Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
Xerox schreef:
Wat niet veel met zijn atopie te maken heeft: helaas gaat hij lichamelijk snel achteruit de laatste paar maanden. Drie weken geleden hadden we ons ingeschreven voor onze tweede en laatste Rally-O cursus, maar na 3 lessen moet ik constateren dat dit simpelweg te veel voor hem is. Hij wandelt nog 1,5 tot 2 uur per dag, wat zeker een half uur minder is dan een half jaar geleden. Toch dank ik iedereen, Barfplaats en leden in het bijzonder, op mijn blote knietjes dat hij nog elke week meegaat naar het bos en zelfs de verdrietigste mensen opvrolijkt. Op naar nog een paar mooie en bijzondere jaren, maatje!  :-*
Herkenbaar... Vorige zomer nog met Kaatje een fietstocht van ruim 30km kunnen maken (wel met veel pauzes tussendoor), was een paar weken terug 16km too much voor haar. Heb mijn vriend moeten bellen of hij Kaatje kon ophalen, ze begon kreupel te worden :( Nu wel weer van hersteld, maar toch.... Kaatje wordt 9 in oktober. Ik heb het idee dat de allergie/atopie gewoon echt levensenergie eruit zuigt ofzo..
Door Xerox
Hmmm, hier speelt de HD D, artrose en spondylose een grotere rol in dan de atopie denk ik...  :-\ Maar dat atopie energie vreet, weet ik wel zeker! Xerox heeft sinds een paar maandjes genoeg aan 1 kg per dag, vorig jaar zomer had hij nog bijna 1300 gr nodig om op gewicht te blijven...
Door Xerox
Jaaaa het gaat weer lekker hier  ::) Net als in januari zit Xerox nu weer onder de zwellinkjes. Dat worden later dan talloze korstjes die er uiteindelijk af vallen.... Maar tot die tijd wel erg veel jeuk veroorzaken  :'(.

Nu moet ik bekennen dat hij afgelopen weekend stiekem aan wat gans gelikt heeft  :-X Maar verder niet, hij heeft zeker weten geen stukje opgegeten. De vorige keer dat hij deze reactie had, was dat na het eten van 2 of 3 hele boterhammen... Echt *#$)%%# dit. Zou het door de gans komen? (pfff en ik heb net een hele voorraad ingeslagen). Het elimineren staat al de hele zomer stil...

Weet iemand of honingzalf zou kunnen helpen bij dit soort plekjes?
Door keetje
Sjips, gaat het weer mis?
Wat een ellende, eerst door brood nu door (misschien) likken aan gans? Misschien gewoon weer ergens een broodkorstje gepikt? Goi het niet meteen op het ganslikken.

Tja, honing zalf, kan hij daar wel tegen?
Door Xerox
Ja, het is goed mis  :-\ Toch honingzalf besteld en dat lijkt een goede gok, de plekjes zijn meteen minder vurig en hij heeft minder last van jeuk.

Aan het oplikken van de zalf had ik nog niet eens gedacht, maar daar taalt hij gelukkig niet naar!

Inmiddels denk ik toch dat hij stiekem ergens iets opgepikt heeft ofzo, want zo'n heftige reactie van een paar keer likken aan gans... Dat kan toch bijna niet  :-\
Door millyckk
[quote="Xerox"]
Ja, het is goed mis  :-\ Toch honingzalf besteld en dat lijkt een goede gok, de plekjes zijn meteen minder vurig en hij heeft minder last van jeuk.

Aan het oplikken van de zalf had ik nog niet eens gedacht, maar daar taalt hij gelukkig niet naar!

Inmiddels denk ik toch dat hij stiekem ergens iets opgepikt heeft ofzo, . Dat want zo'n heftige reactie van een paar keer likken aan gans..kan toch bijna niet  :-\
[/quote]

Dat lijkt mij ook :-\ .... aan de andere kant: zijn ze eenmaal ergens allergisch voor, dan kan de kleinste prikkel al behoorlijk reactie geven....maar daar weet jezelf  meer vanaf dan ik :-[ Hoop dat het snel opknapt!
Door doranto
Onze Harrie (beauçeron van 18 maanden) heeft waarschijnlijk ook atopie  :(
Ik heb net dit hele topic zitten doorlezen en het geeft toch wel een beetje hoop dat het misschien toch nog goed kan komen.
Als het in ieder geval maar dragelijk wordt, ben ik ook al blij. pffff
Ik lees dan ook met belangstelling mee....
Laatst gewijzigd door doranto op ma 12 aug 2013, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xerox
De zalf zorgt ervoor dat de huid aardig snel herstelt, maar jeuk heeft hij natuurlijk wel op het moment... Even de tanden op elkaar maar, het komt wel weer goed! Hij wordt nu extra vaak gekriebeld en heeeel zachtjes geborsteld, meer dan dat en zalven kunnen we toch niet doen...

