Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xerox
We zijn nu 8 dagen verder, maar Xerox' huid is nog steeds onrustig. Kan dit nog met de geit te maken hebben? Hij krijgt nog steeds 1,5 mg prednison om de dag. Ik zit met smart te wachten op de chlorella, ben erg benieuwd wat dat voor hem gaat doen. En daarna de visolie natuurlijk. Verder heb ik van een paar lieve bp'ers al een tip gehad voor een nieuwe diersoort: haas! Krijg volgende week wat om te proberen.

Is het wijsheid hem toch op alleen konijn te laten staan tot ik de chlorella en 3 weken daarna de visolie geïntroduceerd heb? Tegen die tijd staat hij ruim 3 maanden op alleen konijn, namelijk  ???
Door Lil
Mijn hond heeft bijna 4 maanden op alleen konijn gestaan. Want eerst chlorella ingevoerd en toen visolie. Als je dat zomaar erbij gaat doen weet je als er klachten komen anders niet waarvan ze komen.
Als je nu stopt met geit en alleen maar konijn zonder toevoeging geeft en de jeuk gaat weg, dan kun je de geit verdenken. Als het weg is nogmaals alleen!!! Geit toevoegen en als dan weer jeuk, dan is geit het probleem.
Door TuttiFrutti
Sonja, ik zou xerox weer alleen op konijn zetten en pas als alles weer rustig is een nieuw diersoort toevoegen aan zijn menu! Dat hij nu meer last heeft van zijn huid kan het ook te maken hebben met zijn allergie voor externe factoren. Zo krabt Badu nu meer dan voor de lente begon.
Omdat hij allergisch is voor Malassezia zou ik hem zeker gaan wassen met Malaseb. Ik heb net in het topic van Conny gezegd en dat geldt ook voor jou. Als je het wilt uitproberen kom dan even langs om het op te halen (ik heb twee flessen)!
Weet je, ik bel je zo  ;)
Door Xerox
Met de geit ben ik meteen weer gestopt! Dus hij staat al 8 dagen alleen weer op konijn.

Bedankt voor je belletje RvT  :-* Ik kom de shampoo zo ophalen!

Lil, jij hebt in die 4 maanden niets gemerkt van tekorten? En wat heeft de chlorella en visolie voor jouw hond gedaan?
Door Xerox
Vanochtend Malaseb opgehaald bij RvT, bedankt!  :-* Ik heb hem ermee gewassen, maar ervoor nog foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral de huid op zijn buik is er erger aan toe dan 2 weken geleden.. Toen had hij geen rode bultjes meer, nu weer wel  :-\ Zou door de geit kunnen komen natuurlijk.

De laatste foto is een plek op zijn rechterachterbeen... Zit er al sinds hij uit het asiel kwam, oktober vorig jaar. Eerst bloedde het regelmatig. Nu is de wond al lang niet meer open geweest, maar er groeien nog steeds geen haren op.

Hopelijk kan ik binnenkort andere foto's laten zien!

Ter vergelijking, december 2011:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Xerox op wo 16 mei 2012, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Nee hoor alleen de allergie onder controle gekregen. Geweldig! Geen tekort. Na toevoegen chlorella stopte ze met gras eten. Visolie voor haar gewrichtsklachten en voor de huid.

Inmiddels eet ze al 3 diersoorten, maar ik ben al vanaf eind oktober 2011 bezig. Sinds 2 maanden groeien er haartjes op de kale plekken (enkele donshaartjes, maar goed te zien). Dat heeft dus 1 jaar geduurd, waarvann sinds maart (na 10 mnd) voor het eerst jeukvrij...
Atopie en blijkbaar ook voedselallergie (rund is zeker, kip heb ik ernstig vermoeden).
Malaseb is voor honden met atopie en dit is nu eenmaal hoe de huid er dan uitziet. Als de huid 'heel' was, zou ik hem niet hoeven gebruiken toch..? Overigens is zijn huid niet kapot (als in wondjes) maar vol bultjes en zwarte puntjes, net mee-eters (je kunt ze er ook uit drukken).

Ik vind het er zelf al wel een stuk beter uitzien dan in december...

Lil, de allergie onder controle krijgen, dat wil ik ook wel!  :biggrin2:
Moet zeggen dat onze bruine beer er ook zo uitzag of wel erger. Ook van die rode vlekken met van die zwarte puntjes
Ook allergie voor meelmijt., farniaemijt en cobramijt.
Hij is gebaad bij chinese kruiden.
En het weglaten van rodiworst, daar trainden we eerst mee, maar sinds we die hebben weggelaten is het vooruit gegaan tot bijna over.
Maar idd deze tijd van het jaar had hij weer wat plekjes maar gelukkig niet zo erg.
Ik heb zelf in het verleden wel eens gewassen met een tea trea schampoo, dat vond hij ook altijd heel fijn.

Ik hoop dat het goed gaat lukken met het eliminatiedieet, want het is gewoon r*k als je hond zoveel jeuk en last heeft.
Xerox schreef: Excuses, dat bedoel ik  :D Xerox scoorde daar extreem hoog op bij de allergietest. Vandaar!
Heeft hij dan ook malassezia? Want anders zou je kunnen overwegen om hem een kuur nizoral te geven om die alvast weg te krijgen.
Chendo heeft eind vorig jaar malassezia aan zijn snuit gehad en bij hem hielp het goed tegen de jeuk om zijn snoet te deppen met een mengsel van water/witte azijn/boorzuurpoeder een aantal keren per dag.
Xerox schreef: Ja dat heeft hij. Boorzuurpoeder?  ???
Boorzuurpoeder kun je krijgen of bestellen bij de apotheek. Ik deed in een bekertje een scheut witte azijn, 1 theelepel boorzuurpoeder en dat aanvullen met water.
Dat had ik op het aanrecht staan en daar depte ik meerdere keren per dag zijn lippen mee.
Boorzuur zit ook vaak in oordruppels.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door