Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
tieneke schreef:
Ik en mijn man zitten met een levensgroot dilemma!
Wat doen wij hierna?
Als Kobus er straks niet meer is zal hij heel erg gemist worden.
Een nieuwe pup?
Mijn winkel gaat nu leuk lopen,Kobus is de makkelijkste hond van heel de wereld.
Kan probleemloos alleen zijn,is zindelijk en luistert goed.
Een pup opvoeden kost heel erg veel tijd.
Als ik een pup zou nemen kan ik hem in het begin absoluut geen 3 of 4 uur per dag alleen laten!
Het is net als met een klein kind:toezicht!
Geen hond nemen?
Wij wonen zo vrij dat een waakhond heel erg gewenst is!
Een asielhond?
Ik zou zo'n lieverd echt de kans geven,zeker als hij of zij goed gesosialiseerd is en opgevoed is.
Straks als Kobus wegvalt moeten wij misschien net als Geer de mazzel hebben dat het klikt met de desbetreffende hond.
Maar dat er na Kobus weer een hond komt is zeker,het zal anders veel te stil zijn in huis.
Jeetje, Tieneke ik voel echt met je mee :'(
Ik weet nu donders goed wat het is om je lieveling af te moeten geven, en bij ons was het nog wel zo plotseling.
Jullie weten dat het er aan zit te komen, maar het verdriet zal evengroot zijn als dat van ons!!!
Tja, en wat je daarna gaat doen, dat weet je nu niet, daar kom je vanzelf wel achter.
Ik had van mezelf nooit, maar dan ook écht nooit verwacht, dat ik zo snel de behoefte zou hebben om weer eenzelfde hond in huis te willen hebben, heel raar.
We missen haar vreselijk, en zullen haar echt nooit, maar dan ook nooit vergeten!
Tieneke, maak je nu niet druk om de tijd daarna. Geniet nu dubbel van je nollebakmonster, knuffel hem helemaal plat, verwen hem met de allerlekkerste dingen. Dat zou ik beslist gedaan hebben als ik alles van te voren had geweten, dan had ze van mij het lekkerste vlees uit de pan mogen jatten en alle chips en koekjes uit de kast mogen stelen.
Maarja, Kobussie mag niet alles eten denk he, ivm met zijn suikerziekte, dus lekker helemaal plat knuffelen :-*
Sterkte meis, ik leef met je mee :'(
Komt tijd, komt raad ...
Laatst gewijzigd door jeanne op za 13 mar 2004, 17:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Door alies2
Tieneke, hoe gaat het nu met kobus?
Ik kom net van een vriendin wiens hond stervende is. Wat er precies aan de hand is is niet duidelijk, het lijkt op Cushing. Chinook, een bruine newf van acht jaar, en vreselijk lief. M'n vriendin is aan het afscheid nemen en houdt in de gaten wanneer er een eind aan gemaakt moet worden. Vreselijk.
Door sharpie
Geniet er nog maar lekker van, zolang je Kobus nog bij je is :-*
Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je lieve Nollebakmonster :-*
Door tieneke
alies2 schreef: Tieneke, hoe gaat het nu met kobus?
Ik kom net van een vriendin wiens hond stervende is. Wat er precies aan de hand is is niet duidelijk, het lijkt op Cushing. Chinook, een bruine newf van acht jaar, en vreselijk lief. M'n vriendin is aan het afscheid nemen en houdt in de gaten wanneer er een eind aan gemaakt moet worden. Vreselijk.
Ja Alies het is vreselijk om je dier slecht te zien worden.
Alles maar dan ook werkelijk alles zou je willen geven om je schat te willen redden.
Als uiteindelijk niets meer helpt en je de prognose krijgt dat het een snel aflopende zaak is, ben je werkelijk volledig lamgeslagen!
Uit ervaring weet ik dat de radaren dan op volle toeren gaan draaien om je beestje vooral geen onnodige pijn te laten lijden.
