Xerox staat nog steeds op 1 kg per dag en blijft netjes op gewicht, dus het lijkt erop dat zijn lichaam hersteld is van de ergste klappen van de atopie. Mooi om te zien!
Sinds een week of 1,5 is de jeuk wel toegenomen, met name tussen de pootjes en aan de kin. Even teruglezen leverde mij op dat we vorig jaar in juli ook een paar slechte weken hadden, alleen verdacht ik Xerox er toen van dat hij stiekem iets gegeten had. Nu weet ik vrijwel zeker dat dat niet zo is. Ik heb net ook gelezen dat de andere allergiehondjes op BP het ook zwaar hebben, dus 1 + 1 = 2... Een moeilijke (jaarlijkse) periode dus! Gelukkig heb ik na de pens niks nieuws meer toegevoegd. Net als vorig jaar denk ik nu ook lichtelijk aan mijt, dus hij mag dit weekend voor de zekerheid weer in bad en ook de konijnen houd ik in de gaten.
Toch handig zo'n online dagboek!
Wat niet veel met zijn atopie te maken heeft: helaas gaat hij lichamelijk snel achteruit de laatste paar maanden. Drie weken geleden hadden we ons ingeschreven voor onze tweede en laatste Rally-O cursus, maar na 3 lessen moet ik constateren dat dit simpelweg te veel voor hem is. Hij wandelt nog 1,5 tot 2 uur per dag, wat zeker een half uur minder is dan een half jaar geleden. Toch dank ik iedereen, Barfplaats en leden in het bijzonder, op mijn blote knietjes dat hij nog elke week meegaat naar het bos en zelfs de verdrietigste mensen opvrolijkt. Op naar nog een paar mooie en bijzondere jaren, maatje!