Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik ga het gewoon skippen! Dan wordt hij maar wat zwaarder, eigenlijk is dat ook niet zo boeiend zeg maar. Konijn en paard is ook al mager, dus ik ga gewoon wat meer proberen.

En eens kijken of er al amandelyoghurt bestaat. (Soya lijkt me ook niet handig en rijst is hij allergisch voor, dus rijstmelk ga ik niet proberen).
Ik weet dat er van alpro in ieder geval amandelmelk is, wie weet ook yoghurt inmiddels.
Ik zou ook niet meer zo streng zijn met alles moet hij nog binnen krijgen. Ik werd ook wat makkelijker met mijn zeer oude hond. In die zin dat ik haar niet meer plaagde met dingen die ze niet meer at of erg op boerde ofzo.
sella schreef: Ik weet dat er van alpro in ieder geval amandelmelk is, wie weet ook yoghurt inmiddels.
Ik zou ook niet meer zo streng zijn met alles moet hij nog binnen krijgen. Ik werd ook wat makkelijker met mijn zeer oude hond. In die zin dat ik haar niet meer plaagde met dingen die ze niet meer at of erg op boerde ofzo.
Nee, streng ben ik al lang niet meer. Maar ik merk gewoon dat hij snel klachten krijgt van dingen die hij vroeger wel graag en zonder problemen at, dus tja die geef ik niet meer. De dierenarts wilt dat ik meer groente ga geven, maar dat is geen barf expert! Da blijft maar hameren op nieren die niet meer optimaal werken, sjucht. De waardes liggen nog altijd hetzelfde, ik geloof niet zo in nierfalen bij die waardes. Verhoging stelt echt nauwelijks iets voor en urine is al 2 keer 100% ok bevonden. Hij eet weer 1000% als een rechtgeaarde labrador op dit moment. Gelukkig maar, want helemaal niets willen/kunnen eten is ook geen goed teken. Maar nu zeurt hij gewoon steeds om lekkers. Dat krijgt hij dus ook.

Ik ben al langer op zoek naar de amandelyoghurt voor mezelf. Als ik hem vind, dan zal ik het melden.

Ulcogant helpt denk ik inderdaad de scherpe randjes eraf te halen. Na de maaltijden gaat hij gewoon slapen ipv dat je onrust merkt.
Hij heeft al een paar dagen geen pijn meer.  :D :D :D

De Ulcogant wordt nu dan ook afgebouwd. Verder gaat het mbt het kuchen/maagzuur heel erg wisselend. Ik ga het voedingscomponent heel erg in de gaten houden, want we hebben het vermoeden dat dat er iets mee te maken heeft. Andere factoren zijn namelijk tamelijk constant. De da leek het niet onverstandig om een officieel eliminatiedieet te starten. Arme vent. Gelukkig vertrouwt mijn da mij daar helemaal in en laat hij het aan mezelf over en geeft geen brokken gemaakt van veren.  :-X Cay ging zo goed op het barfeliminatiedieet, daar kan hij niet tegenop.  :P :biggrin2:

Als het zo doorgaat gaan de maagzuurremmers ook verder verminderd worden en dan krijgt hij alleen nog maar maagcompositum en de zuurremmers alleen op het moment dat hij weer kucht.

Al met al is het een behooooorlijk krasse knar dat lieve mannetje van mij.
Fenixjuh schreef: Wauw!!! Goed zeg!

Zou je niet nog even wachten met het eliminatie? Als de medicijnen nu afgebouwd worden, kan het ook dat de buikpijn over een weekje helemaal weg is.. Succes in elk geval!
Ik ben de eliminatie inderdaad aan het uitstellen. Geef wel geen rund, kip en vet eten.

Komt erop neer dat hij alleen paard, haas, konijn en mager hert te eten krijgt met af en toe wat visolie (ivm de gewrichten). En alles gemalen en overgoten met kokend water, zodat hij niet koud hoeft te eten. Vraag is wat triggert het dat het af en toe niet goed gaat. Nu is meneer wel een mega snaaierd. Bord stiekem aflikken als ik me omdraai en dat soort dingen.
Ik mag voorzichtig zeggen dat het goed gaat. Hij is van de maagmedicatie af en krijg alleen nog maagcompositum. Als ik goed oplet wat hij eet, hoe vaak etc. dan heeft hij geen klachten.

Inmiddels krijgt hij met zijn kaak pensstaafjes gekauwd, maar veel harder wilt niet vlotten.
Afgelopen week had meneer een oude bal gevonden tijdens mijn afwezigheid en hier dus een tijd op liggen kauwen. Toen ik thuis kwam was zijn wang iets gezwollen, maar een dag later was dit weer weggetrokken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door