Je moet dan heel snel zelf de beslissing nemen in het belang van je huisdier.
Ik wens je vriendin dan ook heel veel kracht en vooral moed en sterkte om die vreselijke moeilijke beslissing te nemen :-*
Laatst gewijzigd door tieneke op za 13 mar 2004, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Door geer
Och Tieneke, nogmaals heeeel veel sterkte de komende tijd... Laat me je een troost geven; ik weet zeker dat, als Kobus er niet meer is, je ooit een nieuwe hond zal vinden die perfect bij je past! En dat hoeft echt geen pup te zijn... Toen Saar overleden was dachten wij dat er nooooooit meer een hond zou komen; er was immers geen hond zo leuk als Saar... Maar... als je rustig op zoek gaat, geen overhaaste beslissingen neemt en je duidelijk bedenkt wat voor hond je wilt, zal je hem zeker tegenkomen... Zo is het bij ons gegaan met Saar (ik zette een advertentie op Doggynet dat wij een Franse Basset zochten die ALLES al kon :-[ en een dag later kregen we Saar), en zo is het gegaan met Ted...
Echt, maak je daar geen zorgen om... Geniet van de tijd die je nog met Kobus hebt en ik weet zeker dat hij, net als Saar, een nieuwe schat op je pad zal brengen :-*
Door tieneke
jeanne schreef:
Jeetje, Tieneke ik voel echt met je mee :'(
Ik weet nu donders goed wat het is om je lieveling af te moeten geven, en bij ons was het nog wel zo plotseling.
Jullie weten dat het er aan zit te komen, maar het verdriet zal evengroot zijn als dat van ons!!!
Tja, en wat je daarna gaat doen, dat weet je nu niet, daar kom je vanzelf wel achter.
Ik had van mezelf nooit, maar dan ook écht nooit verwacht, dat ik zo snel de behoefte zou hebben om weer eenzelfde hond in huis te willen hebben, heel raar.
We missen haar vreselijk, en zullen haar echt nooit, maar dan ook nooit vergeten!
Tieneke, maak je nu niet druk om de tijd daarna. Geniet nu dubbel van je nollebakmonster, knuffel hem helemaal plat, verwen hem met de allerlekkerste dingen. Dat zou ik beslist gedaan hebben als ik alles van te voren had geweten, dan had ze van mij het lekkerste vlees uit de pan mogen jatten en alle chips en koekjes uit de kast mogen stelen.
Maarja, Kobussie mag niet alles eten denk he, ivm met zijn suikerziekte, dus lekker helemaal plat knuffelen :-*
Sterkte meis, ik leef met je mee :'(
Komt tijd, komt raad ...
Jeetje Jeanne,jullie hadden inderdaad nog niet eens meer de tijd om afscheid te nemen van jullie lieve schat!
Ik vind het zo vreselijk erg voor jullie en zeker voor de kinderen.
Ze zijn nog erg jong om te beseffen dat dit kon gebeuren met hun allerliefste vriendinnetje.
En dan dat extra verwennen,ik denk niet dat Freule zich ooit onbevoorrecht voelde bij jullie ;)
Iedere gezonde hond heeft nooit genoeg en zou je zeker ziek kunnen voeren, dus jullie hebben het allleen maar goed gedaan.
Maak je vooral geen verwijten, want dan praat je jezelf een gigantisch groot schuldgevoel aan!
Als ik sommige berichtjes terug lees,had Freule er absoluut geen moeite mee om zichzelf goed te bevoorraden ;D ;D ;D ;D ;D
Ik vind(en volgens mij heel bp) dat jullie de beste bazen waren die zij zich maar had kunnen wensen :-*
En dat jullie heel snel een nieuwe pup nemen zal alleen maar helpen in het rouwproces ;)
Vergeten zullen jullie Freule nooit!!!!
Zij was een hele aparte hond met een hele persoonlijkheid!
