Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

@lizzy: inderdaad heel jammer, maar het gaat niet slecht ofzo. dat ik nu met hem naar de dokter wil is meer omdat ik het gevoel heb dat er misschien iets speelt wat vervelend zou kunnen worden als we er nu niets aan doen. kan niet zo goed zeggen wat het is, maar het zit me gewoon niet helemaal lekker.

@Veerle: precies, ik twijfel ook of het niet zijn normale rui is hoor. maar het is wel echt extreem, zo erg heeft hij nog niet geruid, zelfs niet toen ik hem  net had en hij van de stress dacht dat hij maar beter kaal kon zijn. nou is het natuurlijk qua seizoenen ook wel een beetje raar dit jaar, zo vroeg zomer, hele tijd heel erg nat, en dan nu al weer najaarsweer. de jeuk kan inderdaad ook van het verharen komen, maar dan zou ik eerder krab-jeuk verwachten, en dit is knabbel-jeuk. (en hij heeft volgens mij geen vlooien)

ik ga zo bellen!
zucht zucht zucht

zit ik gister in de trein, met Reus. denk ik, wat heeft ie daar nou?

EEN VLO!

grrrrrrr.

vandaag dus maar (een week te vroeg) de advantage pipet gegeven, gelukkig heeft hij nog geen wondjes van eventuele vlooienbeten. ben er eergister ook niet aan toe gekomen om de DA te bellen, dus ik wacht nog maar even kijken hoe het gaat als de vlooien weg zijn. hij krijgt van de advantage ook altijd een paar dagen een rare vacht, dus dan is het ook moeilijk te beoordelen hoe het met hem gaat, denk ik.

over zijn wegzwemmeritis :

we waren gister aan zee. dus ik denk, even kijken hoe het nu gaat met het zwemmen enzo. dus Reus aan de lange lijn, wij het strand op. wou meneer helemaal het water niet in! maarja, dat zoute water is altijd wel goed voor zijn kriebels, dus ik me schoenen uit, broek op gerold. maar nee hoor, mooi niet dat hij verder ging dat pootje baden. die enorme mallle bulldog die iets verderop aan het ravotten was met zichzelf en het zand was veeeeeeeeel interessanter! mijn Reus, die iets anders belangerijk vind dan zwemmen!! die luisterde! die bij me kwam voor een brokje en de wubba! die de wubba niet eens gelijk in het water wou gooien! die gewoon mee liep  het strand af toen het klaar was! we hebben samen even een rondedansje gemaakt. (nou ja, ik maakt het rondedansje, en Reus vroeg zich af wat dit nou weer voor een idioot spelletje was)

dus ja, stomme rot vlooien, maar oooh wat was ik gister blij en trots!
Irene schreef: Jammer van de vlooien, gelukkig gisteren dus wel een mooie dag met Reus gehad. Normaal zwemt hij dan ver weg ofzo? Misschien vond hij het water wel erg koud dit keer  :biggrin2:.
jup hij zwemt, als hij de kans krijgt, gewoon weg. of nou ja. hij gaat baantjes trekken, op een behoorlijke afstand uit de kust. en hij komt er dan pas uit als hij het zelf  mooi geweest vindt. denk niet dat hij het te koud vond, vorig jaar december zwom hij weg alsof het een subtropisch zwemparadijs was. het woei ook wel hard hoor, dus er was best een heftige branding, maar ook daar had hij nooit zo'n problemen mee. we zijn, onder leiding van een gedrags therapeut, hard aan het trainen (of nou ja, we doen juist heeeeeeel rustig aan), en nou was het gister toch echt een stuk minder! hij ging altijd heel erg focussen op het water, als een malloot trekken, blaffen, piepen, heel gestresst. nou heeft hij wel even geblaft, maar volgens mij was dat voornamelijk naar mij 'baas, kom er uit, we moeten met die hond spelen, hallo? baas? waarom sta je in het water? baas, kom nou!', zegmaar op die toon. niet het panische wat hij vorig jaar had.
Vandaag en gister is Reus  niet lekker na zijn avond eten.

