Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
Onwijs bedankt voor het meeleven en de steunbetuigingen.

Naast het telefoontje van Hanneke kreeg ik net van Maarten zelf dit mailtje. Het is dus helaas niet helemaal ok.

Beste Cindy, de uitslag heb ik vandaag gekregen; het is geen tumor, wel decalcificatie cq osteoporose, dus toch een verminderde stevigheid van het bot. Ik denk wel dat het normaal is dat het belasten cq goed neerzetten van het been nu aanmerkelijk langer zal duren dan bij de vorige ingrepen; ik verwacht ongeveer 6 weken alvorens er een redelijk gebruik zal zijn. Groetjes, Maarten.

Gelijk mijn vraag kan ik haar hiervoor wat geven?
Door ulla
Misschien een hele rare hoor,maar zou je niet meer bot kunnen voeren.!!
Bij oudere mensen raden ze ook calcium aan tegen botontkalking.

Verder schijnt colloidaalzilver de botdichtheid te bevorderen.
Door Cindy de Wolf
ulla schreef: Misschien een hele rare hoor,maar zou je niet meer bot kunnen voeren.!!
Bij oudere mensen raden ze ook calcium aan tegen botontkalking.

Verder schijnt colloidaalzilver de botdichtheid te bevorderen.
Dat vroeg ik mij ook af. Mss weet Lizzy welke vleesbotten het meeste calcium bevatten.
Door Borke
Pfft fijn dat het niet iets kwaadaardigs is, nu hopen dat ze snel herstelt!
Verder kan ik je niet raden, maar ik ben zo blij dat het na alle beproevingen nu een beetje meevalt allemaal. Jullie hebben nogal wat voor je kiezen gekregen de afgelopen periode....
Door Cindy de Wolf
AstridStraver schreef: Pfft fijn dat het niet iets kwaadaardigs is, nu hopen dat ze snel herstelt!
Verder kan ik je niet raden, maar ik ben zo blij dat het na alle beproevingen nu een beetje meevalt allemaal. Jullie hebben nogal wat voor je kiezen gekregen de afgelopen periode....
Dat kun je rustig zeggen ja :'(

Nu maar afwachten of ze er ook weer op wil gaan staan.

Ik had Maarten gemaild met de vraag of dit normaal was gezien leeftijd e.d. Hieronder zijn antwoord;
Hallo Cindy, dat is wel normaal op deze leeftijd en ws grotendeels samenhangend met het implantaat dat een verdunning geeft van de cortex van het bot na verloop van tijd door een, zij het geringe, afweerreaktie van het lichaam tov het materiaal. Groetjes, Maarten

Nu schijnen er middelen te zijn met bifosfonaten en die zouden het tegengaan, huidige bot sterker maken en verloren bot opnieuw aanmaken. Iemand hier ervaring mee?
Door 202Spots
Wanneer je niet TEveel botten wil geven i.v.m met constipatie, en dan 'n andere bron voor calcium  wil hebben, dan vind je dat  in cottage cheese of yoghurt, blikje sardien met graat of blikje zalm met graat, broccoli, spruitjes boerenkool, en andere groene bladgroentes, en sesamzaad heeft ook veel calcium. ;)
Door Cindy de Wolf
202spots schreef: Wanneer je niet TEveel botten wil geven i.v.m met constipatie, en dan 'n andere bron voor calcium  wil hebben, dan vind je dat  in cottage cheese of yoghurt, blikje sardien met graat of blikje zalm met graat, broccoli, spruitjes boerenkool, en andere groene bladgroentes, en sesamzaad heeft ook veel calcium. ;)

Thankx!!

Ik had deze ook nog gevonden en ben benieuwd naar jullie mening
http://www.entirelypets.com/ossapo3gr.html

Daarnaast schijnen bisfosfonaten ook heel goed te zijn, deze zouden het bot ook weer op moeten bouwen. Iemand ervaring?
Door tieneke
Wat fijn dat het nu beter gaat met haar en dat er verder niets ernstigs is.
Hopelijk komt alles nu goed.
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 29 okt 2007, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door