Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door -Annemarie-
Fijn dat het allemaal goed gegaan is vandaag. Beau fris en fruitig uit de narcose, dat is helemaal super!  :)

Sterkte met wachten op de uitslag; wij duimen hier natuurlijk gewoon door.  :-* :bigarmhug:
Toen ik net met de honden aan het wandelen was, werd ik gebeld door de orthopeed uit Oisterwijk over de CT scan. Er zijn op de scan geen schokkende dingen gevonden. Tussen de 2e en de 3e halswervel zit een kleine vernauwing in het wervelkanaal, maar de radiologe vermoedt dat deze aangeboren is, er waren geen aanwijzingen dat dit "vers" is. Tevens zit er een kleine vernauwing bij de overgang van de wervelkolom naar de ruggewervel (als ik het goed onthouden heb). Maar dit alles verklaart niet de klachten van Beau en is ook niet dermate ernstig dat dr. Maas een operatie noodzakelijk vindt.

Omdat Beau toch goed op de prednison-injecties heeft gereageerd, al is het dan maar van korte duur, wil hij hem tijdelijk op prednison tabletten zetten, om te kijken of daar de klachten minder van worden, en hopelijk op den duur mee overgaan. Vanmiddag kan ik de prednison ophalen. Vandaag en morgen mag hij geen Previcox, en zondag mogen we dan met de prednison beginnen.

We zijn natuurlijk enorm opgelucht, we hielden toch al ernstig rekening met nare dingen  :-\ Maar anderzijds zijn zijn klachten natuurlijk toch wel vrij ernstig, en wat is er toch aan de hand? Qua onderzoeken zijn we nu natuurlijk ver klaar en er is eigenlijk niets uitgekomen, behalve dan dat alles er goed uitziet. Maar ja, als ik naar Beau kijk, dan ziet dat er helemaal niet goed uit  :-\ Het is gewoon allemaal even erg dubbel op dit moment.

We wachten dus maar weer af en zien wat de prednison gaat doen.
Door *Natasja*
Begrijp me goed hoor, ik ben natuurlijk harstikke blij dat er niets naars aan de hand is.

Maar ik had eigenlijk toch wel gehoopt dat er nu eindelijk eens iets uit zou komen, zodat we weten wat hij mankeert  :-\
Door *Natasja*
vanaalst schreef: ik begrijp je toch :-*
Ja, dat weet ik, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken: "wat zeur je nou, er is toch niets ernstigs uitgekomen?"  ;)
Door Lefki&Amy
Hé getsie!!! Ja, fijn dat er niks ernstigs is, maar toch...goed is het ook niet.
Wat zou het dan kunnen zijn????
Iets met zijn sluitspier of aandranggevoel???
Er zit dus niets klem of er zit niets klem in het wervelgebied???? Welke van de 2 kun je nu met zekerheid stellen???

Van het ontlasten in zijn mand merkt ie zelf niets van hè??? Maar hij wil dus niet altijd mee wandelen, dus hij heeft wel ergens pijn of last??
Hebben ze zijn reflexen getest??? (ik opper nu ook maar iets hoor  :-\...want waarschijnlijk had er dan toch op de scan iets uit moeten komen)

Misschien kun je ook een mentale test laten doen???? Bv bij een bioresonantietherapeut, zodat hij/zij kan testen vanuit welk gebied de klachten komen....
Oef, heel vervelend hoor.......en wat nu dan hè. :(
Door Miranda en Pepper
Ik sprak je vanmiddag en alleen al je opgeluchte stem te horen
deed me goed!!

Hopen dat Beau met de Pred weer de vrolijke Jan wordt zonder pijn, want
uiteindelijk gaat het daar om.
Dat hij niet meer de 4daagse met je zal lopen is duidelijk, echter een pijnvrije
hond is waar het om gaat.

We hopen allemaal dat het aanslaat.
Fijn dat beau zo heerlijk in zijn koppie zit.

:-* :-*
Door -Saskia-
Jeetje Natas, dat is wel dubbel inderdaad. Gelukkig is er niets ernstigs te zien, maar ja...waarom gaat het dan niet lekker...
Hopelijk helpen de pillen, ik duim stug door voor jullie!
:bigarmhug:
Door Charlie Angel
Tuurlijk ben je opgelucht dat er geen vreselijke dingen uit de scan zijn gekomen, wij zijn hier ook heel blij voor jullie.
Maar inderdaad, wel heel dubbel want je ziet dat het niet goed is met je mannetje en je weet nog niet wat dit veroorzaakt.
Mijn duimen blijven op volle toeren draaien voor Beau en ik hoop echt dat de prednison zijn pijn weg zal gaan nemen en hij dan ook weer fijner uit de voeten.
Meis, een hele dikke knuffel voor jullie, want deze onzekerheid is berezwaar. :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door