Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
Dit is wel vrij duidelijk. Doordat die haak zo ver naar achteren zit is het wel verklaarbaar dat hij zo moeilijk overeind komt. Bij Spike is de spondylose in het midden van de rug achter de ribbenboog begonnen. Op de laatste foto die is gemaakt was te zien dat de spondylose heeft doorgezet [domino effect] en dat hij nu een lelijke haak aan de laatste wervel heeft. Dit maakt dat hij ook moeilijker kan opstaan en af en toe minder kracht in de achterhand heeft, verder poept hij er moeilijk door.
Door tt-tjes
Oh Dory, ik lees het nu pas, veel sterkte met Tor en ik hoop, zoals iedereen, dat 2007 een beter jaar voor jullie zal worden.

Knuffel voor Tor en natuurlijk voor jou :-*
Door 202Spots
Even 'n kleine update...
Omdat we toch heel erg 't idee bleven houden dat de KBr de reden is dat Tor door z'n achterpoten bleef zakken en waggelend lopen, hebben we in overleg met de DA besloten om the KBr helemaal weg te laten...en alleen met de PB verder gaan...moet wel eerst deze week langzaam afbouwen.
Ik heb gisterenavond niet gegeven, moet vanavond naar
4cc...maandag niks, dinsdag 3cc....woensdag niks,donderdag 2 cc,vrijdag niks en zaterdag nog 1 cc geven en dan kijken hoe het verder  gaat...
Ik kan wel alvast zeggen dat ik NU gelijk vanmorgen al 'n grote verbetering zag!!
Hij is vandaag niet omgevallen,en ik heb hem maar 1 x op z'n gat zien zitten terwijl ie effe omhoog moest komen...heel groot verschil al en alleen nadat er maar 1 dose niet is gegeven, dus we hebben hele goeie moed dat er met de spondylose te leven is,omdat de grootste boosdoener toch de KBr schijnt te wezen.
Ik ben weer lid geworden van de epil canine-list and heb van meerdere leden bericht gekregen dat hun hond ook dezelfde reactie op KBr had als dat Tor heeft, en bij allemaal verdween de ataxia toen de KBr niet meer werd gegeven....dus is weer zo'n geval dat niet elke hond regeerd op de zelfde manier als de andere...
We houden de PB voorlopig op 32mg 2x per dag, en wanneer het nodig is dan kunnen we dat altijd verhogen.
Ik zou al heel erg blij zijn wanneer Tor weer normaal overeind kan komen en 'n beetje normaal kan leven..en als we de seizures met PB onder controlle kunnen houden dan vind ik dat ook goed..
Door Timmy
Gelukkig dat het weer wat beter gaat! Soms reageren honden inderdaad niet goed op de KBr. De therapeutische grens ligt ook erg dicht op de toxische bijwerkingen, dus vaak luistert het nogal nauw.
Dikke knuf voor de spikkels!
Door Charlie Angel
Fijn dat het lopen van Tor nu al beter gaat, hopelijk gaat het weer helemaal goed als die meds zijn afgebouwd.
En ik duim dat de seizures ook onder controle blijven.
Knuffels voor jullie. :-*
Door Lizzy
202spots schreef: Even 'n kleine update...
Omdat we toch heel erg 't idee bleven houden dat de KBr de reden is dat Tor door z'n achterpoten bleef zakken en waggelend lopen, hebben we in overleg met de DA besloten om the KBr helemaal weg te laten...en alleen met de PB verder gaan...moet wel eerst deze week langzaam afbouwen.
Ik heb gisterenavond niet gegeven, moet vanavond naar
4cc...maandag niks, dinsdag 3cc....woensdag niks,donderdag 2 cc,vrijdag niks en zaterdag nog 1 cc geven en dan kijken hoe het verder  gaat...
Ik kan wel alvast zeggen dat ik NU gelijk vanmorgen al 'n grote verbetering zag!!
Hij is vandaag niet omgevallen,en ik heb hem maar 1 x op z'n gat zien zitten terwijl ie effe omhoog moest komen...heel groot verschil al en alleen nadat er maar 1 dose niet is gegeven, dus we hebben hele goeie moed dat er met de spondylose te leven is,omdat de grootste boosdoener toch de KBr schijnt te wezen.
Ik ben weer lid geworden van de epil canine-list and heb van meerdere leden bericht gekregen dat hun hond ook dezelfde reactie op KBr had als dat Tor heeft, en bij allemaal verdween de ataxia toen de KBr niet meer werd gegeven....dus is weer zo'n geval dat niet elke hond regeerd op de zelfde manier als de andere...
We houden de PB voorlopig op 32mg 2x per dag, en wanneer het nodig is dan kunnen we dat altijd verhogen.
Ik zou al heel erg blij zijn wanneer Tor weer normaal overeind kan komen en 'n beetje normaal kan leven..en als we de seizures met PB onder controlle kunnen houden dan vind ik dat ook goed..
Tor boft toch maar met zo'n oplettende baas. Goed van je Dory, om eens met dat spul te stoppen!! En helemaal fijn dat je gelijk verbetering ziet natuurlijk!