Doranto, atopie is soms héél naar en vervelend, maar bij ons normaal gesproken goed onder controle te houden. Er is dus zeker hoop!  :-* Als je een eigen topic opent, zal ik met belangstelling meelezen  :)
Door doranto
[quote="Xerox"]

Doranto, atopie is soms héél naar en vervelend, maar bij ons normaal gesproken goed onder controle te houden. Er is dus zeker hoop!  :-* Als je een eigen topic opent, zal ik met belangstelling meelezen  :)
[/quote]

Ok ga ik doen. Eerst nog wat uitslagen afwachten.
Laatst gewijzigd door doranto op ma 12 aug 2013, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nova
als een hond goed allergisch is voor  iets, kunnen een paar likjes aan  een gans genoeg zijn voor een ractie.
Denk er  maar even aan wat een wespensteek kan veroorzaken  bij mensen die allergisch  zijn hiervoor.
Zo erg zelfs dat de dood erop kan volgen :-\, en dat van een klein beetje gif waar een ander hooguit een bult van krijgt.

Het zou dus  wel kunnen, maar om zeker te zijn zul je het moeten uitproberen, . Xerox kan in een onbewaakt ogenblik ook wat gesnaaid hebben
Door bulldogluna
Mijn Amerikaanse Bulldog Diesel had al jaren last van atopische dermatitis. Ik heb zo ongeveer alle homeopatische middelen al wel gebruikt, sommigen geven een paar dagen wat verlichting maar er was niks wat echt voor langere termijn hielp. Hij was ook allergisch voor o.a copramijt. Voer invriezen bleek ook niet te helpen. Groene leem hebben wij ook gebruikt maar dat mag je inderdaad niet gebruiken in combinatie met medicatie. Daarvoor is een andere kuur die je eventueel zou proberen. Reinigingskuur type 2 en dan combineren met Xie Tang.
Je moet maar eens kijken op www.huisdierendokter.nl en dan onder het kopje allergie huid en jeuk.
Ik heb nog 39 tabletten liggen van de reinigingskuur met groene leem. iemand interesse? Dan even PB. Mag gratis weg.
Omdat niks hielp hebben we op een gegeven moment toch prednison gebruikt maar daar plaste die snachts zn hele bench van onder en dan lang wikken en wegen en na nog meer geprobeerd te hebben zijn we overgestapt op Atopica. Het heeft niet de bijwerkingen van prednison maar is uiteindelijk ook niet echt heel gezond, maar een hond die altijd jeuk heeft is ook niks...
Het is alleen wel een erg prijzige aangelegenheid. Gelukkig was Atopica het enige middel wat voor Diesel echt verlichting bracht. Ik heb onlangs voor 2,5 maand medicatie besteld toen er een milttumor ontdekt werd, 10 dagen later is hij overleden... :'( :'( :'( Ze hadden het vermoeden dat hij naast de milttumor ook nog een hersentumor had.....

Atopica mag alleen worden gebruikt in overleg met dierenarts en dient strikt opgevolgd te worden.
Voor degene die ook atopica gebruiken voor hun hond: ik heb nog 5 onaangebroken doosjes van 50mg en 5 onaangebroken doosjes van 100mg liggen. (TWV ruim 600 euro) Indien interesse graag even PB
Laatst gewijzigd door bulldogluna op do 15 aug 2013, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xerox
bulldogluna, fijn dat je je ervaringen met ons wilt delen! Zou je daar alleen wel even een eigen topic voor willen openen (al is je hond inmiddels overleden, vreselijk!), net als voor het aanbieden van spullen (en dan in de vraag&aanbodhoek)? Dan blijft het een beetje overzichtelijk allemaal!  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door