Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xerox
Bedankt voor de felicitaties en leuke berichtjes  :-*

Gisteren voor de tweede keer pens gegeven en nog steeds nul reactie... Ik kan het nog niet geloven!
Door Xerox
Xerox en lamspens gaat nog steeds goed, dus dat komt nu standaard in zijn menu!

Sinds 1,5 week zijn we wel een beetje aan het klooien met hoeveelheden. Afgelopen winter at hij op zijn top 1,4 kg per dag, maar hij begint ineens in snel tempo vetjes te krijgen en heeft last van oprispingen, kwijlen en boeren... Ik heb voor nu teruggeschroefd naar 1 kg, want zijn lijf raakte helemaal overstuur. Ik gok dat het puur met de hoeveelheid te maken heeft, maar ben voor de zekerheid vandaag ook weer gestart met een kuurtje groene leem. Voorlopig staat er geen nieuwe vleessoort op het programma en de vorige kuur is al driekwart jaar geleden, dus een mooi moment om het systeem tot rust te brengen en te reinigen!

Nu ik erover nadenk, krijgt hij de laatste tijd ook iets minder beweging dan eerst. Toen haalden we ruim de 2,5 uur per dag, nu zitten we tegen de 2. Xerox begint de laatste maanden namelijk wel een opaatje te worden, hij heeft meestal niet meer zo veel haast hehe. Hij wordt ook steeds minder stressig naarmate hij langer bij ons woont, misschien heeft hij wel energie 'over'... Best wel een goed teken dus eigenlijk!
Laatst gewijzigd door Xerox op do 30 mei 2013, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xerox
Xerox staat nog steeds op 1 kg per dag en blijft netjes op gewicht, dus het lijkt erop dat zijn lichaam hersteld is van de ergste klappen van de atopie. Mooi om te zien!

Sinds een week of 1,5 is de jeuk wel toegenomen, met name tussen de pootjes en aan de kin. Even teruglezen leverde mij op dat we vorig jaar in juli ook een paar slechte weken hadden, alleen verdacht ik Xerox er toen van dat hij stiekem iets gegeten had. Nu weet ik vrijwel zeker dat dat niet zo is. Ik heb net ook gelezen dat de andere allergiehondjes op BP het ook zwaar hebben, dus 1 + 1 = 2... Een moeilijke (jaarlijkse) periode dus! Gelukkig heb ik na de pens niks nieuws meer toegevoegd. Net als vorig jaar denk ik nu ook lichtelijk aan mijt, dus hij mag dit weekend voor de zekerheid weer in bad en ook de konijnen houd ik in de gaten.

Toch handig zo'n online dagboek!  O0

Wat niet veel met zijn atopie te maken heeft: helaas gaat hij lichamelijk snel achteruit de laatste paar maanden. Drie weken geleden hadden we ons ingeschreven voor onze tweede en laatste Rally-O cursus, maar na 3 lessen moet ik constateren dat dit simpelweg te veel voor hem is. Hij wandelt nog 1,5 tot 2 uur per dag, wat zeker een half uur minder is dan een half jaar geleden. Toch dank ik iedereen, Barfplaats en leden in het bijzonder, op mijn blote knietjes dat hij nog elke week meegaat naar het bos en zelfs de verdrietigste mensen opvrolijkt. Op naar nog een paar mooie en bijzondere jaren, maatje!  :-*
Laatst gewijzigd door Xerox op vr 05 jul 2013, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
Vervelend die (hopelijk) tijdelijke terugkomst van de kriebels. Het is inderdaad te hopen dat het aan de tijd van het jaar ligt, wat zou het anders kunnen zijn als het al weer zo'n tijd achter elkaar goed gaat?
Misschien inderdaad de mijt en is het na een wasbeurt weer over.

Jammer dat hij achteruit gaat maar dat betekent gewoon dat je op een andere manier van elkaar moet gaan genieten.
Jullie gaan nog mooie jaren samen tegemoet, dat is het belangrijkste.  :bigarmhug: O0
Door Xerox
Hmm ik weet vrijwel zeker dat het aan de tijd van het jaar ligt en gelukkig is de jeuk (nog) niet dramatisch erg, dus we maken ons nog niet echt zorgen...

Nog nieuw nieuws over Luna?
Door keetje
Xerox schreef: Hmm ik weet vrijwel zeker dat het aan de tijd van het jaar ligt en gelukkig is de jeuk (nog) niet dramatisch erg, dus we maken ons nog niet echt zorgen...

Nog nieuw nieuws over Luna?
Luna knapt op maar ten koste van wat. :-\
Ze zit nu op een hoge dosis Pred. en AB en mag over een week gelukkig weer iets afbouwen. Haar huid is droog, geen natte plekken meer, behalve een vreemde plek op haar bil wat vochtig blijft, dan komt er een korst op en die schuurt ze er weer af, dan weer een korst etc. maar overgaan doet het niet. Haar voetjes zijn nu ook droog maar ze is nog steeds erg rood. Wel krijgt ze weer wat meer haar. Ook overal een soort van plattige puisten met korstjes erop. Ze heeft gelukkig zowat geen jeuk(meer) behalve een plekje achter haar oor waar ze soms nog aan krabt.
En zo emmeren we door,...... :)
31 januari volgend jaar woont ze 2 jaar bij ons en dan is ze weer een mooie meid, van binnen EN van buiten, daar gaan we voor.  8)

(Ik zal dit laatste stukje ook even bij haar eigen topic zetten zodat ik alles bij elkaar houd, is altijd handig met teruglezen.)
Door Xerox
keetje: ja zo'n eigen dagboek is echt handig merk ik nu! Hé bah, die nare pred...  :-\ Balen he! Maargoed, ze knapt op en dat is nu het belangrijkste.

eelke: ik ben ook blij dat het elimineren hier even stilstaat. Xerox is nu 7...  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door