- do 22 sep 2011, 20:08
Vandaag en gister is Reus niet lekker na zijn avond eten.
hij staat een beetje te staan in de kamer, gaat wel zitten, maar wil eigenlijk niet liggen, staartje lager dan laag, oren in de nek, de 'baasje ik ben niet lekker'- blik, bolle rug, ingetrokken, iets harde buik. geen spugen, smakt wel een beetje. geen acute diaree. wou net wel graag naar buiten maar hoefde alleen te plassen, maakten ook geen aanstalten om te gaan poepen. vanochtend gepoept, eerst een heleboel, net een brokken drol, later nog wat kleine beetjes lichtkleurige diaree. Overdag is hij gewoon ok, niet opvallend sloom. wel aanhankelijker. buiten is hij gewoon zichzelf. misschien iets schrikachtiger. ook binnen schrikt hij eerder van onverwachte dingen. zijn blaf klinkt anders. heeft gewoon goed gegeten en wil ook best wat lekkers om op te knabbelen, al gaat dat wel iets minder fanatiek dan anders. reageert wel, maar lijkt wel een klein beetje afwezig te zijn. als hij wel ligt of zit schokt hij af en toe een beetje met zijn lijfje, alsof ie in slaap valt maar toch net niet. net gelijk na het eten stond hij ook een beetje te bibberen. als hij staat of zit, is dat niet recht, als je zegmaar van boven kijkt, dan staan zijn achterpoten verder naar links (en schuin achter elkaar) dan zijn voor poten. denk dus dat de buikpijn meer aan 1 kant zit.
zowel vandaag als gister heeft hij een eendennek met wat zalm en orgaan en worteltjes gegeten, niets bijzonders voor hem.
voor zover ik weet heeft hij niks van straat gesnaaid, gistermiddag wel even los gelopen en in de bosjes lopen snuffen, dus in theorie zou het kunnen dat hij iets verkeerds gegeten heeft.
gisteravond dus hetzelfde als vandaag, vandaag lijkt wel erger. overdag niks aan de hand.
ik ga morgenmiddag sowieso met hem naar de hol DA, omdat ik toch vind dat hij sowieso niet helemaal topfit was. beetje rare ontlasting, weer beetje meer jeuk, doffere vacht dan anders. beetje van die net niet dingetjes.
herkent iemand dit? of ideeën in welke richting we dit moeten zoeken? hij heeft vaak zat (voor het elimineren en volledig barfen) maag/darm virusjes/infecties gehad, maar dat was altijd met een heleboel spugen en echte spuitpoep. ook een keer blaasontsteking, maar daar lijkt dit ook niet op.
Laatst gewijzigd door nienk op do 22 sep 2011, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.