- do 29 sep 2011, 13:16
dank voor de reacties! we gaan morgenmiddag maar weer naar de DA, heb zojuist een afspraak gemaakt. ontdekte vanochtend ook een plekje op zijn voorpootje, wat volgens mij ook zo'n zelfde soort wondje gaat worden.
hoop heel erg dat het geen schimmel is. althans, ik heb hier wel eens gelezen dat het een enorme toestand is om daar van af te komen? hoe komt een hond eigenlijk aan schimmel? slechte weerstand zal een rol spelen, maar moeten ze het dan van een hond krijgen die het actief heeft ofzo?
wat ik ook dacht, vorig jaar begon alle ellende (qua jeuk) ook in de herfst. maar omdat dat voor het eerst was (was ook Reus zijn eerste herfst bij mij), kon er niet echt gezegd worden of dat nou een bepalende factor was. aangezien we zo snel resultaat zag op het eliminatie dieet, dachten we (de da en ik) eigenlijk voornamelijk richting voedsel allergieën. maar ja, toen was het ondertussen natuurlijk ook hartje winter. ondertussen is wel duidelijk dat Reus niet tegen graan kan (het kapot gekrabte oor na 1 hondenbrokje afgelopen mei) en ook erg gevoelig is voor dingen als inentingen, ab en toevoegingen aan voedsel. maar zou er toch niet ook een seizoensfactor in het spel kunnen zijn? en zo ja, wat dan?
zo blijven we inderdaad maar bezig ja, baal wel behoorlijk, Reus zijn gedrag is ook weer een beetje verslechterd, valt wat vaker uit naar honden (terwijl dat echt enorm veel beter ging, denk dat hij in de 6 weken alleen maar makke labradors tegen komen bij mijn ouders behoorlijk bijgekomen is) en is ook in huis veel allerter op alles wat er buiten misschien gebeurd. Denk echt dat dat komt doordat hij zich niet helemaal top voelt, hij is ook heel aanhankelijk, wil de hele tijd bij me en geknuffeld worden, zelfs op straat soms. (dat had hij altijd als hij ziek was) hoop heel erg dat de DA morgen kan zeggen wat het is en dat er concreet iets aan te doen is zodat hij snel weer op kan knappen.