hij staat een beetje te staan in de kamer, gaat wel zitten, maar wil eigenlijk niet liggen, staartje lager dan laag, oren in de nek, de 'baasje ik ben niet lekker'- blik, bolle rug, ingetrokken, iets harde buik. geen spugen, smakt wel een beetje. geen acute diaree. wou net wel graag naar buiten maar hoefde alleen te plassen, maakten ook geen aanstalten om te gaan poepen. vanochtend gepoept, eerst een heleboel, net een brokken drol, later nog wat kleine beetjes lichtkleurige diaree. Overdag is hij gewoon ok, niet opvallend sloom. wel aanhankelijker. buiten is hij gewoon zichzelf. misschien iets schrikachtiger. ook binnen schrikt hij eerder van onverwachte dingen. zijn blaf klinkt anders. heeft gewoon goed gegeten en wil ook best wat lekkers om op te knabbelen, al gaat dat wel iets minder fanatiek dan anders. reageert wel, maar lijkt wel een klein beetje afwezig te zijn. als hij wel ligt of zit schokt hij af en toe een beetje met zijn lijfje, alsof ie in slaap valt maar toch net niet. net gelijk na het eten stond hij ook een beetje te bibberen. als hij staat of zit, is dat niet recht, als je zegmaar van boven kijkt, dan staan zijn achterpoten verder naar links (en schuin achter elkaar) dan zijn voor poten. denk dus dat de buikpijn meer aan 1 kant zit.

zowel vandaag als gister heeft hij een eendennek met wat zalm en orgaan en worteltjes gegeten, niets bijzonders voor hem.

voor zover ik weet heeft hij niks van straat gesnaaid, gistermiddag wel even los gelopen en in de bosjes lopen snuffen, dus in theorie zou het kunnen dat hij iets verkeerds gegeten heeft.

gisteravond dus hetzelfde als vandaag, vandaag lijkt wel erger. overdag niks aan de hand.

ik ga morgenmiddag sowieso met hem naar de hol DA, omdat ik toch vind dat hij sowieso niet helemaal topfit was. beetje rare ontlasting, weer beetje meer jeuk, doffere vacht dan anders. beetje van die net niet dingetjes.

herkent iemand dit? of ideeën in welke richting we dit moeten zoeken? hij heeft vaak zat (voor het elimineren en volledig barfen) maag/darm virusjes/infecties gehad, maar dat was altijd met een heleboel spugen en echte spuitpoep. ook een keer blaasontsteking, maar daar lijkt dit ook niet op.
Laatst gewijzigd door nienk op do 22 sep 2011, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
dank voor je reactie sowieso! vind het zo raar dat hij niet moet spugen of acute diaree heeft, dat is meestal toch standaard repertoir als een hond iets met de buik heeft. het is nu weet beter dan gisteravond, maar niet helemaal over.

iemand anders nog een idee?
Herkennen doe ik het ook niet. Buikkrampen misschien?

Wel vervelend zeg! Het ging net zo lekker.
Hoe zit het met de darmclear? Kan het daar niet iets mee te maken hebben, dat hij die heeft of heeft gehad?
Hope schreef: Herkennen doe ik het ook niet. Buikkrampen misschien?

Wel vervelend zeg! Het ging net zo lekker.
Hoe zit het met de darmclear? Kan het daar niet iets mee te maken hebben, dat hij die heeft of heeft gehad?
die krijgt hij al een weekje niet meer, en tussendoor heeft hij een tijdje redelijk normaal gepoept.

inderdaad vervelend, zn vacht is ook weer slecht, zag net een plekje onder zijn kin, en het ging zo goed.

wat ik wel zat te denken, vorig jaar begon de kriebel toestand ook begin van de herfst... dus misschien is ie wel (bij wijze van spreken) allergisch voor vallende blaadjes en eikeltjes. maar dat zou nog niet de buik klachten verklaren.
Vanmiddag bij de holistisch DA geweest.

