Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

ja dat klopt lizzy zodoende heb ik nu al die bende tegenwoordig in huis die ik geef, ik heb wel s vaker teven die wat zieker zijn, vind ook normaal...tis toch hele aanslag op lichaam.
alleen die temperatuur vind ik niet leuk :(

overigens es was toen veeeel zieker heb ik t idee, toen dacht ik echt paar keer dat ze dood zou, gaan...
mia doet op zich verder wel 'ok'  ze is wat hangeriger door de koorts denk ik, maar verder heb ik niet idee dat ze gelijk dood gaat zeg maar, snap je :-\
of komt omdat meer ervaren ben dat ik me minder zorgen maak :-\
Door kira
Wij moesten onze Espan bij oververhitting koelen met handdoeken die doordrenkt waren met strorum, in ieder geval zorgen dat er veel alcohol in zit. Dat koelt het beste, die dan in de nek leggen. Werkte wel goed.
Door M.P
ik heb dat ook al meegemaakt , niets te vinden en toch hoge koorts...
wat ik heb gedaan is ijsvellen leggen, ik heb er van techni ice , dat zijn soepele ijsvellen en gemakkelijk.
dan ook meer afkoelende voeding geven (yin) , raar maar waar hielp dat een beetje , zoals garnalen , krab , kefir , koemelk , honing , komkommer , spinazie , tomaat , asperge , teunisbloemolie , perilla olie , meloen , ananas , gember , in mate bij onder zijn voeding geven als hij het wil eten.
een mens gaat van alles doen voor zo zaken te vermijden ....
hopelijk komt alles goed..
het punt is dat ik dus met de pups zit.
leg ik handdoek over dr heen koud, dan duwen de pups m gelijk weg om te drinken of zij loopt steeds weg om ze te voeden wassen ect ect...
ik durf niet al te veel dingen op buik te smeren waarvan niet weet of niet erg is met dr puppers :-[

maar dr temp is weer hoog :(
Door Janie2
nova schreef: Bij een zonnesteek  wordt de buik van een hond ingesmeerd met spiritus
Brrr.. ik snap dat het werkt.
Wat men vaak niet weet is dat spiritus in de bloedbaan trekt, en dat het goedje vet oplost. (en cellen/hersencellen bestaan ook voor een deel uit vet).

Maarre... ziek en koorts oke, maar dit is wel al heel lang heel hoge koorts!
Natte hannddoek als een halsdoek omknopen?
Laatst gewijzigd door Janie2 op zo 01 apr 2012, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
danielle1980 schreef: het punt is dat ik dus met de pups zit.
leg ik handdoek over dr heen koud, dan duwen de pups m gelijk weg om te drinken of zij loopt steeds weg om ze te voeden wassen ect ect...
ik durf niet al te veel dingen op buik te smeren waarvan niet weet of niet erg is met dr puppers :-[

maar dr temp is weer hoog :(
Die zelfde handdoek om haar nek knopen? Haar een tijdje bij de pups weghouden?
Poeh, lastig hoor...
we zijn dus weer geweest...
tja ze weten t gewoon niet, 4 verschillende dierenartsen. :-\

s nachts slaapt ze gewoon, dr temp lijkt wat te dalen, maar heb nu dus hele koude handdoeken om dr nek om te paar uur, want is echt wel koud...
ze eet nu wel 1 standaard iets
Door Lizzy
danielle1980 schreef: we zijn dus weer geweest...
tja ze weten t gewoon niet, 4 verschillende dierenartsen. :-\

s nachts slaapt ze gewoon, dr temp lijkt wat te dalen, maar heb nu dus hele koude handdoeken om dr nek om te paar uur, want is echt wel koud...
ze eet nu wel 1 standaard iets
Jeetje, wat raar :-\
En ze voelt zich ook nog steeds duidelijk niet lekker?
Balen zeg... Wat hebben de DA's vandaag gedaan? Ook een bloedje getrokken? Zien ze een ontsteking in het bloed?
ja ze is gewoon niet helemaal ok...
eet slecht is voornaamste..

ik ben me net kapot geschrokken, ze poept dus rode drollen.... :-X
nu had ze vandaag wat moeite met de ontlasting vanmorgen en was dit vanmiddag dus opeens zo, pure rode drollen...
en toen erna gewoon bruinig de 2de keer... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door