Is Luna onderzocht op gisten?( malessesia)
ruikt ook niet bepaald fris, en brengt flinke jeukklachten met zich mee
Moderator: Lizzy
nova schreef: Is Luna onderzocht op gisten?( malessesia)Nee daar is ze nooit op onderzocht. Kan dat ook bij een DA of moet je daarvoor naar de HD?
ruikt ook niet bepaald fris, en brengt flinke jeukklachten met zich mee
nova schreef: Jouw hond heeft ook problemen met de ellebogen , nietwaar?Klopt ze heeft ED en is aan haar rechter poot geopereerd aan LPC en incongruentie.
Dan begrijp ik de supplementen.
Maar waarom laat je niet eens onderzoeken op de aan/afwezigheid van gisten?
Dan kun je er ook gericht wat aan doen.![]()
Noxy heeft ook een gistenprobleem, bij haar beperkt het zich tot de oren en de voeten v.d. voorpoten.
Alle andere voorkeursplekken zijn gelukkkig vrij van problemen.
*Nikki* schreef: Klopt ze heeft ED en is aan haar rechter poot geopereerd aan LPC en incongruentie.Bubba is ook op malassezia getest en had het wel op de pootjes, dus het kan overal zitten
Als ik lees over malessiezia komt dit totaal niet overeen met Luna. Zij heeft echt hotspots op mogelijk elk deel van haar lijf. Malassezia komt voor op bepaalde plekken (natuurlijk kan dit ook op andere plekken denk ik) en zijn droge schilferige plekken. Luna heeft echt natte plekken vaak met geel in het midden en een rode rand erom heen.Maar lijkt me een goed idee om Luna toch eens op malassezia en atopie te testen.
Heb net Eco style huid en vacht br*k gekocht en een emmer bokashi. Ga eerst 1 zak proberen zonder bokashi en dan tot en met 4 maanden deze br*k met bokashi.
Tot nu toe ging alles wat ik probeerde bij Luna meestal 3 maanden goed en dan kreeg ze last van iets. Zo ging het met de Bibi helemaal in het begin, toen met rauw en nu met 1 merk br*k gaat het ook eigenlijk zo. Helaas verdraagt ze momenteel nog steeds geen rauw of gekookt, geef ik haar een beetje of vind/jat ze wat van de andere honden of van de katten heeft ze binnen een half uur weer last van maagzuur.
Met br*k heeft ze geen last van zuur, maar haar lichaamsgeur blijft goor. Je ruikt het vooral als ze bij je komt zitten en als je haar aanraakt. Maar de hotspots blijven komen bij elk eten wat ze ook krijgt.
Dus rauw en gekookt is maagzuur en hotspots en geur. Br*k is hotspots en geur. In ieder geval iets aan vooruitgang.
_Sandra_ schreef: Heb je de maag al laten onderzoeken?Alleen via een lichamelijk onderzoek. Ze knapt ook altijd snel op met Okugest en Gastronol tabl en de HD zei hiermee door te gaan wanneer nodig.
beetje lang topic om helemaal terug te lezen![]()