Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
Angelique schreef: Dat het minder ingrijpend is, is een standaardverhaaltje. Maar het is in de praktijk bij veel honden toch echt wel een aderlating, met pittige bijwerkingen en onderwijl roept je oncoloog maar dat de hond het zo geweldig doet  :-X van dichtbij meegemaakt en daarna wetende dat dit iets is waar ik met droge oogjes "nee bedankt" op zeg.

Sterkte Ellen, best een tegenvaller dat die tumor zo snel gegroeid is  :(
Ah, da's goed om te weten. Ik kan me van jaren geleden het verhaal van Yuki12 nog herinneren, die wilde haar hond eigenlijk ook niet laten behandelen, maar deed het uiteindelijk toch en dat bleek alleszins mee te vallen. Maar goed, dat heb je bij mensen ook. Een vriend van ons heeft net fluitend een chemokuur ivm longkanker ondergaan, geen centje pijn. Terwijl ik uit ervaring weet dat het ook anders kan.
Door yazzie
Mijn vorige hond heeft 7 maanden chemo gehad (infuus, pillen en prikken). Niet om beter te worden want dan zou de dosis zo hoog zijn dat ze daaraan zou overlijden.  Was puur om alles te vertragen.  Ik heb het gedaan onder voorwaarde dat ze geen bijwerkingen zou krijgen.  Van het infuus werd ze wat onrustig maar van de pillen en prikken heeft ze nooit last gehad. Als ik niks had gedaan was ik haar binnen twee tot vier weken kwijt geweest.  Met deze milde chemobehandeling heb ik haar zonder bijwerkingen toch nog zeven maanden kunnen houden. Ik heb haar laten inslapen toen ze het benauwd ging krijgen.  Ik wilde absoluut niet dat ze zou stikken.  Beter een week te vroeg dan een minuut te laat... mijn hond had maligne lymfoom.

Heel, heel veel sterkte.
Door me and my boys
ik heb gekozen om het niet te doen en daar blijf ik bij.... die longtumor is niet t enige wat zimba heeft
heel toevallig stond ik 10 dagen geleden nog voor ik wist dat zimba dit had met een da te praten die er veel ervaring mee heeft...
ze zei me vanmorgen ook dat ze zich helemaal in mijn beslissing kon vinden...ik ga ook geen biopten laten nemen, geen scan meer enkel nog foto s...om t proces in de gaten te houden
Zimba gaat morgen aan de prednison en als dat niet voldoende helpt is er nog iets ...maar ben de naam ff kwijt..
Ik heb een hond gehad die t benauwd heeft gehad...terwijl ik t eigenlijk niet eens wist omdat ik er niet bij mocht...dat beeld van de laatste x dat ik hem zag staat nog op mn netvlies gebrand....
Ik laat hem niet onnodig lijden, kwa pijn en zeer zeker ook niet benauwd worden.....
Het is bij zimba vroeg ontdekt, bij toeval..... vaak word de diagnose gesteld als de hond al bloed spuugt ed... dan ben je al veel verder in t ziekte proces.... zover zijn we niet, hopelijk nog lang niet.
Als ie meer dan 30x ademhaalt per minuut dan moet ik me zorgen gaan maken, zimba zit op de 17.......
Door smulpaap
Na jouw bericht zit ik opeens weer te denken aan die uitzending , mijn lieve kankerhond
Ik heb er met tranen in mijn ogen naar gekeken
Oude honden , er kwam een hondje van dik 13 jaar in beeld . Die oude bes werd ook nog behandeld
Er was 1 man die zei , dokter het is een dier .... en laten we het daar op houden
Die man wilde ook geen chemo meer

Wij zijn er ook een paar verloren aan kanker , maar we hebben nooit gekozen voor chemo
Wel voor optimale zorg , en medicatie . En tijdig inslapen
Maar het waren ook geen jonge honden meer
Door Anne in Zweden
Me and my boys! schreef: ik heb gekozen om het niet te doen en daar blijf ik bij.... die longtumor is niet t enige wat zimba heeft
heel toevallig stond ik 10 dagen geleden nog voor ik wist dat zimba dit had met een da te praten die er veel ervaring mee heeft...
ze zei me vanmorgen ook dat ze zich helemaal in mijn beslissing kon vinden...ik ga ook geen biopten laten nemen, geen scan meer enkel nog foto s...om t proces in de gaten te houden
Zimba gaat morgen aan de prednison en als dat niet voldoende helpt is er nog iets ...maar ben de naam ff kwijt..
Ik heb een hond gehad die t benauwd heeft gehad...terwijl ik t eigenlijk niet eens wist omdat ik er niet bij mocht...dat beeld van de laatste x dat ik hem zag staat nog op mn netvlies gebrand....
Ik laat hem niet onnodig lijden, kwa pijn en zeer zeker ook niet benauwd worden.....
Het is bij zimba vroeg ontdekt, bij toeval..... vaak word de diagnose gesteld als de hond al bloed spuugt ed... dan ben je al veel verder in t ziekte proces.... zover zijn we niet, hopelijk nog lang niet.
Als ie meer dan 30x ademhaalt per minuut dan moet ik me zorgen gaan maken, zimba zit op de 17.......
O, maar ik twijfel er niet aan dat jij de juiste beslissing neemt, na rijp beraad en grondige afweging. Ik was alleen even nieuwsgierig. En ik hoop dat je nog hééél lang van Zimba mag genieten!
Door me and my boys
Anne in Duitsland schreef: O, maar ik twijfel er niet aan dat jij de juiste beslissing neemt, na rijp beraad en grondige afweging. Ik was alleen even nieuwsgierig. En ik hoop dat je nog hééél lang van Zimba mag genieten!
Ik hoop t ook  :)
Door Irish
[quote="Me and my boys!"]
ik hoop echt zo dat ie zn 12de verjaardag haalt(ppff) dan haal ik een mega slagroomtaart die alleen voor hem is.
[/quote]

Waarom uitstellen en wachten? Leef in het nu en geniet, net zoals Zimba  :bigarmhug: :bigarmhug:
Dat wordt dus morgen slagroomtaart  :biggrin2: :-* :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door