Truus schreef:
Wat Dory hier zegt, vind ik zo goed! Beter zou ik het niet kunnen zeggen maar het IS zo!
Wat anderen vinden en zeggen, wat jij moet doen, is toch niet belangrijk.
Dus hij hobbelde vandaag lekker mee
Fijn hoor en geniet ervan Meid.
Dory heeft het heel goed verwoord!
En genieten doe wij zeker nog van hem,iedere dag kan immers zijn laatste zijn.
Met die angst leef ik nu al 2,5 jaar en iedere dag vreet het weer aan mij ,soms hoop ik dat hij heel snel overlijdt.

Heel de dag heeft hij zorg nodig,ons leven is nu al zover aangepast aan zijn superstrakke schema dat anderen er vaak meer moeite mee hebben dan wij

Ik kan meer verdienen door de kleine markten (die hooguit 4 uur duren) in de buurt mee te pakken,helaas het gaat nog niet.
Ik wil hem gewoon niet te lang alleen laten.
Eens per week ga ik s'avonds mijn bloemen etc inkopen,dan zijn wij hooguit 4 uurtjes weg.
Dan zit ik al op hete kolen!
Soms wordt het wel eens allemaal even teveel.
Maar als ik hem dan s'morgens weer op zijn deken zie kwispelen, ben ik zo blij dat hij er nog steeds is.
Op zijn manier heeft hij nog plezier op zijn oude dag.
Feitelijk ben ik samen met mijn man al 2,5 jaar afscheid aan het nemen,iedere dag weer.
En elke keer dat hij weer opkrabbelt hebben wij weer hoop.
Onze Da zegt dan ook dat hij het nooit eerder heeft meegemaakt dat zo'n zware hond met suikerziekte en ernstige hart problemen na zo'n lange tijd nog leeft!
Misschien zijn wij te ver gegaan met de zorg en zeker de dure medicijnen om Kobus nog verder te laten leven.
Had het beter geweest om hem in te laten slapen toen hij ziek werd?
Je moet er zelf voor staan,het ligt natuurlijk aan de financiele middelen, je werk etc.
Of wij het weer zouden doen,ik weet het niet.
De laatste 2,5 jaar stonden volledig in het teken van het verschrikkelijke(maar lieve)nollebakmonster!
Met de dag zien wij hem nu achteruit gaan,de goede dagen worden steeds sneller opgevolgd door de slechte dagen.
Als het eenmaal zover is zal het zeker voor ons een bevrijding zijn!
Maar wat zullen wij hem dan heel erg missen