Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
mysmoothcollies schreef: Off topic: leuk dat je ook bij Jana bent geweest............ :D :biggrin2:
ja kreeg ik de naam van jou, of ben jij er toevallig ook geweest? ik ben er echt enorm blij mee, het was even wennen, maar ik zou nu willen dat ik haar/dogs&people veel eerder gevonden had!
Door Martine-Tom
nienk schreef:
qua gedrag kijk ik het nog even een tijdje aan voordat we weer bij Jana langs gaan. Ik merk dat hij nog wel graag naar het water toe wilt, maar hij is echt 10x makkelijker aan te spreken, houdt veel beter contact en ik kon hem net ook gewoon met een brokje bij me houden terwijl er op de brug (is water, is spannend) een andere jackrussell enorm tegen hem te keer ging (is ook erg spannend). we gaan dus lekker verder met de RC, bloesems af bouwen en vooral nog steeds enorm rustig aan doen. wil hem wel weer af en toe met andere honden laten spelen, om hem dan daarna wel gelegenheid te bieden te herstellen van de spanning daarvan. hoe dan ook, het gaat super goed en ik ben een erg blij baasje met een erg tevreden hondje!
Toen jij vertelde over die rust benadering naar Reus ben ik eens na gaan denken, Tom kan ook zo enorm over zijn grenzen zitten en onaanspreekbaar zijn. Na jouw stukje te hebben gelezen ben ik ook eens veel meer rust in gaan bouwen, niet zozeer minder dingen doen, maar beter doseren, rustdagen inlassen en kalmeringssignalen geven.
En verhip, het werkt!!
Vrijdag kwam zijn vriendin een dagje op visite (een schotse terrier dus druk met een hoofdletter ;)) ik hield mijn hart vast maar de hele dag ondanks het continu wakker zijn, veel spelen, doodop zijn, hij bleef ondanks dat alles wel benader baar en bereikbaar.
Ook de dag erna (rustdag!) was hij eigenlijk gewoon zichzelf, sliep veel maar niet onbereikbaar geweest.

Hij word nog wel snel wakker als hij ligt te slapen, maar waar hij voorheen opsprong en gelijk begon te springen voor het raam en te blaffen word hij nu wakker, luisterd even en valt 9 van de 10 keer gewoon weer in slaap.

Dus ook hier goede ervaringen met rust ;) Oh en ik geef hem geen eens supplementen, mss dat het dan nog beter zou gaan.
Door nienk
martine-tom schreef: Toen jij vertelde over die rust benadering naar Reus ben ik eens na gaan denken, Tom kan ook zo enorm over zijn grenzen zitten en onaanspreekbaar zijn. Na jouw stukje te hebben gelezen ben ik ook eens veel meer rust in gaan bouwen, niet zozeer minder dingen doen, maar beter doseren, rustdagen inlassen en kalmeringssignalen geven.
En verhip, het werkt!!
nou wat fijn zeg voor jou en Tom! vind het echt leuk om te horen dat mijn ervaringen andere zo kan helpen!

het scheelt met Reus echt heel veel, door de rust is hij bereikbaarder, en als er dan iets is wat hem triggert, bouwt hij dus niet weer nieuwe stress op omdat ik kan zorgen dat hij op mij let in plaats van (bijvoorbeeld) iemand met een harmonica op straat. (hij heeft daar echt een enorme hekel aan. ik ook, wat natuurlijk neit echt helpt). ook het lopen aan een iets langere riem scheelt een heleboel, heb me echt lopen verbazen, maar ik kan nu echt een half uur met hem wandelen zonder dat hij de lijn strak heeft. en daarnaast was het vaak als hij in huis ergens van schrok: WOEF wat was dat? oh jee. JEUK JEUK JEUK! nu is  het: huh, wat? SNURK.
Ik heb de site even opgeslagen. Ik loop met hem ook bij een gedragskundige, die goed inzicht heeft mbt zijn gedrag. Zij kent hem ook van pup af aan. Ik heb er alleen nooit bij stil gestaan dat je ook van binnen uit gedragsproblemen aan kan pakken. Dat kruiden of druppels hieraan kunnen bijdragen in positieve zin.

Het nadeel vind ik alleen dat zoiets wel heel veel geld kost. Bij de homeopaat bij mij achter kost een eerste consult € 100 en een vervolg consult €50. Klinkt misschien lullig maar dat geld heb ik niet zomaar. Dan moet ik daar eerst voor sparen. Vanaf januari ga ik meer werken, dus dan kan ik er beter voor sparen. En dan weet ik zelf meer over zijn eliminatiedieet.
Door nienk
mirjansen schreef: Ik heb de site even opgeslagen. Ik loop met hem ook bij een gedragskundige, die goed inzicht heeft mbt zijn gedrag. Zij kent hem ook van pup af aan. Ik heb er alleen nooit bij stil gestaan dat je ook van binnen uit gedragsproblemen aan kan pakken. Dat kruiden of druppels hieraan kunnen bijdragen in positieve zin.

