Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: Thankx! Vanmorgen heeft ze ook eierschaalpoeder gehad. Ik heb nog even de pot erbij gepakt maar kan niets ontdekken dat er zout in zou zitten. Het merk is sebahat en er staat op; sesambrei, sesammoes, sesampasta. Ik houdt voorlopig dan ook 1 theelepel per dag aan. Moet ik nu nog extra Vit D gaan geven?
Volgens mij zit hier geen zout in. Ik zou zeker geen supplementen vitamine D gaan geven. Wel vette vis, zuivel, eieren, lever en eventueel af en toe een theelepeltje levertraan kan geen kwaad (ik zou dat een paar keer per week geven).

Magnesium vind je overigen in: vis, rauwe noten, groene bladgroente, zilvervliesrijst en volkorenproducten.
Door Cindy de Wolf
Lizzy schreef: Volgens mij zit hier geen zout in. Ik zou zeker geen supplementen vitamine D gaan geven. Wel vette vis, zuivel, eieren, lever en eventueel af en toe een theelepeltje levertraan kan geen kwaad (ik zou dat een paar keer per week geven).

Magnesium vind je overigen in: vis, rauwe noten, groene bladgroente, zilvervliesrijst en volkorenproducten.
Nog een specifieke vette vis? Ik geef in de regel panharing maar ze zijn hier geen echte vis eters. Zou de visvariant van Bandit wat zijn? De rest is bijna allemaal al aanwezig op de levertraan na. Ik zal Martijn wat zilvervliesrijst mee laten nemen.
Door Cindy de Wolf
Ik kom net van Maarten af en de big boss was meer dan tevreden, hij stond eigenlijk perplex hoe het nu gaat, en dan te bedenken dat ik het echt nog niet denderend vind..... We moeten binnen 3 a 4 weken Terry per keer een 1/2 uur laten lopen. Over 5 weken terug. Alle krammen zijn eruit. Hij vermoed overigens niet dat de osteoporose hiervan de boosdoener is en vind het ook niet in die mate verontrustend. We gaan dan ook vooralsnog de conventionele weg volgen dus extra calcium, vit D, K1 en magnesium sulfaat. En dit gaan we met name uit de voeding halen. Dat is dan wel handig als je zelf samenstelt!
Door Cindy de Wolf
Nou in eerste instantie leek alles de goede kant op te gaan, ze stond er goed op en ik zag ook duidelijk vooruitgang. Nu sinds een dag of 10 is het weer zwaar ellendig, mijn hart breekt ervan. In de stap kan ze er nog wel iets op steunen maar niet noemenswaardig in een sneller tempo lijkt het wel alsof hij weer gebroken is, dan bungelt en slingert haar poot alle kanten op. Ik heb vanmorgen Maarten gebeld en wij kunnen volgende week di terecht. Ze schijnt geen pijn te hebben en ze is behoorlijk levendig en eet goed en wil ook gewoon mee naar het bos voor korte rondjes. Ik hou dan ook mijn hart vast want stel dat het weer gebroken is wat dan? Hoever moet je gaan :-\ :-\
Door Loti
Cindy, wat vind ik dit erg voor jullie.
Wat duurt het lang voor je bij je dierenarts terecht kan.
Ik zou de wandelingetjes maar heel beperkt houden en haar erg ontzien.
Heel veel sterkte.
Door roefus
Ow Cindy, wat triest is dit.
Ik zou haar inderdaad deze week maar ontzien, maar dat weet jezelf natuurlijk ook wel.
Heel veel sterkte, meid  :-*
Door conleeuw
wat rot nou weer. Ik wens jou veel wijsheid en sterkte. het is toch altijd weer zo ongelooflijk moeilijk om te weten of je er goed aan doet, en de vraag.... hoe ver mag/moet je gaan, daar blijven wij dan nachten lang van wakker :'(
Door Cindy de Wolf
Loti schreef: Cindy, wat vind ik dit erg voor jullie.
Wat duurt het lang voor je bij je dierenarts terecht kan.
Ik zou de wandelingetjes maar heel beperkt houden en haar erg ontzien.
Heel veel sterkte.
We hadden morgenochtend of do al terecht gekund bij Maarten, alleen wij kunnen dan echt niet en dan werd het niet eerder dan di mede omdat Martijn van mij ma niet kan. Dat is het enorme nadeel van werken in het onderwijs en een reistijd naar Eersel van 2 uur. Voordat mensen denken waarom wacht je zelf zo lang, ze oogt niet pijnlijk en kan en doet praktisch alles tot op de bank springen aantoe. Ik vind het alleen zo vreemd dat hij weer bungelt! Mss heeft dit te maken met de vorming van een pseudo gewricht van artrose en littekenweefsel maar mss ook niet.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op di 15 jan 2008, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
conleeuw schreef: wat rot nou weer. Ik wens jou veel wijsheid en sterkte. het is toch altijd weer zo ongelooflijk moeilijk om te weten of je er goed aan doet, en de vraag.... hoe ver mag/moet je gaan, daar blijven wij dan nachten lang van wakker :'(
Ja idd, en het knaagt enorm, eigenlijk al v.a. de vorige operatie; hebben we er goed aan gedaan :-\ arrrghh op dit soort momenten heb ik zoiets van; begin er noooiiiittt meer aan. Maarja alle goede dingen zijn het eigenlijk wel waard.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door