Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Spinazie (niet teveel, dat bindt calcium), sla in allerlei soorten, andijvie. Misschien paksoi? Komkommer en gourgette lijken me ook prima, maar dat zijn geen bladgroenten.

Qua olie zou ik denk ik ook voor kokosolie gaan. Omdat daar hier ook al zoveel positiefs aan wordt toegeschreven.
Ik zat ook al aan kokosolie te denken. Zalmolie zou ik eerder ook mee oppassen omdat toch vaak "Vervuild"is, maar dat zou je even na moeten vragen of je het weg mag laten als je kokosolie geeft (je mag toch bellen en mailen  ;) )

Ik heb bij de AH wel eens bio-tofu gezien. Maar ben verder niet thuis in tofu.
Aardappel zou ik als het ff kan ook bio pakken hoor.

Ja bij Maci heeft ze ook om te beginnen maar 1 bloedtest laten doen (eerst maar het aannemelijkste en idd kostenbesparend als het dat niet was dan pas verder kijken  ;) )
Maci is ook niet op tafel geweest  ;D Ik vond ook dat ze geweldig fijn met de hond omging, trouwens ook met de baasjes!
Maci hoeft nu niet meer terug voorlopig, want ze was heel erg tevreden met het resultaat van 2 maanden L-thyroxine.
Hope schreef:Dat is dan ook een advies: elke dag de jeukende plekken wassen en insmeren met calendula.

Verder wil ze het, voor ze mijn portemonnee om laat keren (haha, leuk mens!) toch nog kijken naar voeding.
Haar advies: 4 weken gekookte aardappels met schil, gebakken tofu in goede olie (welke kon ze niet zeggen, dat moest ik hier maar vragen  :biggrin2:), bladgroenten, zalmolie en toegevoegde vitaminen.
Zalmolie zou ik er zeker uitlaten! Onze Igor reageert er sinds een paar maanden allergisch op. Nu & dan heb ik een nieuwe poging ondernomen en je zit de jeuk dag na dag toenemen.

En voor het bakken in goede olie weet ik niet wat beter is in Nelson's situatie: olijf- of kokosolie, in zover kokosolie mag verhit worden. Zelf bak ik Igor's groentjes licht aan met olijfolie.

We gaan jouw ervaringen met z'n nieuw dieet hier alvast op de voet kunnen volgen...
Laatst gewijzigd door Gittje op vr 31 okt 2014, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het klinkt weer als een nieuw plan. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hoop zo voor jullie dat dit iets gaat opleveren.

Bladgroenten:
Verschillende slasoorten
Andijvie
Postelijn
Radijsloof
Raapsteel
Warmoes
Paksoi
Peterselie

Je hebt ook nog wilde bladgroenten
Paardenbloem
Brave Hendrik
Weegbree

Maar ook hiervoor is google uiteraard je beste vriend  ;)

Nu duimen dat er voor het paard, nelson en jullie snel duidelijkheid komt.
Tofu? Chech!
Biologische aardappels? Check!
Groenten? Check!
Kokosolie? Check!
Bananen? Check!

We gaan van start.
Hij vindt het om te smullen!

Hoe zit het eigenlijk met zijn gebit, moet ik tandjes gaan poetsen met al die aardappels en een gebrek aan knaagwerk?
Hoera!!
Nieuw plan, wel wat vreemd misschien, zon vegetarische hond, maar fijn dat ze het om te smullen vindt!!

Veel succes,hopen dat het wat gaat doen!

enne..vogelmuur...staat ook overal te groeien qua wilde planten..is dat misschien ook nog iets om toe te voegen?

en qua bladgroente: snijbiet..als je iemand met moestuin kent...supergroente die nu in deze bijzondere herfst nog steeds groeit!

Als je in de buurt van wageningen komt: ik heb nog wel wat kilo!
Papalou schreef: Hoera!!
Nieuw plan, wel wat vreemd misschien, zon vegetarische hond, maar fijn dat ze het om te smullen vindt!!

Veel succes,hopen dat het wat gaat doen!

enne..vogelmuur...staat ook overal te groeien qua wilde planten..is dat misschien ook nog iets om toe te voegen?

en qua bladgroente: snijbiet..als je iemand met moestuin kent...supergroente die nu in deze bijzondere herfst nog steeds groeit!

Als je in de buurt van wageningen komt: ik heb nog wel wat kilo!
Dank voor de tip, ik ga eens navraag doen bij de volkstuintjes hier!
Jantina schreef: Hoe is het nu?
Goed! Het is nog te vroeg om iets te kunnen zeggen, maar het koken etc valt me reuze mee.
Ik kook 2,5 kg aardappels, een flinke portie groenten en ik roerbak voor drie dagen tofu in kokosolie. In de koelkast blijft het prima twee dagen goed. Als tussendoortje en in training krijgt hij fruit, ongedroogd mag ook en thuis is dat sneller, ik droog alleen nog voor onderweg.
Verder was ik nu elke dag zijn oksels en liezen en smeer ik ze als ze goed droog zijn dun in met calendula-zalf. Voor nu ben ik al heel blij dat het zonder ab niet erger wordt.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, ik heb net je topic een beetje gelezen en las dat er meerdere dieren jeuk hebben bij je. Ik hoorde pas van iemand met meerdere honden dat ze al zo lang bezig was met de jeuk, overal geweest, van alles getest...nu blijkt dat ze de mrsi bacterie bij zich dragen, misschien kan je dit ook meenemen in je zoektocht. Niks leuks de jeukende honden, succes.
Kaio schreef: Wel fijn dat ie het lekker vindt  :D

Moet je na 4 weken terug op bezoek om te laten zien of er iets veranderd is?
Na vier weken mag ik bellen tijdens het telefonisch spreekuur en kijken we of een consult nog nodig is of dat ik zelf verder kan stoeien. Dat laatste zou het geval zijn als het toch een voedselallergie blijkt.

Gelukkig eet Nelson het met smaak. Ik geloof dat hij vooral blij is dat het zo gruwelijk veel is. Hij krijgt nu even 3 keer per dag te eten, want anders zijn het wel érg grote hoeveelheden.
Hij krijgt op een dag nu één kilo aardappels, 350 gram tofu, 200 gram groenten en 1 stuk fruit.
Daar zegt hij geen 'nee' tegen  ::)
Jammer is wel dat dezelfde hoeveelheden er vanachter ook weer uit lijken te komen  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door