Mijn Amerikaanse Bulldog Diesel had al jaren last van atopische dermatitis. Ik heb zo ongeveer alle homeopatische middelen al wel gebruikt, sommigen geven een paar dagen wat verlichting maar er was niks wat echt voor langere termijn hielp. Hij was ook allergisch voor o.a copramijt. Voer invriezen bleek ook niet te helpen. Groene leem hebben wij ook gebruikt maar dat mag je inderdaad niet gebruiken in combinatie met medicatie. Daarvoor is een andere kuur die je eventueel zou proberen. Reinigingskuur type 2 en dan combineren met Xie Tang.
Je moet maar eens kijken op
www.huisdierendokter.nl en dan onder het kopje allergie huid en jeuk.
Ik heb nog 39 tabletten liggen van de reinigingskuur met groene leem. iemand interesse? Dan even PB. Mag gratis weg.
Omdat niks hielp hebben we op een gegeven moment toch prednison gebruikt maar daar plaste die snachts zn hele bench van onder en dan lang wikken en wegen en na nog meer geprobeerd te hebben zijn we overgestapt op Atopica. Het heeft niet de bijwerkingen van prednison maar is uiteindelijk ook niet echt heel gezond, maar een hond die altijd jeuk heeft is ook niks...
Het is alleen wel een erg prijzige aangelegenheid. Gelukkig was Atopica het enige middel wat voor Diesel echt verlichting bracht. Ik heb onlangs voor 2,5 maand medicatie besteld toen er een milttumor ontdekt werd, 10 dagen later is hij overleden...

Ze hadden het vermoeden dat hij naast de milttumor ook nog een hersentumor had.....
Atopica mag alleen worden gebruikt in overleg met dierenarts en dient strikt opgevolgd te worden.
Voor degene die ook atopica gebruiken voor hun hond: ik heb nog 5 onaangebroken doosjes van 50mg en 5 onaangebroken doosjes van 100mg liggen. (TWV ruim 600 euro) Indien interesse graag even PB