Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Nikki*
nova schreef: Is Luna onderzocht op gisten?( malessesia)

ruikt ook niet bepaald fris, en brengt flinke jeukklachten met zich mee
Nee daar is ze nooit op onderzocht. Kan dat ook bij een DA of moet je daarvoor naar de HD?

Ga even google!!
Door *Nikki*
Het gaat op zich nog steeds goed met Luna op br*k maar helaas heeft ze sinds September 2010 toch weer regelmatig hotspots, ook na behandeling met vlooienmiddel zit hier geen verbetering in. Ik dacht namelijk dat ze misschien allergisch zou zijn voor vlooien.

Teven stinkt ze nog steeds erg, zowel haar huid als uit haar bek. Haar huid is ook erg vet. Dit alles had ze ook op rauw.
Ze zit nu vanaf begin maart 2010 aan de Dog Lovers Gold maar zit nu te twijfelen of ze op een andere br*k moet. Ik ben niet van plan om op een DA br*k over tegaan, sorry ik vind die prijzen belachelijk en er zal vast wel een goede br*k voor haar zijn die een normalere prijs heeft. Tevens heb ik ook de financiën niet voor zo een dure br*k.

Bij de Dog Lovers Gold krijgt ze 2 Glucosamine Chondroitine MSM van de Hema, 2 Groenlipmossel van de Tuinen en 1 honden maatschepje Groene Os Multivitaminen & Mineralencomplex SPORT Paard/Pony.
Door Staftime
Ik geef twee x per week Taste of the Wild aan onze honden.
Dit vinden ze erg lekker, en ze reageren er zeer goed op.
Ook mooie compacte ontlasting enzo.
Door nova
Jouw hond heeft ook problemen met de ellebogen , nietwaar?
Dan begrijp ik de supplementen. :)

Maar waarom laat je niet eens onderzoeken op de aan/afwezigheid van gisten?
Dan kun je er ook gericht wat aan doen.  :)

Noxy heeft  ook een gistenprobleem, bij haar beperkt het zich tot de oren en de voeten  v.d. voorpoten.
Alle andere  voorkeursplekken zijn gelukkkig  vrij  van problemen.
Door *Nikki*
nova schreef: Jouw hond heeft ook problemen met de ellebogen , nietwaar?
Dan begrijp ik de supplementen. :)

Maar waarom laat je niet eens onderzoeken op de aan/afwezigheid van gisten?
Dan kun je er ook gericht wat aan doen.  :)

Noxy heeft  ook een gistenprobleem, bij haar beperkt het zich tot de oren en de voeten  v.d. voorpoten.
Alle andere  voorkeursplekken zijn gelukkkig  vrij  van problemen.
Klopt ze heeft ED en is aan haar rechter poot geopereerd aan LPC en incongruentie.

Als ik lees over malessiezia komt dit totaal niet overeen met Luna. Zij heeft echt hotspots op mogelijk elk deel van haar lijf. Malassezia komt voor op bepaalde plekken (natuurlijk kan dit ook op andere plekken denk ik) en zijn droge schilferige plekken. Luna heeft echt natte plekken vaak met geel in het midden en een rode rand erom heen.

Maar lijkt me een goed idee om Luna toch eens op malassezia en atopie te testen.

Heb net Eco style huid en vacht br*k gekocht en een emmer bokashi. Ga eerst 1 zak proberen zonder bokashi en dan tot en met 4 maanden deze br*k met bokashi.
Tot nu toe ging alles wat ik probeerde bij Luna meestal 3 maanden goed en dan kreeg ze last van iets. Zo ging het met de Bibi helemaal in het begin, toen met rauw en nu met 1 merk br*k gaat het ook eigenlijk zo. Helaas verdraagt ze momenteel nog steeds geen rauw of gekookt, geef ik haar een beetje of vind/jat ze wat van de andere honden of van de katten heeft ze binnen een half uur weer last van maagzuur.
Met br*k heeft ze geen last van zuur, maar haar lichaamsgeur blijft goor. Je ruikt het vooral als ze bij je komt zitten en als je haar aanraakt. Maar de hotspots blijven komen bij elk eten wat ze ook krijgt.
Dus rauw en gekookt is maagzuur en hotspots en geur. Br*k is hotspots en geur. In ieder geval iets aan vooruitgang.
Door BubbaBling
*Nikki* schreef: Klopt ze heeft ED en is aan haar rechter poot geopereerd aan LPC en incongruentie.

