Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Nikki*
vanaalst schreef: volgens mij geef je toch ook al glucosemide oid....dat dan eventueel ipv groene lipmossel...
Ja die krijgt ze ook. Ik heb gisteren minder groenlipmossel gegeven en ze had nergens last van.

Het blijft zoeken met haar...............
Door Lizzy
*Nikki* schreef: Ja die krijgt ze ook. Ik heb gisteren minder groenlipmossel gegeven en ze had nergens last van.

Het blijft zoeken met haar...............
Dan zal het daar wel van zijn, van de groenlipmossel. Waarom is een raadsel want het beschermt juist de maagwand maar eerlijk gezegd is het met haar moeilijk peil op te trekken, volgens mij?
Door *Nikki*
Lizzy schreef: Dan zal het daar wel van zijn, van de groenlipmossel. Waarom is een raadsel want het beschermt juist de maagwand maar eerlijk gezegd is het met haar moeilijk peil op te trekken, volgens mij?
Totaal geen pijl aan haar op te trekken, de muts.

Nu krijgt ze in de ochtend en in de avond 1 gluco/chon/MSM en 1 groenlipmossel. Gaat nu weer 2 dagen goed met de barrel  ???
Door *Nikki*
Nou we hebben al weer een paar dagen rust hier in huis  :) :)

Luna zit nog steeds aan de DLG br*kken en 2x daags 1 gluco/chon/MSM en 1 groenlipmossel en ze doet het hier goed op.

Sinds zaterdag heeft ze Qing Wei San Chinese kruiden voor haar geur. Ze stinkt van binnenuit, uit haar mond en huid. In bad helpt voor een dag. Aan ingrediënten kan ik er alleen engelwortel uithalen de rest staat in abracadabra. Ik heb het idee dat het wel iets met haar doet want sinds ze het krijgt heeft ze vreselijk prut ogen.

Als de pot bijna op is gaan we weer naar de HD.
We wachten het af.
Door Nadia
Wat een gedoe zeg!!
Ik probeel mee te denken, krijgt ze niet iets binnen buiten het voer om? Iets waar ze aan likt ofzo??
Of laat de voerbak wellicht iets van metaal los"??

Ik vind het zo vervelend voor je :(
Door *Nikki*
Ja we/ik heb weer een aantal dagen (gehad) om geestelijk tot rust te komen met het onderwerp Luna. Voelt heerlijk  :)
Nadia schreef: Wat een gedoe zeg!!
Ik probeel mee te denken, krijgt ze niet iets binnen buiten het voer om? Iets waar ze aan likt ofzo??
Of laat de voerbak wellicht iets van metaal los"??

Ik vind het zo vervelend voor je :(
Buiten mag ze niet meer los op de rondes door de bebouwde kom, want als ze los is krijgt ze zekers iets binnen. Dit is voornamelijk elk hoopje kattenpoep die er te vinden is. Bij correctie loopt ze door naar de volgende hoop etc. Dus ze gaat gewoon niet meer los dan.
Wb de voerbak, ze krijgt al maanden uit een beslagkom eten ivm eerst groene leem en nu die kruiden voor haar geur. Groene leem mag niet met metaal in aanraking komen las ik ergens en voor de zekerheid doe ik het ook niet met de kruiden. Verder heeft ze metalen bakken die in die verhoog standaarden komen en die zijn helemaal heel voor wat ik kan zien.

Juist fijn het mee denken. Thanx
Door Nadia
Gek..Echt gek allemaal.. Ze zou niet allergisch voor de katten kunnen zijn? ( ik weet niet of een hond een allergie voor katten kan hebben)
Door *Nikki*
Nadia schreef: Gek..Echt gek allemaal.. Ze zou niet allergisch voor de katten kunnen zijn? ( ik weet niet of een hond een allergie voor katten kan hebben)
Ik zou niet weten of dit bestaat.

Maar zou dit dan op haar maag slaan!!!
Door *Nikki*
Helaas blijft Luna rommelen  :( :'(

Het br*k eten gaat op zich wel goed, sporadisch heeft ze nog last vaan maagzuur. Soms geef ik haar stukjes rauw en dat gaat eigenlijk ook wel goed.

Maar haar huid, vreselijk. Ze heeft onder tussen alweer 3x een hotspot gehad. Momenteel heeft ze een hele vieze grote van 12 bij 4 cm. Haar humeur is dan ook vreselijk als ze er last van heeft. Helaas gaat dit ten koste van de andere honden en is het regelmatig knokken.
Luna heeft een hele hoge pijngrens maar de propolistinctuur doet vreselijk pijn op de wond. In de houdgreep en dan blazen op de spot verligt de pijn iets bij haar. Gelukkig voor haar is de propolis nu op en gebruik ik cd Vet mineraalspray en van dit heeft ze geen last.

Wel vermoeiend zo een hond hoor!
Door me and my boys
dat dat zo'n zeer doet dat klopt, nynke had het eens op een wondje van haar man gedaan en die werd daar niet vrolijk van!
die maagproblemen he, die gaan nooit echt helemaal weg.....dat is hier ook zo..
hier heeft zimba er zo nu en dan ook nog wat last van maar ik kan het hier redelijk onder controle houden....maar helemaal over is het niet..
haar vacht is natuurlijk balen!
zouden die hotspots met een verminderde weerstand te maken kunnen hebben?
Door *Nikki*
Ik vind heer regelmatig zo zielig en dan vraag ik me af of ik er allemaal goed aan doe voor haar.

Ik heb hier een grote (paarden pot) Groene Os Multivitaminen en mineralen staan. Maar de HD vertelde dat het negatief voor Luna was. Maar zit er wel aan te denken om het haar toch te geven en kijken hoe ze er nu op reageert.
Tevens gebruik ik regelmatig chemische vlooienmiddel want 1 vlo betekend weer een hotspot.
Door *Nikki*
vanaalst schreef: nou heb ik het misschien al gevraagd en heb je het misschien al laten doen, maar is er al een uitgebreide echo van haar maag gemaakt?
Nope. Vond de HD toen niet nodig. Moet zeggen dat op dit moment de maag ook goed gaat. Maar wat een verschil zeg br*k en rauw. ze zuipt als een gek nu en het vreemde is als ze nu drinkt heeft ze gelijk daarna een soort hik/verslik geluid een paar seconde. Lijkt wel of ze te snel of te veel in een keer drinkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door