Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
Drijver schreef: En daar gaat het nooit fout? Wat je hoort tenminste.
Better safe than sorry blijft mijn motto.
Bij de barfers op de hondenschool niet. Op de website van mijn scharrelleverancierster stond ooit wel een reactie van een boze klant, die op advies van de leverancierster haar hond een paar flinke runderribben had gegeven, waardoor bij de hond twee kiezen afbraken. Tja...

Ik huldig ook het motto: waarom gevaarlijke botten geven als er zoveel alternatieven zijn?
Door kiara
anne duitsland ja runderstrotten heb ik als het goed is bestelt bij indigo (of zoiets van hier) maar hoor niks op mails :-\
En reenekken lijkt mij moeilijk aan te komen :-\ ben nog niet zo goed thuis in barfen wel al lang kvv

En mevroi kruim ja dat zal wel de halve lamskop maar sorry dat gaat mij nou net tever dat vind ik eng om te geven (kwa hoe het eruit ziet dan hoor) :-[

En fransbulletje kan je dat ook gewoon bestellen bij farmfood of zit er hier ook op barf iets en voor mijn groters mag ik wel een grote maat hebben dan,zit toch verschil in?

Iemand nog info over de honongzalf voor de wond van de hond,het is trouwens binnenwaarts gehecht een paar buiten voor de stevigheid
Door Lil
Toen ik vroeger nog brokken voerde heeft Boris ooit 1 keer zo'n gerookt bot uit de dierenwinkel gehad:

brak zijn hoektand door midden en volgens de da gebeurde dat best vaak.  :-X :-X :-X
Door Annemarie Rijnveld
kiara schreef: anne duitsland ja runderstrotten heb ik als het goed is bestelt bij indigo (of zoiets van hier) maar hoor niks op mails :-\
En reenekken lijkt mij moeilijk aan te komen :-\ ben nog niet zo goed thuis in barfen wel al lang kvv

En mevroi kruim ja dat zal wel de halve lamskop maar sorry dat gaat mij nou net tever dat vind ik eng om te geven (kwa hoe het eruit ziet dan hoor) :-[

En fransbulletje kan je dat ook gewoon bestellen bij farmfood of zit er hier ook op barf iets en voor mijn groters mag ik wel een grote maat hebben dan,zit toch verschil in?

Iemand nog info over de honongzalf voor de wond van de hond,het is trouwens binnenwaarts gehecht een paar buiten voor de stevigheid
Is net als konijnenkop, Kiara. Alleen ietsje groter. Honden hebben er een boel lol aan, lekker lang knaagwerk. Enne...alles went op den duur.
Door eelke
Lil schreef: Toen ik vroeger nog brokken voerde heeft Boris ooit 1 keer zo'n gerookt bot uit de dierenwinkel gehad:

brak zijn hoektand door midden en volgens de da gebeurde dat best vaak.  :-X :-X :-X
Joep heeft 1 keer een mergpijp gehad, en meteen een stuk hoektand afgebroken...  >:(
Door kiara
Annemarie Rijnveld schreef: Is net als konijnenkop, Kiara. Alleen ietsje groter. Honden hebben er een boel lol aan, lekker lang knaagwerk. Enne...alles went op den duur.
ja dat is wel zo,ik geef wel een zalmlijf met kop ja erg krom maar zie gelijk een lammetje voor me,net als wat ik zag jonge geitjes in barfaanbod 1 week oud nou ik kan het niet  :'( krom ik weet het

