Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Kaio schreef: In fazant vind ik wel nog vaak mais terug eerlijk gezegd.
Mag je niks zoals lam of geit geven?
Ik mag alles geven. Mais is natuurlijk niet fijn  :-\
Jantina schreef: Weet je, toch zou ik de optie om 'm eens twee weken weg te brengen ook eens serieus overwegen.
Kan hij misschien naar de fokker? Wat zegt de fokker trouwens van deze klachten, zijn er in zijn lijnen misschien meer allergie honden?
Ze zegt van niet.
Eerlijk gezegd vraag ik me een klein beetje af of het wel slim is om hem daarheen te brengen. Ik probeer uit te zoeken of haar methode van ontwormen hier nog mee te maken kan hebben.
Nelson heeft de eerste twee keer ontwormen een kuur gehad van panacur, 2 x 6 dagen. Hij had geen giardia, maar ze wilde dat voorkomen. Ik vraag me nu af of dit, samen met de vroege entingen, zijn immuumsysteem niet geschaad zou kunnen hebben.
Door Jantina
Hope schreef: Ik mag alles geven. Mais is natuurlijk niet fijn  :-\

Ze zegt van niet.
Eerlijk gezegd vraag ik me een klein beetje af of het wel slim is om hem daarheen te brengen. Ik probeer uit te zoeken of haar methode van ontwormen hier nog mee te maken kan hebben.
Nelson heeft de eerste twee keer ontwormen een kuur gehad van panacur, 2 x 6 dagen. Hij had geen giardia, maar ze wilde dat voorkomen. Ik vraag me nu af of dit, samen met de vroege entingen, zijn immuumsysteem niet geschaad zou kunnen hebben.
Saartje van mij heeft dit ook gehad. Het vorige nestje had giardia en ondanks dat het al bijna een jaar geleden was, wilde ze toch geen risico nemen. Ik heb het thuis niet herhaald. Wil niet zeggen dat ze er per defenitie niet op kunnen reageren, maar ik wil alleen maar zeggen dat er meer serieuze fokkers zijn die denken daar goed aan te doen.
En een ander adresje dan de fokker? Of zie je het gewoon niet zitten (wat ik ook snap hoor, wij vertrouwden ons zorgenkind Bas nog geen dag aan een ander)?
Door Hope
Jantina schreef: Saartje van mij heeft dit ook gehad. Het vorige nestje had giardia en ondanks dat het al bijna een jaar geleden was, wilde ze toch geen risico nemen. Ik heb het thuis niet herhaald. Wil niet zeggen dat ze er per defenitie niet op kunnen reageren, maar ik wil alleen maar zeggen dat er meer serieuze fokkers zijn die denken daar goed aan te doen.
En een ander adresje dan de fokker? Of zie je het gewoon niet zitten (wat ik ook snap hoor, wij vertrouwden ons zorgenkind Bas nog geen dag aan een ander)?
Het is ook geen verwijt hoor, het is gewoon iets wat ik na probeer te gaan, maar waar moeilijk antwoord op te krijgen is.

Als het echt moet, dan moet het. Maar liever niet natuurlijk, dat snap je.
Ik heb net het hele topic over kurkuma doorgelezen en wil daar ook nog even mee aan de slag.
Ik hoorde trouwens van mijn vader dat hij het weekendje dat hij bij hen logeerde ook veel gekrabt heeft. De factor psychisch valt een beetje af denk ik, afleiden helpt niet en een andere omgeving voor korte tijd dus ook niet.
Door deja
Ik lees nog steeds mee en zie dat je fazant zoekt als je op www.alroda.nl gaat staan en dan de fazant opzoekt op de plaatjes gaan staan en dan zie je precies wat in de fazant zit, ik heb het hier ook in huis en zelfs de veren zie je in het eten zitten het zijn rolletjes van 250 gr. en ze bezorgen vanaf 35 euro gratis het is van Darf. alles bio zeker het wild natuurlijk.
Door Ramses1
UPDATE:
Net de assistente aan de lijn gehad. Nelson moet acuut van de aardappels af.
Hij moet terug op barf, liefst 1 diersoort tot over twee weken. Zodra ze weer terug is in de praktijk neemt ze weer contact op.
De opties:
Wilde duif (geschoten hier in de buurt). Heeft hij eerder gehad.
Fazant, maar daar kan ik niet aan orgaan komen.
Haas, heeft hij al gehad, leverde niets op qua jeuk.
Zijn normale menu (kip, eend, konijn, kwartel, lam, paard, lama, duif, vis) aangevuld met kurkuma en zwarte peper.
Wild konijn (heeft hij eerder gehad).
Ik zou de kip uit het menu weglaten. Kip en rund zijn bekend als het gaat om jeuk en allergie.
Fazant is niet moeilijk te verkrijgen ook de orgaan maar zou dat wel even moeten navragen.
Door Kaio
Omdat lam of geit wel wat makkelijker compleet te maken is (geen pens uiteraard) vandaar. Maarja wel weer vetter.

