Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hitam schreef: Weerstand is een belangrijke factor bij giardiose. En dus probiotica.
Giardia kan alleen daar leven waar weinig gunstige darmbacterien zijn.
vandaar dat als we stopten met de probiotica dat het erger werd.
voorlopig blijven we probiotica geven, minimaal een maand.
heb de probiotica van de dierenarts nu dus hoop dat het een goede invloed zal hebben op ze. :D
ik had even een vraag over de giardia, op google had ik gevonden dat als de pups eenmaal vrij zijn van de giardia dat je alles waar ze in aanraking mee zijn geweest schoon moet maken om besmetting weer te voorkomen.
maar hoe ver moet je daarin gaan.
het huis word nu extra gedaan, stofzuigen, dweilen enz.
de bedden worden gewassen, de kleden en dekens.
de bakken zijn in kokend water gedaan en gestoomd enz.
maar tja hoever moet je erin doorgaan.
ze hebben bv de nylabones ook en hun speeltjes, is het handig om dat ook te doen?
en nog meer dingen?
de katten worden ook behandeld tegen giardia voor de zekerheid.

ik hoop dat volgende week als we een mestonderzoek doen, dat blijkt dat de giardia weg is.
de pups hadden een paar dagen een slechte ontlasting, maar nu niet meer.
het vervelende is dat ze echt niet aankomen :-\
we zijn nu zelfs weer boven een kilo per pup gaan geven, maar ze komen nog niet aan. :(
Ik zou alle dingen waar ze met hun bekkie aanzitten en die ze met elkaar delen schoonmaken, dus ook de nylabones.

Denk in stapjes. Nu hebben ze weer goede ontlasting wat wil zeggen dat ze weer alles kunnen gebruiken van hun voedsel. De giardia zit in de dunne darm, en dat is de plek waar de voedingsstoffen voor het grootste gedeelte opgenomen moeten worden. Die functie is dus voor een tijdje gedeeltelijk minder geweest.
Nu zijn je honden als het goed is verlost van de giardia en moet de dunnne darm herstellen. Je ondersteunt dit al met de probiotica. Je honden zijn nu bezig met herstellen wat energie kost. Ze komen dus niet aan, want de energie is nog voor andere dingen nodig (verteren en herstellen)
Op het moment dat er energie over is zullen ze weer aankomen. Ik denk ook niet dat meer voeding geven dan dat je nu doet daar iets aan zal veranderen. Het ligt namelijk volgens mij niet aan de hoeveelheid energie die je geeft, maar waar die voor gebruikt wordt.

Ik hoop met je mee dat het mestonderzoek uitwijst dat ze geen giardia meer hebben.
Laatst gewijzigd door chooky op di 05 apr 2005, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
chooky schreef: Ik zou alle dingen waar ze met hun bekkie aanzitten en die ze met elkaar delen schoonmaken, dus ook de nylabones.

Denk in stapjes. Nu hebben ze weer goede ontlasting wat wil zeggen dat ze weer alles kunnen gebruiken van hun voedsel. De giardia zit in de dunne darm, en dat is de plek waar de voedingsstoffen voor het grootste gedeelte opgenomen moeten worden. Die functie is dus voor een tijdje gedeeltelijk minder geweest.
Nu zijn je honden als het goed is verlost van de giardia en moet de dunnne darm herstellen. Je ondersteunt dit al met de probiotica. Je honden zijn nu bezig met herstellen wat energie kost. Ze komen dus niet aan, want de energie is nog voor andere dingen nodig (verteren en herstellen)
Op het moment dat er energie over is zullen ze weer aankomen. Ik denk ook niet dat meer voeding geven dan dat je nu doet daar iets aan zal veranderen. Het ligt namelijk volgens mij niet aan de hoeveelheid energie die je geeft, maar waar die voor gebruikt wordt.