heb wel hertegewei gevonden op farmfood nu nog even bellen of ze het hebben bij de aangesloten dierenwinkels ik moet de grootste hebben
Door fransbulletje
Er zijn ook verschillende webshops die ze verkopen en de Stagbar is verkrijgbaar bij www.eko-pets.nl
Bij ekopets kun je ook om advies vragen en misschien heeft ze een goede stevige voor je met niet teveel merg dat scheelt echt anders slijt het hard.
Door spreeuwtje
Ik zoek ook al een tijdje een stevig iets om te kluiven. Nu krijgen ze bullepees maar dat is erg duur en zo verdwenen. Omdat ze toch tandsteen ontwikkelen hebben ze dat wel nodig. Ze krijgen regelmatig zalmkop en runderstrot maar dat is een hele maaltijd. Iedere dag geven kan dan dus niet. Dat was het enige voordeel van die runder kauwstaven van vroeger. Dat tandvlees werd goed gemasseerd. Ondanks de brokken had paap nooit tandsteen. Lamskop en konijnenkop is hier geen optie. Dan kan kiek niet meer poepen! Die dino botten kreeg paap vroeger ook tot hij een keer zo geschraapt had dat al zijn onder tandjes weggesleten waren met 1 bot!
Door keetje
Ook ik gaf vroeger de gangbare botten te koop bij de DSZ en mergpijpen, die stonden standaard op mijn boodschappenlijstje. "iedereen' deed het, dus het was goed. :-X
Met die gerookte dino-botten ben ik accuut opgehouden toen 1 van mijn vorige bullen een darminfectie kreeg door zo'n bot, echt doodziek geweest. Dus niet vanwege splinteren ofzo.
Die kouwstaven waren ook altijd nogal eng, meestal kregen ze hem tot de helft en pakte ik hem af. Ik heb toch heel vaak een stuk uit hun strot moeten pulleken. Dus die dingen zijn hier ook al een eeuwigheid niet meer in huis.
Luna moet nu haar tanden schoon zien te houden met een flostouw, waar ik dan ook weer bovenop zit vanwege de draden die ze eventuel naar binnen zou kunnen krijgen.
Verder heeft ze een paar stukken gewei, waar ik dan wel weer erg blij mee ben. Enne,...sinds ze hier is zijn haar tanden een stuk schoner geworden dus wat dat betreft doe ik het wel goed. ;)
Door keetje
Luna is dus allergisch voor rund, welke goede kauwbotten blijven er dan over?
Ik ben niet zo erg thuis in barfen maar wat kan een kvv-hond hebben wat betreft bot, behalve dus rund?
Door kiara
ja ik ga zo even dierenwinkel bellen die schijnen ook hertegewei te verkopen van farmfood ben benieuwt,ik wil ook iets hebben om de tandjes schoon te houden,en vooral de sintpup is nu aan het wisselen dus ja anders pakt ze misschien een stoelpoot of zoiets :o

het meerendeel wat ik nu kan geven is zo op,gister een kwart stierenpiemel bij de berner nog geen 5 min :o de sint pup wel iets langer maar gaat straks denk ik ook dezelfde kant op ::) pens staafjes is helemaal zo verdwenen en hazeoren ook,ziet ze gewoon als een koekje,je draaid je om en weg is het :-\
Door Mevroi Kruim
keetje schreef: Luna is dus allergisch voor rund, welke goede kauwbotten blijven er dan over?
Ik ben niet zo erg thuis in barfen maar wat kan een kvv-hond hebben wat betreft bot, behalve dus rund?
Juist runderbotten zijn sowieso niet geschikt, dus dat maakt niks uit.
Ik zou gewoon met de beginnersbotten beginnen, dus kippennekken, dan vleugels en ruggen, dan bv eendennek, parelhoenkarkas, konijnenrug of -voorpoten.
Door kiara
krijg als het goed is volgende week mail voor hertegewei ook waarschijnlijk zo'n platgewei van damherten :-\

heb zo'n beetje hier in de buurt alle dierenwinkels bestelt maar niks alles op,pas weer in het voorjaar,maar deze komen uit engeland,gooien de herten er ze daar eerder vanaf zeker ;D

dus ben benieuwt

en bij mijn honden werkt dat echt niet hoor kippennekken,vleugels,slikken ze zo door heb ik al geprobeerd, konijn moet de berner niet de sint wel
karkasje krijgt ze wel is
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door