Moderator: Lizzy
nienk schreef: ja denk dat ik dat inderdaad maar doe. maar het kan dus wel dat hij daar meerdere dagen dan 'last' van heeft? want hij heeft nu al een paar dagen geen eitje meer gehad.Ja, dat kan wel. Als de darmen daar van slag van raken is dat niet meteen weer weg. Je hond is tenslotte allergisch, dat is wat anders dan ff iets verkeerd eten.
tt-tjes schreef: Ja, dat kan wel. Als de darmen daar van slag van raken is dat niet meteen weer weg. Je hond is tenslotte allergisch, dat is wat anders dan ff iets verkeerd eten.daar heb je gelijk. ik zal hem even een tijdje geen ei geven. hij poepte vandaag redelijk. hoewel hij erg last had van 'sliertjes'. zegmaar alsof hij een draadje heeft ingeslikt en dat mee uit poept. (excuus voor de plastische beschrijving). ik zal met een dag of wat de darm clear af gaan bouwen, kijken hoe het gaat, en als het dan goed gaat na een week of wat weer (half) eitje proberen. paar dagen aan kijken.
Veerle-scrappyToo schreef: Het is me wat he,in elk geval veel succes ! hopelijk was het gewoon een klein virusje en kan het eitje er toch terug bij binnenkort.ja pfft we blijven er zoet mee inderdaad. maar ja, we zijn al zo'n tijd bezig dat het allemaal redelijk van zelf gaat. hoop echt dat het eitje er weer bij kan omdat zijn vacht er zo opvallend van opknapte. maar goed, even afwachten eerst maar weer. dank je wel!
nienk schreef: ja pfft we blijven er zoet mee inderdaad. maar ja, we zijn al zo'n tijd bezig dat het allemaal redelijk van zelf gaat. hoop echt dat het eitje er weer bij kan omdat zijn vacht er zo opvallend van opknapte. maar goed, even afwachten eerst maar weer. dank je wel!Een stapje terug maar misschien een stap voorwaarts als je te weten komt dat hij niet tegen een eitje (of een héél eitje) kan
tt-tjes schreef: Ik vind het niet zo vreemd dat zijn vacht er zachter van wordt. Zijn lichaam neemt natuurlijk wel de goede eigenschappen van het ei op, ook al zou hij er allergisch voor zijn en daardoor diarree krijgen.ja precies, het is een beetje dubbel. hoewel diaree volgens mij eerder zou wijzen op een intolerantie, wat toch zou betekenen dat zijn lijf niet in staat is het ei af te breken? maar, ei bestaat natuurlijk niet uit 1 stofje, dus wellicht kan hij wel tegen ei bestandsdeel A (waar zijn vacht zacht van wordt) maar niet tegen bestandsdeel B (waar hij de diaree van krijgt).