen
Succes
Thea schreef: Heb je wel eens geprobeerd om bv 1 of 2 weken alleen pens te geven evt de soorten pens afwisselen maar zou zeker dan eerst 1 week 1 soort geven.Dit wordt ook aangeraden door een fokster in Italie bij (ernstige) maag/darmproblemen. Zij heeft zeer goede resultaten bereikt, door middel van voeren van enkel pens, gedurende zeer lange periodes (men spreekt over maanden).
Heb wel eens gelezen dat het voor de darmen heel goed kan zijn.
Vroeger woonde ik bij iemand die voerde alleen maar verse runderpens. Honden werden allemaal rond de 15 a 18 jaar met uitzondering van 1 tekkel die ruim 20 werd![]()