Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sella
Bij Diego is in de houdgreep met een soort stansje een biopt uit de bodem van het abces genomen zonder verdoving en dat is met een flinke gil wel gelukt.
De uitslag was toen niet goed en kon er net genoeg ruimte om de plek weggehaald worden omdat het boven op zijn schedel zat en er eigenlijk te weinig vel was.
Maar hij is schoon en daar zijn we heel blij mee.
Maar ik weet niet hoe goed je een hond in bedwang kan houden als je aan een poot moet zitten.
Wij konden hem zittend goed klemmen en hoefde hij niet onder zeil. ER is wel een plaatselijke verdoving gezet bedenk ik me nu.

Van mijn vorige hond hebben we onder plaatselijke verdoving wel een stukje uit het midden van de zwelling laten halen onder een roesje en dat was goedaardig maar wel een nare reactie met genezen vandaar dat we nu voor dat stansje hadden gekozen.
Nou ik weet niet of ik een hond al die stress aan zou willen doen als het ook met verdoving kan...

Sterkte Monique, ik heb geen advies voor je, ik hoop alleen dat Annak nog lang gezond en gelukkig mag wonen in jullie nieuwe paradijs, zeker nu met al die sneeuw!
Borke schreef: Nou ik weet niet of ik een hond al die stress aan zou willen doen als het ook met verdoving kan...

Sterkte Monique, ik heb geen advies voor je, ik hoop alleen dat Annak nog lang gezond en gelukkig mag wonen in jullie nieuwe paradijs, zeker nu met al die sneeuw!
Beter kan ik 't niet verwoorden, daar sluit ik me geheel bij aan! Sterkte Monique! :-*
Door Sella
Borke schreef: Nou ik weet niet of ik een hond al die stress aan zou willen doen als het ook met verdoving kan...

Ik heb dat gedaan omdat mijn hond verdacht werd van dat defecte gen bij herderachtigen en hij al een maand daarvoor van een ontworming in shock geraakt was.
Rovanna schreef: Maar ik kan de bult niet laten zitten want hij zit in de weg met lopen dus hij MOET weg. Hoe dan ook.
Nou ik hoop dat ik nog een paar adviezen krijg hier. Vrijdag ga ik naar mijn DA en afhankelijk van hoe dat gesprek gaat, ga ik misschien ook nog wel naar Arno.
Wanneer de bult toch echt weg moet...dan zou ik eerlijk gezegd nu gelijk de bult weg laten halen..
Ik zou niet eens de bioptie doen...de bult kan nageken wanneer het er uit is....
and go from there...
Veel wijsheid
JoNoMo schreef: Bij Norah is zonder verdoving een punctie gedaan en daarna met plaatselijke verdoving een kankergezwel op haar rug weggehaald
Puncteren is een fluitje van een cent, kan zonder verdoving ;)
Biopt is toch een andere wedstrijd.

Is een plaatselijke verdoving geen optie? Weet niet goed waar de plek zit en weet ook niet waar de zenuwen lopen maar ik weet wel dat Erwin wel eens plaatselijk verdoofd door de zenuw te verdoven.
Of anders gewoon ouderwets plaatselijk verdoven met Lido onder de huid te spuiten?
*Dorothea* schreef: Ja dat is beter dan heb je echt een weefselbiopt, maar dan moet hij wel even slapen.
Maar dat durven wij wel aan hè met een beetje propofol of alfaxan?  ;)
Dan is bovenstaande optie ook nog een mogelijkheid.

Sterkte Mo, het lijkt me zwaar kl#te om in jouw schoenen te staan  :'(
202Spots schreef: Wanneer de bult toch echt weg moet...dan zou ik eerlijk gezegd nu gelijk de bult weg laten halen..
Ik zou niet eens de bioptie doen...de bult kan nageken wanneer het er uit is....
and go from there...
Veel wijsheid
dat is wat ik ook al zei  ;) ik heb met een vorige hond het ook zo gedaan  :-\ maar goed, het is makkelijk om van de zijlijn te zeggen doe maar.... het is mijn hond niet, en mijn beslissing niet. Sterkte met het beslissen :-*
maar het weg halen hangt helemaal af van de soort bult

als het kanker is dan zal het heel erg lanzaam genezen en dicht gaan
met de consequentie dat annak het moelijk ermee kan kregen

ik denk alleen maar mee :-[
en hangt volgens mij ook van de soort kanker, of die snel weer aangroeit

bij lupa was het bv geen optie, de cellen zouden weer gaan groeien en binnen 1 maand weer een bult hebben
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door