- vr 02 jul 2004, 11:06
Ivonne, ik lees dit berichtje nu pas, sorry. Mijn Daisy heeft ook arthrose, aan haar ellebogen. Ze had nogal pijn en snel last van ontstekingen en van de DA heb ik toen metacam gekregen. Dat werkte op zich prima, maar Daisy is pas 2 en om ze nou de rest van haar leven op chemische zooi te zetten leek me niks.
In een paardenblad kwam ik een stuk over duivelsklauw tegen en dat is pijnstillend en ontstekingsremmend. Ik ben toen op internet meer informatie over duivelsklauw gaan zoeken. Duivelsklauw is geschikt voor mens en dier en ik heb het toen voor Daisy besteld.
Het was wel vrij aan de prijs, maar ik vond het wel het proberen waard en mocht het aanslaan, dan zou ze van de duivelsklauw nog altijd veel minder nodig hebben dan van de metacam (metacam is ook erg prijzig).
Afgelopen zaterdag zijn we begonnen met de duivelsklauw en inmiddels heb ik de dosering metacam die Daisy kreeg tot een minimum terug gebracht en binnenkort krijgt ze zelfs helemaal geen metacam meer. Normaal gesproken als ik minderde met metacam ging ze meteen weer manken en kreeg ze warme ontstoken ellebogen, maar daar heeft ze nu dus totaal geen last van.
Misschien ook iets voor jou?
Daarnaast krijgt Daisy ook glucosamine + chondroitine en omega-olie (visolie).