Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Hij is in een paar maanden zo vreselijk hard achteruit gegaan,in het begin valt het nog niet op.
Nu wel,hij wordt steeds minder.
Omhoogkomen gaat moeilijk en hij slaapt heel erg veel.
De kleine stukjes wat hij nog wilt lopen zijn ook niet echt bevoordelijk voor zijn spieren natuurlijk.
Alles aan zijn eens zo stoere en machtige lichaam is in verre staat van verval!
Ik denk samen met mijn man dat hij er niet heel lang meer zal zijn.
Het blijft ook zo vreselijk moeilijk om de juiste beslissing te nemen zolang hij geen pijn heeft.
Door jeanne
oh, Tieneke, wat vreselijk :'(
Ik wens jullie dan ook alle goeds van de hele wereld toe, dan heeft Kobusje wel nodig :-*
Door Truus
Ja Tieneke dat is een hele moeilijke beslissing en stilletjes hoop je dat hij in zijn slaap overlijd ookal is dit ook zo verdrietig .
Heeft hij echt geen pijn denk je?
Jij kent hem trouwens het beste, en luister naar je gevoel meissie.
Gadverdamme wat een rot gevoel moet jij hebben.
Nogmaals sterkte en ik hoop toch zo dat het morgen iets beter gaat.
Geef hem een zachte knuffel.
Door Eidos
Jeej Tieneke.. Ik hoop ook dat hij er toch weer bovenop komt zoals al veel vaker is gebeurt.. Ik leef met je mee hoor !!
Door Truus
Ach Tieneke ik hoopte zo nog iets te horen over het Nollebakmonster. Hoe gaat het nu?
Ik ben vanavond weg geweest en moest even kijken.
We zo benieuwd.
Groetjes Truus.
Door ine
Tieneke, ik krijg het er helemaal koud van!
Jij weet, wanneer het tijd is, laat je daar door niemand anders naar toe brengen, jouw gevoel voor jouw Nollebakmonster is de juiste, samen met je man beslissen jullie!
Natuurlijk hoop ook ik, dat het nog even mag duren, maar als het zover is, stel het dan ook niet meer uit!
Heel veel sterkte jullie alle 3! :-* :-* :-*
Door 202spots
tieneke schreef: Het blijft ook zo vreselijk moeilijk om de juiste beslissing te nemen zolang hij geen pijn heeft.
Lieve Tieneke...
Ik wacht altijd totdat mijn dier ZELF laat weten wanneer het genoeg is,ze hebben 'n hele speciale manier om je aan te kijken,en als je goed kijkt dan zie je dat ze moe zijn en dat het voor hun niet langer hoeft..
Het blijft altijd moeilijk,maar als ik "The Look" zie...dan weet ik dat het tijd is....
Heel veel sterkte en wijsheid voor je...
Laatst gewijzigd door 202spots op do 11 mar 2004, 02:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Bedankt voor jullie medeleven :-*
Heb het heel druk met mijn winkel,kon echt niet eerder reageren :-[
Gisteren had hij een slaap- dag,vandaag daarintegen had hij een waak-dag.
Blafte werkelijk bij ieder verdacht geluid!
Liep ook weer een stukje mee door het weiland en viel niet door zijn poten zoals gisteren.
Hij bedelde vandaag weer ouderwets waarbij ik een hele zoen sessie over mij heen kreeg :-*
Heel de dag hield hij mij goed in de gaten,kortom een heel verschil met gisteren.
Pijn heeft hij volgens mij niet,hij eet nog iedere dag met veel smaak zijn eten op.
Sommige mensen die hem nu zo oud zien, zeggen tegen mij dat het nu de hoogste tijd is om hem in te laten slapen.
Zolang hij nog een klein beetje meehobbelt kan ik het gewoon niet over mijn hart verkrijgen.
Het zou inderdaad goed zijn als hij in zijn slaap zou overlijden.
Vreselijk moeilijk blijft het,beslissen over leven of dood.
Door Truus
avalon schreef: Tieneke hoe is het met kobusie?
Ja Tieneke we horen maar niets :( Hoe is het nu?
Laatst gewijzigd door Truus op do 11 mar 2004, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
202spots schreef:
Lieve Tieneke...
Ik wacht altijd totdat mijn dier ZELF laat weten wanneer het genoeg is,ze hebben 'n hele speciale manier om je aan te kijken,en als je goed kijkt dan zie je dat ze moe zijn en dat het voor hun niet langer hoeft..
Het blijft altijd moeilijk,maar als ik "The Look" zie...dan weet ik dat het tijd is....
Heel veel sterkte en wijsheid voor je...
Wat Dory hier zegt, vind ik zo goed! Beter zou ik het niet kunnen zeggen maar het IS zo!
Wat anderen vinden en zeggen, wat jij moet doen, is toch niet belangrijk.
Dus hij hobbelde vandaag lekker mee :D Fijn hoor en geniet ervan Meid.
Laatst gewijzigd door Truus op do 11 mar 2004, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Truus schreef:

Wat Dory hier zegt, vind ik zo goed! Beter zou ik het niet kunnen zeggen maar het IS zo!
Wat anderen vinden en zeggen, wat jij moet doen, is toch niet belangrijk.
Dus hij hobbelde vandaag lekker mee :D Fijn hoor en geniet ervan Meid.

Dory heeft het heel goed verwoord!
En genieten doe wij zeker nog van hem,iedere dag kan immers zijn laatste zijn.
Met die angst leef ik nu al 2,5 jaar en iedere dag vreet het weer aan mij ,soms hoop ik dat hij heel snel overlijdt. :-[
Heel de dag heeft hij zorg nodig,ons leven is nu al zover aangepast aan zijn superstrakke schema dat anderen er vaak meer moeite mee hebben dan wij ;)
Ik kan meer verdienen door de kleine markten (die hooguit 4 uur duren) in de buurt mee te pakken,helaas het gaat nog niet.
Ik wil hem gewoon niet te lang alleen laten.
Eens per week ga ik s'avonds mijn bloemen etc inkopen,dan zijn wij hooguit 4 uurtjes weg.
Dan zit ik al op hete kolen!
Soms wordt het wel eens allemaal even teveel.
Maar als ik hem dan s'morgens weer op zijn deken zie kwispelen, ben ik zo blij dat hij er nog steeds is.
Op zijn manier heeft hij nog plezier op zijn oude dag.
Feitelijk ben ik samen met mijn man al 2,5 jaar afscheid aan het nemen,iedere dag weer.
En elke keer dat hij weer opkrabbelt hebben wij weer hoop.
Onze Da zegt dan ook dat hij het nooit eerder heeft meegemaakt dat zo'n zware hond met suikerziekte en ernstige hart problemen na zo'n lange tijd nog leeft!
Misschien zijn wij te ver gegaan met de zorg en zeker de dure medicijnen om Kobus nog verder te laten leven.
Had het beter geweest om hem in te laten slapen toen hij ziek werd?
Je moet er zelf voor staan,het ligt natuurlijk aan de financiele middelen, je werk etc.
Of wij het weer zouden doen,ik weet het niet.
De laatste 2,5 jaar stonden volledig in het teken van het verschrikkelijke(maar lieve)nollebakmonster!
Met de dag zien wij hem nu achteruit gaan,de goede dagen worden steeds sneller opgevolgd door de slechte dagen.
Als het eenmaal zover is zal het zeker voor ons een bevrijding zijn!
Maar wat zullen wij hem dan heel erg missen :'(
Laatst gewijzigd door tieneke op do 11 mar 2004, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door