Als ik lees over malessiezia komt dit totaal niet overeen met Luna. Zij heeft echt hotspots op mogelijk elk deel van haar lijf. Malassezia komt voor op bepaalde plekken (natuurlijk kan dit ook op andere plekken denk ik) en zijn droge schilferige plekken. Luna heeft echt natte plekken vaak met geel in het midden en een rode rand erom heen.Maar lijkt me een goed idee om Luna toch eens op malassezia en atopie te testen.

Heb net Eco style huid en vacht br*k gekocht en een emmer bokashi. Ga eerst 1 zak proberen zonder bokashi en dan tot en met 4 maanden deze br*k met bokashi.
Tot nu toe ging alles wat ik probeerde bij Luna meestal 3 maanden goed en dan kreeg ze last van iets. Zo ging het met de Bibi helemaal in het begin, toen met rauw en nu met 1 merk br*k gaat het ook eigenlijk zo. Helaas verdraagt ze momenteel nog steeds geen rauw of gekookt, geef ik haar een beetje of vind/jat ze wat van de andere honden of van de katten heeft ze binnen een half uur weer last van maagzuur.
Met br*k heeft ze geen last van zuur, maar haar lichaamsgeur blijft goor. Je ruikt het vooral als ze bij je komt zitten en als je haar aanraakt. Maar de hotspots blijven komen bij elk eten wat ze ook krijgt.
Dus rauw en gekookt is maagzuur en hotspots en geur. Br*k is hotspots en geur. In ieder geval iets aan vooruitgang.
Bubba is ook op malassezia getest en had het wel op de pootjes, dus het kan overal zitten  ;)
Ik heb er shampoo voor meegekregen (weet ff de naam niet).
Door *Nikki*
Ik kan zeggen dat ze op het moment geen hotspots heeft. Dit is sinds ze deze "aparte"  br*k eet, waardoor ze ook heel erg naar kruiden ruikt. Ze is momenteel net een wandelende kruidentuin als ze voorbij loopt. Zowel haar huid ruikt naar de kruiden en uit haar bek ruikt ze ook naar die kruiden. Tevens is haar vacht niet meer zo vet. Het is wel een lekkerder geur nu dan wat ze had maar het is heel vreemd een hond die zo ruikt.
Maar ze zit hier pas 1 maand aan dus ik moet het nog even aan zien want het gaat altijd goed met haar de eerste 2 á 3 maanden op iets nieuws.

Wat betreft haar maagzuur gaat het redelijk. Ze jat regelmatig rauw van de katten en 8 van de 10x krijgt ze hier toch nog maagzuur van. Dus momenteel eten de katten heel hoog zodat ze er niet bij kan. Maar ook van deze br*k krijgt ze soms maagzuur, in het begin wat meer dan nu. Daarom zijn we sinds een week haar weer 2x per dag gaan voeren.

Wel ga ik van de week weer KVV voor haar koken om te proberen. Ik zie gewoon heel duidelijk dat ze niet geniet van de br*kken, ze eet ze wel maar dat is het. Van vlees zie je haar genieten.

Wat ons wel op is gevallen is dat ze sinds 2 weken super vrolijk is. 2 weken geleden wist ik het even niet meer omdat ze toen al een paar dagen achter elkaar zuur had. Het was niet heftig zuur maar ze had het wel en ook was ze vreselijk down. Ik dacht toen dat het beter voor haar zou zijn als ze over de regenboog zou gaan. We hebben al zoveel manieren rauw, gekookt en br*kken geprobeerd en telkens gaat het een paar maanden goed en dan zit ze weer onder de spots en lijkt ze wel een open waterkraan van het zuur en is ze weer een paar maanden ziek. Ik vond dit geen leven voor een hond. 2 maanden goed en 3 maanden ziek etc etc.
Maar van de een op de andere dag werd ze super vrolijk en speels en leek het wel of ze niet kon stoppen met "lachen". dit is nu al 2 weken zo dus geeft het me weer wat hoop. Toch ben ik heel voorzichtig hoor want volgende maand kan het weer over zijn (zoals het altijd is gegaan)
Door *Nikki*
_Sandra_ schreef: Heb je de maag al laten onderzoeken?
beetje lang topic om helemaal terug te lezen  :-[
Alleen via een lichamelijk onderzoek. Ze knapt ook altijd snel op met Okugest en Gastronol tabl en de HD zei hiermee door te gaan wanneer nodig.

Luna heeft namelijk nooit last van braken of diarree wat dus bij bv Gastritis vaak voorkomt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door