Ik vind om de 10 minuten krabben heel erg veel zeg  :(
Maar eh de schampoo die je nu gebruikt droogt ie dan niet uit? Hij is antibacterieeel, over het algemeen drogen dat soort dingen best wel uit ....

edit bijsluiter schampoo http://www.total4pets.com/shop/index.ph ... 50-ml.html
Euh ja ook niet helemaal lekker natuurlijk....Stel dat hij ook een van de gevallen is die wel de bijwerkingen krijgt?
Laatst gewijzigd door Kaio op di 11 nov 2014, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
De fokker heeft me gebeld. Ze heeft alle pupkopers gebeld en er is één hond uit het nest die allergisch blijkt te zijn voor de vulling uit zijn kussen.
Ik vind het absoluut het proberen waard om zijn kussens de deur uit te doen. Vraag is alleen waar ik hem dan op ga laten slapen. Desnoods onze 100% katoenen dekbedovertrekken.

Verder ga ik gewoon eens terug naar af.
Gewoon een super goed, 100% biologisch, afwisselend barfmenu met groentenmix en daaraan toegevoegd wat Lizzy eerder schreef.

Ik stop het wassen, laat de natuurlijke vetlaag herstellen en zie dan wel wat er gebeurd.
Door Kaio
ik zou verder ook even wachten met vanalles smeren.

Ik heb zelf een allergische reactie gehad op zonnebrand. Nou zelfs met de kalmerende zalfjes daartegen werd het slechter. Gewoon niks, koud water tegen de zwelling en verder niks, heb zelfs met koude washandjes (zonder parfum gewassen) moeten slapen op mijn gezicht.
Zelf zou ik dus verder zijn huid met rust laten en kijken wat het doet.

Ik heb van die oude ziekenhuismatrassen waar de honden op liggen, vinden zij hartstikke fijn en er zit dan dus zo'n "waterdichte"hoes over. En ik heb er zelf een overtrek voor die ik dan kan wassen.
Door Hope
Kaio schreef: ik zou verder ook even wachten met vanalles smeren.

Ik heb zelf een allergische reactie gehad op zonnebrand. Nou zelfs met de kalmerende zalfjes daartegen werd het slechter. Gewoon niks, koud water tegen de zwelling en verder niks, heb zelfs met koude washandjes (zonder parfum gewassen) moeten slapen op mijn gezicht.
Zelf zou ik dus verder zijn huid met rust laten en kijken wat het doet.

Ik heb van die oude ziekenhuismatrassen waar de honden op liggen, vinden zij hartstikke fijn en er zit dan dus zo'n "waterdichte"hoes over. En ik heb er zelf een overtrek voor die ik dan kan wassen.
Ik heb hier een oude sprei gevonden. Een twee-persoons en 100% katoen. Hij zit nu in de was, straks in de droger en dan moet hij het daar maar eens even mee doen.
Door Hope
Papalou schreef: Jeetje wat een zoektocht zeg...

sterkte..zou toch super zijn als het idd aan het kussen ligt...
Ik zou er voor tekenen inderdaad!
En ergens is het ook wel raar hé, alleen jeuk aan buik, oksels en liezen... Of hoop ik nu te hard dat het gewoon dat kussen is  ::)
Hope schreef: Ik zou er voor tekenen inderdaad!
En ergens is het ook wel raar hé, alleen jeuk aan buik, oksels en liezen... Of hoop ik nu te hard dat het gewoon dat kussen is  ::)
Heb je al die tijd de ondergrond waarop hij slaapt niet veranderd?
Door Hope
MarijeEnBoomer schreef: Heb je al die tijd de ondergrond waarop hij slaapt niet veranderd?
Nee. We hebben wel ooit, toen hij een week of tien was, de verhuis deken verwisseld voor een kussen omdat we dachten dat het daar aan kon liggen. Dat hielp niet, maar nu blijkt die pup uit het nest dus allergisch te zijn voor de vulling van het kussen en niet zozeer de hoes. Misschien dat dit bij Nelson ook zo is?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door