Reus was op de weg daarheen (40 min lopen) een en al stuiterbal, schrikkerig, trekken, hijgen als een oud trekpaard, hij trok weer eens alles uit de kast. Maaarrrr we konden wel zonder blaffen en gek doen bij de DA naar binnen! dat was nieuw. joepie. in de behandelkamer ging hij braaf zitten wachten totdat de arts kwam, Reus is tamelijk dol op hem maar hij ging voor de verandering eens niet helemaal uit zijn stekker.

De conclusie van vandaag:

Reus is gewoon een stresskippetje. Hoe het nu komt, dat is niet zo maar te zeggen, maar het gedoe met zijn buik, de slechtere vacht, jeuk, verharen, weer iets feller zijn, alles bij elkaar, komt 'gewoon' weer doordat hij 'te warm' is in zijn lever. dat levert een blokkade op, die over is geslagen op zijn darmen. het zou kunnen dat hij daar boven op (of juist omdat hij er gevoelig voor was) een virusje heeft/heeft gehad.

Hij krijgt nu weer een heel mengsel aan chinese kruiden, een aantal verschillende. gericht op de lever, maar ook iets om zijn darmen wat te helpen. Ook weer even de Darmclear er bij geven, aangezien hij vanmiddag echt water spuitdiaree had en ook de probiotica daar in wel kan gebruiken. Even een paar dagen een beetje opgewarmde (met warm water) kvv eten, geen stukken bot.

de arts heeft hem ook weer even aangeprikt met de japanse accupunctuur naalden, wat hem altijd een stuk kalmeert, je ziet de spanning dan echt uit hem weg trekken. terug naar huis zat ik dus met een voorbeeldig brave en rustige hond in de metro, niets niet trekken, hijgen, of wat dan ook. gewoon relaxt hondje zijn. hij kan het wel!

Hij heeft een half uurtje geleden gegeten, en voor alsnog geen klachten! gister stond hij gelijk al krom, het was heel akelig om te zien en ik maakte me best zorgen. maar zoals het er nu uitziet is het dus niet iets ernstigs. Dus we kijken of hij opknapt de komende tijd. Mocht het nou allemaal niet verbeteren, dan gaan we gewoon weer terug.
Het plekje wat Reus vrijdag onder zijn kin had en waar van zowel ik als de dokter dachten dat het gewoon een klein wondje was van spelen/de bosjes/krabben, is inmiddels nogal uitgebreid. onder zijn kin, naar de zijkant en naar zijn hals toe zitten een aantal grotere en kleine wondjes. korstjes kleven tussen de haren en de huid is schraal rood achtig. ik dacht in eerste instantie dat het gewoon van het krabben was, maar ten eerste krabt hij er praktisch niet aan en hij loopt al een paar dagen met sokken aan. de nieuwe plekjes zijn er wel bij in de buurt, maar grenzen niet aan de oudere plekjes. hij heeft er dus niet veel jeuk aan, maar het is wel duidelijk vervelend als ik er aan zit, daardoor kan ik ook niet echt goed naar kijken. omdat er gewoon haar groeit, is er ook op foto's niet echt iets van te maken. Hij loopt aan een tuigje wat niet op de plekken zit waar het nu stuk is, dus van het schuren kan het ook niet zijn. ik maak het schoon met een watje met gekookt water, en smeer flink met honingzalf. het lijkt alleen eerder erger dan beter te worden. iemand enig idee?

de buikpijn is overigens over, ontlasting nog steeds wisselend maar wel aan de betere hand. hij krijgt wel nog steeds darmclear. ook de jeuk is weer redelijk op een normaal niveau. hij geeft nog wel steeds de indruk alsof hij niet helemaal top in orde is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door