Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
Lees het ook nu pas, wat erg! Op zo'n jonge leeftijd  :'(
Kan het misschien geen koelvloeistof zijn tijdens de lange autoreis naar Duitsland? Dacht dat daar ook de nieren door beschadigd raken en dat valt dan op omdat het zo plotseling is. Maarja, volgens mij gaat een degelijke vergiftiging ook gepaard met braken/diarree..

Heel veel sterkte!
Door henneke
ik zal even reageren op deze vragen Lizzy is weer op pad met Linga , mee Linga heeft de kans niet gehad om iets te eten dat kwaad kan ze heeft aan de lijn gelopen en heeft ook onderweg en in het hotel geen kans gehad om rare dingen te eten  ;)
Door Leo
henneke schreef: ik zal even reageren op deze vragen Lizzy is weer op pad met Linga , mee Linga heeft de kans niet gehad om iets te eten dat kwaad kan ze heeft aan de lijn gelopen en heeft ook onderweg en in het hotel geen kans gehad om rare dingen te eten  ;)
niet helemaal mee eens, ik denk dat je niks kan uitsluiten nu. Een hond kan in een fractie van een seconde op een parkeerplaats of langs de (vaak smerige strookjes gras bij pompstations, ik begrijp de mensen soms niet, maar dat terzijde) iets vreten zonder dat je met je moeie kop er erg in hebt. Ook in Duitsland kan ze wel iets opgepikt hebben, het is allemaal boerenland met smalle weggetjes. We laten de honden niet op het land lopen, maar uitsluiten dat ze toch niet een korrel van het een of ander oppikken van zo'n weggetje kan ik niet. Voor nu is Linga weer aan een infuus en morgen weer. Cushing en Addison  zijn ondertussen uitgesloten voor zover ik het goed begrepen heb, dus het wordt wel steeds raadselachtiger. Word vervolgt..
Door henneke
heb je ook weer gelijk in Leo , tuurlijk gevaar loop je overal en altijd dat een hond iets eet dat niet goed is voor ze 100% zekerheid kan je nooit hebben .
zwaar kut dat er nog geen diagnose is  :( :( :( onzekerheid is verschrikkelijk .
Door miik
Wat een zorgen dan.... Ik heb de afgelopen weken met Mickey in hetzelfde schuitje gezeten. Die ging ook ineens enorm veel drinken. Ik zal haar verhaal even kopieren....

Nou een hoop kopzorgen verder om Mickey....
Een paar weken geleden begon ze plotseling dat ze snachts moest plassen. En als ik niet snel genoeg reageerde gewoon binnen, daar waar ze stond, enorme plassen. Soms wel 2 of 3x snachts. Na goed opletten bleek dat ze ook onwijs veeeeel dronk, ze stond eigenlijk de hele dag te drinken. ik was bang dat de nieren het hadden opgegeven, dus urine onderzoek en bloedonderzoek gedaan. Uit het urine onderzoek kwam niks en het bloedonderzoek liet verhoogde nierwaarden zien. Maar na navraag bleek dat ook door het eten te kunnen komen en om een goed beeld te krijgen hebben we nogmaals bloed afgenomen maar toen nuchter. Toen bleken de waardes wel goed te zijn. De urine hebben we op kweek gezet om te zien of er bacterien inzaten, maar dat was negatief. Een week antibiotica gegeven ivm mogelijk urine bekken ontsteking oid. Maar het enige wat ik zag was dat ze misselijk was, veel slikken en soms wat gal braken. Tot ze vorig weekend heel naar werd en meerdere keren kiezelstenen begon uit te braken. Dus van de week rofo's gemaakt, blijkt dat er allemaal kiezelstenen in Mickey zitten, een aantal in de maag, maar ook een sliert in het laatste deel van de darm, met veel zand en gruis...... Tja nu snap ik ook waarom ze zo'n dorst had (die stenen liggen natuurlijk zwaar op de maag) en waarom ze "misselijk" was.... Ze heeft nu een paar dagen laxeer middel gehad en ze lijkt, eindelijk, weer wat op te knappen. Ik hoop dat het zo met een sisser afloopt.
Ik heb sinds begin maart een nieuw huis, met aan de zijkant van de tuin een randje kiezelstenen. Blijkbaar heeft Mickey met haar eten lopen zeulen en tijdens het eten dus ook steentjes naar binnen gewerkt. Uiteraard ben ik gelijk begonnen met kiezelstenen webrengen en zojuist de laatste naar de stort gebracht.

Update: Mickey lijkt weer de oude te zijn en is getopt met het vele drinken.
Ik hoop voor je dat er bij Linga ook iets uitkomt wat opgelost kan worden ! Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen !
Door *Dorothea*
Leo schreef: niet helemaal mee eens, ik denk dat je niks kan uitsluiten nu. Een hond kan in een fractie van een seconde op een parkeerplaats of langs de (vaak smerige strookjes gras bij pompstations, ik begrijp de mensen soms niet, maar dat terzijde) iets vreten zonder dat je met je moeie kop er erg in hebt. Ook in Duitsland kan ze wel iets opgepikt hebben, het is allemaal boerenland met smalle weggetjes. We laten de honden niet op het land lopen, maar uitsluiten dat ze toch niet een korrel van het een of ander oppikken van zo'n weggetje kan ik niet. Voor nu is Linga weer aan een infuus en morgen weer. Cushing en Addison  zijn ondertussen uitgesloten voor zover ik het goed begrepen heb, dus het wordt wel steeds raadselachtiger. Word vervolgt..
Ja we zitten nu echt heel sterk aan een vergiftiging te denken, alles is zo'n beetje uitgesloten nu.
Kan ook nog dat haar nieren schade hebben opgelopen door te weinig drinken, maar dat geloof ik niet zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door