Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lefki&Amy
henneke schreef: Natasja ga nou eens met hem naar Erwin ( meneer Fido ) ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat je een stuk verder komt .
Zullen we samen gaan??  ::)
Door *Dorothea*
henneke schreef: Natasja ga nou eens met hem naar Erwin ( meneer Fido ) ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat je een stuk verder komt .
dat denk ik dus ook al de hele tijd..... 
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op vr 08 mei 2009, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
*Dorothea* schreef: dat denk ik dus ook al de hele tijd..... 

Dat zat al in de planning, mocht er niets uit de CT scan komen. We wilden echter eerst de onderzoeken/behandelingen die liepen en/of in de planning zaten, afgerond hebben.

Ik heb inmiddels contact gehad met Edith, omdat ik nog wat praktische vragen had. En ik wil komende maandag nog even overleg hebben met de orthopeed.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op za 09 mei 2009, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sanyo
Chiropractie kan ik je ten zeerste aan bevelen!
Ik heb zelf de ervaring gehad met Jory die zware HD had. Ik heb er toen een heel andere hond door gekregen, echt onvoorstelbaar! De aandoening zelf was dan wel niets aan te doen, maar ze zat na de behandeling echt veel beter in haar vel, van een depressieve hond die de hele dag lag, had ik weer een vrolijke hond die weer lekker wou wandelen.
Zeker doen!
Door Joëlle Tromp
hoi natasja

ik heb niet het hele topic gelezen aangezien het wel 18 pagina,s waren dus ik weet niet of iemand anders dezse tip al gegeven heeft,
mijn hond (is immidels overleden) had een beetje vergelijkbare verschijnselen,
het betrof een duitse staande langhaar, had van jongs af aan al hd, en met een jaar of 13 begon hij achteruit te gaan: minder controle over plassen en poepen minder spierkracht en hij bleek ook pijn te hebben, de da zij tegen mij ook het zelfde als tegen jou, iets van degeneratie van de zenuwen in de rug ofzo.
maare goed wat het nou wel of niet was, mijn Barney kreeg previcox voor de pijn(hielp erg goed) en wervel s (van mac samuel)  voor de geleiding van de zenuwen. ook dit help erg goed. dus misschien moet je wervel s proberen, het is homeopatich en kan verder helemaal geen kwaad, het maakt de geiding van de achteruit gaande zenuwen beter waardoor ze ook de controle weer wat terug krijgen over het ontlasten en plassen en de spieren.
het is geen wonder middel, dus hij zal er niet helemaal van af komen, maar bij mijn Barney heeft het een goeie vooruit gang geboekt.
Barney is er nou niet meer heb ik een paar maanden geleden op 14,5 jarige leeftijd inmoeten laten inslapen vanwegen zeer kwaad aardige kanker(dus niet vanwege dat rug probleem enzo) gelukkig is hij oud geworden, maar dat maakt het verdriet er niet minder om. en mis hem nog steeds gigantisch.
maar ik hoop dat wervel s iets voor je is.

succes Joëlle
Door Eef+Stippels
*Natasja* schreef: Begrijp me goed hoor, ik ben natuurlijk harstikke blij dat er niets naars aan de hand is.

Maar ik had eigenlijk toch wel gehoopt dat er nu eindelijk eens iets uit zou komen, zodat we weten wat hij mankeert  :-\
Ja inderdaad, heel begrijpelijk  :-*

Ben je al eens met hem bij een osteopaat geweest? Dat heeft wandor toen zooo goed geholpen, en die had/heeft ook vernauwingen tussen de wervels.
Door - Judith -
Nynke F schreef: opluchting en twijfel ? moeilijk hoor  :-\ :-\ :-\   

Wat doet mijnheer Fido/Erwin voor speciaals ??
Die is naast DA ook ostheopaat. En zowel Bo van Henneke als Bruin van mij hebben heel erg veel baat gehad bij een behandeling door hem  :).
Door *Dorothea*
- Judith - schreef: Die is naast DA ook ostheopaat. En zowel Bo van Henneke als Bruin van mij hebben heel erg veel baat gehad bij een behandeling door hem  :).
Ik ga binnenkort ook een afspraak maken voor Indy. Hij heeft geen pijn, maar ergens zit er iets niet goed.
Door spreeuwtje
wat raar toch allemaal!!!
het zijn nou niet bepaald kleine klachten die hij heeft.. zijn problemen lijken me toch aanzienlijk..
raar dat er niks gevonden wordt..
ik begrijp je dubbele gevoel..

nou is er de laatste tijd veel over lime te doen met teken..
ik heb de symptomen vaker gelezen.. en niet alles van beau past daarbij..
maar is hij daar wel eens op getest??
vermoeidheid en zwabberen hoort er toch wel bij?
Door Fido
Nynke F schreef: opluchting en twijfel ? moeilijk hoor  :-\ :-\ :-\   

Wat doet mijnheer Fido/Erwin voor speciaals ??
Zou je wel willen weten hè? Hou ik lekker voor mijzelf  ;D ;D ;D

Grapje ;)

Erwin is bijna afgestudeerd ostheopaat. Heeft o.a. door zijn thesis behoorlijk wat honden door zijn handen gehad en is dolblij dat hij deze studie begonnen is!

Het grote verschil met ostheopathie is dat je het hele zenuwstelsel (sympatisch en parasympathisch) tot in detail leert en alle daaraan verbonden bloedvaten en organen enz. Je leert verbanden zien en leggen en dát is het grote verschil met regulier!
In combinatie met 21 jaar diergeneeskunde is de osteopathie een enorme verrijking.
Door *Dorothea*
Ik vind het eerlijk gezegd totaal niet bij Lyme passen. Lyme geeft ontstekingen van meerdere gewrichten, wat zich meestal uit in gezwollen en warme gewrichten en niet in lage rugpijn.
Daarnaast is testen borreliaantilichamen erg onbetrouwbaar, veel honden hebben antilichamen maar geen lyme.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door