Ik hoop met je mee dat het mestonderzoek uitwijst dat ze geen giardia meer hebben.
ja dat klinkt heel erg logisch zoals jij t zegt.
we gaan nu alles gewoon ontsmetten, zoveel mogelijk.
de bank gaat niet, maar we gaan die gewoon stomen, heerlijk zo;n stoommachine.

ik zal dus gewoon een kilo geven en merk wel wanneer ze weer aan zullen komen, ze krijgen nu kruidenmix en probitoica van de da.

ik hoop zeker dat t straks uit zal wijzen dat t over is, anders moeten ze weer een kuur.

ik wil straks ook groene leem gaan geven.
hoeveel tijd kan ik het beste wachten voor ik dat doe, ze hebben zoveel troep in hun lichaam gehad(ab kuren, spuitjes, pillen) dat me dat wel verstandig lijkt.
ik heb ook uh hoe heet dat iets met de e :-\
echenebia of zo? :-[
echinacea zat ik ook aan te denken. Dat kun je zoiezo al wel geven. Ik zat nog te piekeren over iets wat de dunne darm zou kunnen ondersteunen, of iets wat zowiezo herstel ondersteunt, maar misschien kom ik nog iets tegen.

Groene leem zou ik nog even mee wachten. laat eerst even het spijsverteringsstelsel tot rust komen en wacht totdat ze weer gaan aankomen. Volgens mij kost ontgiften ook best energie (al levert het natuurlijk ook een hoop op).Misschien zou je al wel wat brandnetelthee kunnen geven. Dit is een hele milde ontgifter.
Misschien dat in combinatie met kamille je de darmen wat kunt helpen.
chooky schreef: echinacea zat ik ook aan te denken. Dat kun je zoiezo al wel geven. Ik zat nog te piekeren over iets wat de dunne darm zou kunnen ondersteunen, of iets wat zowiezo herstel ondersteunt, maar misschien kom ik nog iets tegen.

Groene leem zou ik nog even mee wachten. laat eerst even het spijsverteringsstelsel tot rust komen en wacht totdat ze weer gaan aankomen. Volgens mij kost ontgiften ook best energie (al levert het natuurlijk ook een hoop op).Misschien zou je al wel wat brandnetelthee kunnen geven. Dit is een hele milde ontgifter.
Misschien dat in combinatie met kamille je de darmen wat kunt helpen.
ja echinacea bedoelde ik :D
brandnetelthee :o
ok hoe kom ik daar aan? :-\
en wat doet kamille. ???
Volgens mij hebben ze bij de kruidvat brandnetelthee ;D Ik denk dat er best veel winkels zijn (vooral winkels als de tuinen, erica, reformhuizen, groene winkels, drogisterijen) de het hebben. Kijk maar bij de kruiden(thee)afdeling.
En kamille kalmeert het spijsverteringsstelsel en heeft een algemeen herstellende werking. Geef dit alleen niet te geconcentreerd, als je de thee heel erg sterk maakt kan het ook als braakmiddel gebruikt worden :-X
Werking en karakter.
Bactericide, ontstekingsremmend, wondhelend, anti-allergisch, krampwerend, kalmerend, rustgevend, verzachtend, maagmiddel, decongestivum, digestief tonicum.
Als je kamille wilt geven zou ik dat niet langer dan een week doen. Het is namelijk een herstellend middel. Als het herstellen klaar is moet de energie uit de voeding weer voor de groei van je honden worden toegewend.
chooky schreef: Volgens mij hebben ze bij de kruidvat brandnetelthee ;D Ik denk dat er best veel winkels zijn (vooral winkels als de tuinen, erica, reformhuizen, groene winkels, drogisterijen) de het hebben. Kijk maar bij de kruiden(thee)afdeling.
En kamille kalmeert het spijsverteringsstelsel en heeft een algemeen herstellende werking. Geef dit alleen niet te geconcentreerd, als je de thee heel erg sterk maakt kan het ook als braakmiddel gebruikt worden :-XAls je kamille wilt geven zou ik dat niet langer dan een week doen. Het is namelijk een herstellend middel. Als het herstellen klaar is moet de energie uit de voeding weer voor de groei van je honden worden toegewend.

aha vandaar dat ik er nog nooit van heb gehoord.
drink zelf geen kruidenthee ;)
maar als ik het dus begrijp moet ik de kamille ook als soort thee geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door