nienk schreef:
qua gedrag kijk ik het nog even een tijdje aan voordat we weer bij Jana langs gaan. Ik merk dat hij nog wel graag naar het water toe wilt, maar hij is echt 10x makkelijker aan te spreken, houdt veel beter contact en ik kon hem net ook gewoon met een brokje bij me houden terwijl er op de brug (is water, is spannend) een andere jackrussell enorm tegen hem te keer ging (is ook erg spannend). we gaan dus lekker verder met de RC, bloesems af bouwen en vooral nog steeds enorm rustig aan doen. wil hem wel weer af en toe met andere honden laten spelen, om hem dan daarna wel gelegenheid te bieden te herstellen van de spanning daarvan. hoe dan ook, het gaat super goed en ik ben een erg blij baasje met een erg tevreden hondje!
Toen jij vertelde over die rust benadering naar Reus ben ik eens na gaan denken, Tom kan ook zo enorm over zijn grenzen zitten en onaanspreekbaar zijn. Na jouw stukje te hebben gelezen ben ik ook eens veel meer rust in gaan bouwen, niet zozeer minder dingen doen, maar beter doseren, rustdagen inlassen en kalmeringssignalen geven.
En verhip, het werkt!!
Vrijdag kwam zijn vriendin een dagje op visite (een schotse terrier dus druk met een hoofdletter

) ik hield mijn hart vast maar de hele dag ondanks het continu wakker zijn, veel spelen, doodop zijn, hij bleef ondanks dat alles wel benader baar en bereikbaar.
Ook de dag erna (rustdag!) was hij eigenlijk gewoon zichzelf, sliep veel maar niet onbereikbaar geweest.
Hij word nog wel snel wakker als hij ligt te slapen, maar waar hij voorheen opsprong en gelijk begon te springen voor het raam en te blaffen word hij nu wakker, luisterd even en valt 9 van de 10 keer gewoon weer in slaap.
Dus ook hier goede ervaringen met rust

Oh en ik geef hem geen eens supplementen, mss dat het dan nog beter zou gaan.