Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Goed nieuws dus.
Ik zou even wachten nog, tot het weer helemaal hersteld is.

En dan weer een keer een eitje, als hij zeker geen darmclear meer krijgt.
Succes!
Door nienk
jup we kijken het nog even een tijdje aan, en ik ga pas weer een eitje geven als hij weer helemaal poept zoals het hoort.

ik wil hier na  denk ik K9 natural gaan proberen. Want mijn voornaamste reden om nog iets toe te willen voegen is het feit dat ik dan wellicht makkelijker ergens onderweg/op vakantie eten voor hem kan kopen. Maar, dan zit ik nog met het probleem wat ik hem dan handig geef als we met klein tentje aan het kamperen zijn enzo. K9natural zou, als hij er tegen kan, ideaal zijn voor alle dingen waarbij zijn dieet van nu toch een tikje onpraktisch is. dus ik denk dat we dat als nieuwe diersoort gaan proberen, na het ei. mocht hij dan straks als het kouder wordt mooi stabiel zijn en blijven, dan kunnen we altijd nog andere dingen gaan proberen.
Door nienk
Lizzy schreef: Ik hoop dat het hem goed valt! Fijn dat hij voor nu in ieder geval weer beter gaat :-*
dankje! het niet meer diaree hebben bevalt in ieder  geval goed, volgens mij vindt hij het zelf ook echt vies. normaal wacht hij wel even als ik met een zakje sta te prutsen, maar nu was het lotje ongeduld hoor, om er maar snel bij uit de buurt te zijn. hihi.
Door nienk
Pedro98 schreef: Kan je niet proberen om alleen het ei geel of het andere gedeelte te geven. Misschien dat het een net wat andere stof bevat als het ander.
dat is goed idee! dacht er al aan om een half eitje te geven, maar het wit en geel apart is wellicht beter. ik  heb nog wel ergens zo'n ehm. eierscheiter. dank voor de tip!
Door koekje
Alleen wit geven zou ik niet doen. Daar zit avedine in wat biotine (vit B-zoveel) afbreekt (beetje klok en klepel, zoek eventueel zelf de juiste informatie). Zonder eisplitter kan je ook een ei delen. Van de ene helft naar de andere helft van de schaal, of heel in een kom gooien en de dooier er met de hand uitvissen. Van de bewaarde eiwitten bakje gewoon schuimpjes of een pavlova voor jezelf. Eiwitten kan je schijnbaar ook in de vriezer bewaren. Tip van Nigella, maar die frituurt ook marsen.

Is Darmclear een laxeermiddel?
Als ik een laxeermiddel heb gebruikt, heb ik hetzelfde als Reus. Breiig ipv fijne stevige consistentie en meer qua hoeveelheid dan erin is gegaan en een hele onlogische frequentie (4x per dag bv).
Door nienk
oh, goed dat je dat even meldt!

over de Darmclear, het is een vezelpoeder achtig iets. als de hond diaree heeft, dan wordt dat beter, maar als ie te moeilijk poept kan je het ook geven, heb ik begrepen. niet echt een laxeermiddel dus.
Door nienk
nou, het is nog steeds een wisselende toestand.

Reus is ook al een week of 2 enorm aan het verharen, nou doet ie dat wel vaker en het kan ook een reactie zijn op de logeerpartij bij mijn ouders (nieuwe situatie, nieuwe vacht, zegmaar), maar ik begin nu bijna het idee te krijgen dat zijn vacht her en der bijna dun begint te worden.

ik ga dus morgen de holistisch DA bellen voor een afspraak voor ergens volgende week, heb het gevoel dat ik beter nu met hem kan gaan dan afwachten of het over gaat. Misschien heeft hij toch nog weer (andere) kruiden nodig of alleen even een beetje prikken met die naald, ik weet het niet.

de jeuk gaat wel goed, het is nou eenmaal een jeukerig hondje, maar zijn huid en oren zijn helemaal rustig. wel iets meer geknabbel aan de pootjes.
Hoi,
even over het introduceren van een eitje:
toen Pablo een 2 jaar geleden voor het eerst een eitje kreeg (hij heeft geen allergie; maar voor het eerst iets eten is te vergelijken denk ik), ook spontaan diarree.
Wat bleek achteraf?
Overdag een ei geven gaat prima, maar bij de avondmaaltijd is geheid fout.
Probeer er rekening mee te houden als het weer niet goed gaat. Misschien verdraagt hij het ei wel, maar niet in combinatie met iets anders.
Kun je ook nog proberen.
Het verharen is denk ik ergens wel normaal deze tijd van het jaar.  Wij kunnen hier momenteel ook soms een chihuahua bij elkaar vegen aan haar als ze even gek gespeeld hebben  :D  Maar dat de vacht dunner wordt klopt niet helemaal natuurlijk, de winter komt er aan.  Benieuwd wat de holistisch Da te zeggen heeft.

Wel gek dat zowel bij jou als bij ons de jeukproblemen wat opleven, net als er iets nieuws geïntroduceerd wordt én ze beginnen verharen...  Zou je al beginnen denken dat de jeuk opspeelt omdat ze aan de winterrui beginnen  ???  Hoewel Reus ook last had van diarree en Nena niet wat mij doet vermoeden dat het bij Reus echt ook een reactie was op ei of darmclear.  Maar die jeuk zou ook op het verharen kunnen komen toch?
Een mens blijft maar zoeken en denken he  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door