Maar de pup zal volgens mij wel de stilte in huis wegnemen,wat nu heel eng,raar,en vooral stil zal zijn.
Lieve Jeanne ik wens jullie verder heel veel sterkte toe :-*
En het puppekind,hou ons op de hoogte he?
Laatst gewijzigd door tieneke op za 13 mar 2004, 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
geer schreef: Och Tieneke, nogmaals heeeel veel sterkte de komende tijd... Laat me je een troost geven; ik weet zeker dat, als Kobus er niet meer is, je ooit een nieuwe hond zal vinden die perfect bij je past! En dat hoeft echt geen pup te zijn... Toen Saar overleden was dachten wij dat er nooooooit meer een hond zou komen; er was immers geen hond zo leuk als Saar... Maar... als je rustig op zoek gaat, geen overhaaste beslissingen neemt en je duidelijk bedenkt wat voor hond je wilt, zal je hem zeker tegenkomen... Zo is het bij ons gegaan met Saar (ik zette een advertentie op Doggynet dat wij een Franse Basset zochten die ALLES al kon :-[ en een dag later kregen we Saar), en zo is het gegaan met Ted...
Echt, maak je daar geen zorgen om... Geniet van de tijd die je nog met Kobus hebt en ik weet zeker dat hij, net als Saar, een nieuwe schat op je pad zal brengen :-*
:-*
Laatst gewijzigd door tieneke op za 13 mar 2004, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
hoi tieneke,
lees het nu allemaal pas :-\
ook van mijn kant heel veel sterkte de komende tijd en ik denk dat kobus je zelf wel verelt/ laat zien wanneer het genoeg is.
gr wendy en een :P van qyan en een dikke knuffel voor kobus
Door tieneke
Kobus was gisteravond al heel lusteloos.
Vanmorgen zag ik dat er zeker wat aan de hand was!
Eten deed hij ook minder.
Ik bleef twijfelen en kijken en voelen.
Ik vond zijn buik dikker dan normaal.
Ook ging hij zijn buik ontlasten door op zijn buik te gaan liggen en niet op zijn zij!(vocht)
Verder veel kreunen en steunen.
Na 11.00 heb ik meteen de Da gebeld.
De plastabletten waar ik verleden weekend mee was begonnen om af te bouwen en gisteren mee was gestopt,daar kon zijn lichaam toch niet buiten!
De komende 5 dagen weer1 tabletje Furosomide 2 maal daags.
Daarna 2 maal daags een half tabletje.
Nu ligt hij al veel meer ontspannen op zijn deken :D
Door tieneke
qyan schreef: hoi tieneke,
lees het nu allemaal pas :-\
ook van mijn kant heel veel sterkte de komende tijd en ik denk dat kobus je zelf wel verelt/ laat zien wanneer het genoeg is.
gr wendy en een :P van qyan en een dikke knuffel voor kobus
Een hele dikke vette :-* van Kobussie terug ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op za 13 mar 2004, 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Zijn buik is minder dik dan gisteren en hij lag vanmorgen lekker op zijn zij te slapen.
Ook at hij met meer smaak.
Nu ligt hij buiten in het zonnetje,ehh ..niet meer dus!
Meneer staat voor het raam te loeren of hij naar binnen mag,er staat te veel wind naar zijn zin ;D
Door jeanne
tieneke schreef: Zijn buik is minder dik dan gisteren en hij lag vanmorgen lekker op zijn zij te slapen.
Ook at hij met meer smaak.
Nu ligt hij buiten in het zonnetje,ehh ..niet meer dus!
Meneer staat voor het raam te loeren of hij naar binnen mag,er staat te veel wind naar zijn zin ;D

Ja, hij is vast bang dat ie weg zal waaien, het is ook zo'n klein hondje hè? ;D
Laatst gewijzigd door jeanne op zo 14 mar 2004, 11:31, 3 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door