Het nadeel vind ik alleen dat zoiets wel heel veel geld kost. Bij de homeopaat bij mij achter kost een eerste consult € 100 en een vervolg consult €50. Klinkt misschien lullig maar dat geld heb ik niet zomaar. Dan moet ik daar eerst voor sparen. Vanaf januari ga ik meer werken, dus dan kan ik er beter voor sparen. En dan weet ik zelf meer over zijn eliminatiedieet.
snap ik helemaal hoor, het is inderdaad best prijzig en zeker in het begin moet je er toch best vaak heen. ik kom met reus bij een holistisch arts en heb hem verzekerd, dus dat scheelt een hoop. (ook de kruiden worden tegenwoordig vergoed) als je nu het dieet goed vol houd, dan kan je ook al een eind komen. daarnaast zijn veel homeopatische middelen gewoon via internet te krijgen, als je daar eens goed naar kijkt, hier op barfplaats zoekt en vraagt, dan kom je misschien zelf al wel bij dingen die je hond zouden kunnen helpen.

Lizzy & Hitam, dank jullie wel! ben er zelf erg blij mee en ook best een beetje trots op, krijg van alle kanten complimenten dat hij er zo goed uit ziet en zo mooi rustig is in huis. (ok, af en toe heeft hij zo zijn bevliegingen, maar die terzijde).
Patj88 schreef: Hey nienk :)

Als ik het zo lees zit je al wat verder met elimineren :) mooi zo.
Ik had gedacht om pas om de 4 weken een nieuwe diersoort te gaan toevoegen maar men DA en Lizzy zeiden me dat dit gerust om de 2 weken mag.
Hoe zit het juist met koud en warm vlees ??? :-\ Kan jij me dat uitleggen?
Ik heb vandaag weer een lading konijn gehaald heb niet echt barfspullen kunnen vinden het is dus kiezebrink mix nieren en rollen alaska geworden.
Mijn DA en de man waar ik men kiezebrink en alaska koop zeiden me dat de kans heel klein is dat gij zou gaan reageren op de groenten.
Heb toch maar even de fabrikant gemaild om te vragen welke groenten in de mix zitten.
Als ook dit nu goed gaat kan ik deze groenten later ook gaan gebruiken.
Wat zal ik blij zijn als ik over mag stappen naar stap 2 :)
Maar goed nog zaken genoeg om bezig te blijven ... binnenkort overgangsproef op de hondenschool b naar c klas hopelijk geraken we door de selecties :p.
Morgen ga ik jasco wegen en schrijf ik men update van deze week in mijn topic ;)

Groeten Peter

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Bij de witte boekhandel kost het boekje maar 5 euro.
Er staat veel in over de hond zijn organen, meridianen, biologische klok en alles icm rauw voeren.
Dacht dat er ook over warm / koud eten stond maar dat weet ik niet zeker meer, zou ik moeten opzoeken.
Door nienk
Reus heeft vanochtend weer voor het eerst een kippen ei gekregen. Hij vindt dat erg lekker, en ik heb het idee dat het ook echt in zijn menu thuis hoort. zal hem nu de komende weken een paar keer ei geven en kijken hoe het gaat. tot nu toe geen klachten. als dat zo blijft krijgt hij weer lekker zijn 1 a 2 eieren per week.

Vanochtend heerlijk gespeeld op het veldje, voor het eerst sinds  maanden. weg gegaan toen er een jong labje aan kwam (type: ik dender op je af, en ga op mn rug liggen met mij staart op mijn buik), daar ook al mee in aanraking komen leek me te veel van het goede, dus toen maar weg gegaan, zonder problemen.
Door Irene
Ik ben benieuwd of Reus nog gaat reageren op het kippenei, hopen van niet, zou wel heel fijn zijn als je dat weer kan toevoegen aan het menu!
Heel leuk dat hij vanochtend zo heerlijk gespeeld heeft, is dan zo genieten!
Door nienk
voor alsnog geen reactie op het ei!

èn vanochtend heel relaxt een stukje met hem door het park kunnen lopen, trok amper, wou niet naar het water toe en toen we een pracht van een grote herder tegen kwamen was hij heel netjes. hij vond het duidelijk spannend, maar liet de herder op een hele fatsoenlijke manier weten dat hij hem een beetje eng vond en liever had dat ie weg ging, 1 duidelijke kef, uitschudden en door lopen, zegmaar. ook dat gaat dus al een eind beter!
Door nienk
dankje! en als we langs een terras lopen, waar 2 kleine terriertjes onder tafel zitten die vol uit vallen, dan kijk je daarna, en vervolgens denk je OHJA! stomme hond = koekje, baaaasjuh? Reus koekie?  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door