Op de foto zie je inderdaad een knappe spondylose-brug. Die zit er al een tijdje, zeg maar. Whoofer haar rug zat werkelijk van achter tot voor vol met van deze bruggen. En Pinkel heeft er ook een paar. Mocht je Spondyvetsem willen proberen (dat homeopathische middel): ik kan het naar je opsturen hoor!
Door conleeuw
het klinkt toch al snel hoopvol dat je nu al verbetering zie, ik hoop dat dit inderdaad de antwoord is op zijn omval probleem en dat hij na het afbouwen gewoon lekker door kan zonder enig probleem ;)
Door *Inge*
Ben blij dat het beter met Tor gaat  :)

Hopelijk blijft deze positieve tendens aanhouden!!

Alvast een dikke knuffel voor je  :-*
Door 202Spots
Lizzy schreef: Mocht je Spondyvetsem willen proberen (dat homeopathische middel): ik kan het naar je opsturen hoor!
Lief van je als je dat wil doen Lizzy!!
Maar weet je toevallig of er in't engels misschien  iets is wat ik zou kunnen gebruiken?

Afbouwen met KBr gaat goed en Tor gaat steeds beter lopen,maar 't was gisteren wel effies spanning want ik dacht dat ie 'n seizure kreeg....kweet niet meer hoe het genoemd word,maar ik dacht "partial"????
Hij lag op z'n bed met hoofd gewoon omhoog, en ging alleen met z'n kop schokkend heen en weer...maar zijn lijf bleef gewoon en ging niet lang uit plat.....duurde heel kort en toen was 't weer voorbij....maar was toch iets van kleine seizure dacht ik....in ieder geval al blij dat het geen grand mal was...
Maar we blijven doorgaan met de mindering van de KBr....
Door Lizzy
202spots schreef: Lief van je als je dat wil doen Lizzy!!
Maar weet je toevallig of er in't engels misschien  iets is wat ik zou kunnen gebruiken?

Afbouwen met KBr gaat goed en Tor gaat steeds beter lopen,maar 't was gisteren wel effies spanning want ik dacht dat ie 'n seizure kreeg....kweet niet meer hoe het genoemd word,maar ik dacht "partial"????
Hij lag op z'n bed met hoofd gewoon omhoog, en ging alleen met z'n kop schokkend heen en weer...maar zijn lijf bleef gewoon en ging niet lang uit plat.....duurde heel kort en toen was 't weer voorbij....maar was toch iets van kleine seizure dacht ik....in ieder geval al blij dat het geen grand mal was...
Maar we blijven doorgaan met de mindering van de KBr....
In het middel Spondyvetsem zit: Harpagophytum D6, Plumbum metallicum D12, Strychninum nitricum D12. Deze drie homeopathische middelen zou je misschien bij een apotheek alle drie afzonderlijk kunnen bestellen. Maar ja, wel onhandig in die zin dat je Tor dan twee keer per dag van alle drie die middelen druppels moet geven... Hoewel? Je kunt ze bij elkaar kieperen, 15 druppels van ieder middel, en dan in 1 keer geven. Lukt het niet: je weet me te vinden he!
Door 202Spots
Kan je overal de Spondyvetsem kopen?
Dan zal ik 'n pbtje naar Joss sturen,en misschien wil ze het dan over 'n paar weken voor me meebrengen!!
JOSS?????
Door Lizzy
202spots schreef: Kan je overal de Spondyvetsem kopen?
Dan zal ik 'n pbtje naar Joss sturen,en misschien wil ze het dan over 'n paar weken voor me meebrengen!!
JOSS?????
Heb ik wat gemist? Komt Joss bij jou logeren? (wat gaaf!).

Spondyvetsem kun je via een aantal webwinkels kopen. Bijv. via http://www.plaza33.eu/. Dan is het snel in huis!
Door 202Spots
Lizzy schreef: Heb ik wat gemist? Komt Joss bij jou logeren? (wat gaaf!).
Spondyvetsem kun je via een aantal webwinkels kopen. Bijv. via http://www.plaza33.eu/. Dan is het snel in huis!
Joss gaat bij family logeren hoor,maar dat is vrij dicht bij ons,dus ze komt hier ook effies gezellig gedag zeggen 8)

Dosering:
Kleine huisdieren: 2x daags 10-20 druppels In de meeste gevallen zal er een onderhoudsdosering van 1 keer daags 10-20 druppels moeten volgen, als er na ongeveer zes weken een duidelijke verbetering zichtbaar geworden is.
Verpakking: Druppelflacon 50 ml

Hoe lang doe je met zo'n flesje sponyvetsum Liz?
Hoeveel druppels zitten er ong.in dan?
Blijf je dat elke dag geven dan?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door