Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
Reus krijgt nu dus een weekje weer ei, qua jeuk geen verandering. en zijn vacht is echt enorm lekker zacht aan het worden. zou dat nou dat ei zijn?

wel heeft hij al een paar dagen dunne poep, van die net niet diaree. ik weet niet goed of dat nou door het ei komt, hij heeft die dunne poep iedere dag en krijgt niet iedere dag ei, dus zelf denk ik van niet. heb een pot Darm Clear van de groene os gehaald, kijken of het daarmee overgaat.
Door Hope
Hoi Nienk,

Wat een leuk en leerzaam topic om te lezen!
Fijn dat het zo goed gaat!
We hopen dat we met Hope ook de goede kant op gaan. Van jou topic hebben we veel geleerd.
Door nienk
Hope schreef: Hoi Nienk,

Wat een leuk en leerzaam topic om te lezen!
Fijn dat het zo goed gaat!
We hopen dat we met Hope ook de goede kant op gaan. Van jou topic hebben we veel geleerd.

dat is leuk te horen, dank je wel!
Door nienk
willen jullie even met me mee denken?

Reus krijgt nu een paar dagen de Darm Clear. Hij poept wel iets steviger (kan het nu weer makkelijker op ruimen, zegmaar), maar hij poept wel ontzettend veel zeg! echt grote drollen, in gewicht (oh, gadsie) wel ruim 2 keer zoveel als zijn barf keuteltjes, denk ik. Voordat ik de darm clear gaf poepte hij ook al wel grotere hoeveelheden, maar dat is logisch als er ook zoveel vocht bij zit.

ik weet nu even niet wat ik er van moet denken. komt het door het ei wat hij weer krijgt? heeft hij iets onder de leden? of is het al weer over en poept hij nu zo door die darm clear?

alle ideeën welkom!
pallas schreef: Kan heel goed van de darm clear komen hoor. evne afwachten of het minder wordt en anders de dosering wat terug brengen. Verder gaat alles goed toch?
ja ze (mevrouw in de winkel van de holistisch DA) zei ook dat de darmclear er ook voor zorgt dat eventuele afval/toxische stoffen naar buiten worden gewerkt door de darm clear, dus dan zou het een soort darm-ontgiften zijn? en trouwens, hoe die vezels vocht op nemen (ik roer het met wat water door Reus zijn gemalen spiervlees), dat komt wel redelijk over een met zijn poep. ik zal iets minder geven en het even aan kijken. het is ook altijd wel moeilijk doseren met zo'n schepje wat dan afgestreken voor een hond lichter dan 10 kilo is, hoeveel doe je dan voor 6 kilo hè?

verder gaat het prima, hij lijkt niet ziek of sloom ofzo. lekker ontspannen. als hij voorheen altijd buikziek was liep hij gelijk met een hoge rug en lag ie alleen maar op een balletje, nu beweegt hij gewoon normaal en trekt ook niet als ik aan zijn buikie zit.

dank voor je reactie!
Lizzy schreef: Ik denk dat het de DarmClear is.

En aangezien zijn vachtje zo lekker zacht is geworden en dat waarschijnlijk mede door het ei komt (ei is echt super), zou ik dat lekker blijven geven. Waarom geef je hem DarmClear eigenlijk?
ja ik wil ook echt graag ei blijven geven, precies wat je zegt, het is volgens mij ook echt belangrijk voor ze. maar hij had er nu (tijdelijk) ook wel veel gehad hoor, normaal zou hij er eentje per week krijgen.

ik ben Darmclear gaan geven omdat hij een paar dagen diaree had, was begonnen voordat ik het ei gaf, maar ik kon slecht bedenken waar het nou door kwam. wou eigenlijk probiotica, maar in de winkel van de hol da raadde ze me DarmClear aan en vond dat wel logisch klinken. hij krijgt sinds gister iets minder, ben benieuwd hoe hij straks poept!
Vanochtend poepte hij redelijk normaal. wel ook een ei gehad, dus maar weer even afwachten. ik heb de dosis darmclear nu gehalveerd.

Reus voelt zich op het moment even niet zo prima, hij heeft ruzie met een balletje en zijn kleed. net onder de douche geweest, dan moet meneer altijd even gek doen, ken je het crazy bath time dog filmpje op youtube? nou zo dus.
Nou ik weet het niet hoor. hij krijgt nu dus sinds eergister iets minder dan een half schepje darmclear, hij heeft geen ei meer gehad, en net poepte ie alsnog zo dat je het zegmaar net aan met een zakje op kunt ruimen. gisteravond wel gewoon, en ook de hoeveelheden zijn weer normaal.

zal ik nou weer meer darmclear geven? of zou hij toch nog iets onder de leden hebben? voorheen pakte hij ieder virusje en iedere bacterie wat ie tegen kwam, zou hij nu ook iets hebben maar er maar heel licht (verder niet ziek) op reageren omdat hij gewoon veel sterker is? hij heeft vanochtend wel een klein beetje gespuugd, maar dat doet hij wel eens vaker. verder niet sloom, niet onrustig, geen buikpijn (althans, geen hoge rug, gespannen buik, of trekken als ik er aan zit).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door