Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
Lizzy schreef: Ik laat Brutus ook (nog?) niet opereren hoor. En voor ik 'm ooit liet opereren, probeerde ik sowieso eerst een chiropractor. Aangezien alle Nederlandse goede chiropractors in Amerika op worden geleid, weet ik zeker dat je in Amerika ook heel goede chiropractors voor honden kunt vinden! Previcox is inderdaad op recept van de DA.
Dikke knuffels voor Tor!
Er zijn idd genoeg chiropractors hier!! (ben op 't ogenblik toevallig zelf bij een voor behandeling)
Er zijn ook alleen voor dieren, en dat zou best 'n mogelijk heid zijn voor Tor!
(Ik weet trouwens van mensen chiropractors die ook wel is honden hebben geholpen hoor  ;):-X)
Door Charlie Angel
Wat een naar bericht weer Dory.
Ik duim ervoor dat jullie de seizures goed onder controle krijgen en dat Tor met een beetje hulp (van eventueel meds) weer goed normaal kan bewegen, maar vooral zonder pijn.
Knuffels voor jullie. :-*
Door Sonja
Ik vind dat je groot gelijk hebt, Dory, om dergelijke onderzoeken niet te laten doen. Ik zou er ook voor gaan om gewoon te kijken naar hoe de hond is en aan de hand daarvan beslissen of en hoe je 'm behandelt. Wat heb je aan een diagnose als je de behandelmethode daar toch niet op aan zal gaan passen.
Ik hoop dat jullie nog heel lang van Tor mogen genieten.
Door 202Spots
Bernie schreef: Wat een naar bericht weer Dory.
Ik duim ervoor dat jullie de seizures goed onder controle krijgen en dat Tor met een beetje hulp (van eventueel meds) weer goed normaal kan bewegen, maar vooral zonder pijn.
Knuffels voor jullie. :-*
Volgens de DA zitten er in het aangetaste gedeelte van de ruggegraat  geen zenuwen, dus hij voeld ook geen pijn,dat is dus wel fijn om te weten,  maar aan de andere kant voeld hij ook niet precies of zijn poten goed neer zet met overeind komen...maar wanneer ie eenmaal op de poot is dan gaat het verders wel goed hoor.
En veel lopen is dan ook goed voor 'm.
Door evds
Ik had even geen tijd om het hele topic te lezen dus misschien is mijn info al bekend.

Ik heb wel goede ervaringen met de dierenarts orthoamueel therapeut van www.kreupeldier.nl

Ze behandelt voornamelijk standafwijkingen van de wervelkolom. Aan slijtage kan zij msschien niet direct iets doen, kweenie ??? maar ze is wel erg kundig (vind ik). Ik ben er een aantal keer geweest met mijn hond met HD en nu ook al een keer met mijn jonge (wildebras) hond.

sterkte!
Door 202Spots
evds schreef: Ik had even geen tijd om het hele topic te lezen dus misschien is mijn info al bekend.
Ik heb wel goede ervaringen met de dierenarts orthoamueel therapeut van http://www.kreupeldier.nl
Ze behandelt voornamelijk standafwijkingen van de wervelkolom. Aan slijtage kan zij msschien niet direct iets doen, kweenie ??? maar ze is wel erg kundig (vind ik). Ik ben er een aantal keer geweest met mijn hond met HD en nu ook al een keer met mijn jonge (wildebras) hond.
sterkte!
Lief van je om dit door te geven..
.maar 't is voor mij  'n beetje te ver weg om daar heen te gaan,maar misschien heeft iemand ander iets aan de informatie! ;)
Thanks anyway!
Door Charlie Angel
202spots schreef: Volgens de DA zitten er in het aangetaste gedeelte van de ruggegraat  geen zenuwen, dus hij voeld ook geen pijn,dat is dus wel fijn om te weten,  maar aan de andere kant voeld hij ook niet precies of zijn poten goed neer zet met overeind komen...maar wanneer ie eenmaal op de poot is dan gaat het verders wel goed hoor.
En veel lopen is dan ook goed voor 'm.
In ieder geval wel fijn dat hij er dan geen pijn aan lijkt te hebben, maar hopelijk gaat het overeind komen en die eerste stappen toch weer verbeteren.
Door 202Spots
Magic schreef: Ik heb vandaag pas alles gelezen en wou je even veel sterkte toe wensen !
Thanks! :-*
Door 202Spots
Weer naar de DA geweest...
'n zondagmorgen had Tor weer 'n seizure, en s'avonds weer een...,dus na overleg met de DA nu toch ook maar hele lage dose Pheno toevoegen en de KBr ietsie verminderen,hopen dat die combinatie dan zal lukken...

Terwijl we daar waren ook gelijk foto's van z'n rug laten maken,en was eigenlijk erger dan de DA gedacht had, de 7de wervel is goed verknoeid en zit bot aan vastgegroeid, kweet nietof je 't  Cauda equina wil noemen of Spondylosis...volgens de DA gebeurd het vaak dat de botvorming gewoon doorgaat totdat op 'n gegeven moment de wervels aan elkaar vast zijn gegroeid, en het kan best zijn dat Mother Nature op deze manier te werkt gaat.
In tussen alleen doorgaan met Glucosamine/Condroiten en Vit.E
Hoop dat 2007 beter word... :'(
Door Erna
202spots schreef: Weer naar de DA geweest...
'n zondagmorgen had Tor weer 'n seizure, en s'avonds weer een...,dus na overleg met de DA nu toch ook maar hele lage dose Pheno toevoegen en de KBr ietsie verminderen,hopen dat die combinatie dan zal lukken...

Terwijl we daar waren ook gelijk foto's van z'n rug laten maken,en was eigenlijk erger dan de DA gedacht had, de 7de wervel is goed verknoeid en zit bot aan vastgegroeid, kweet nietof je 't  Cauda equina wil noemen of Spondylosis...volgens de DA gebeurd het vaak dat de botvorming gewoon doorgaat totdat op 'n gegeven moment de wervels aan elkaar vast zijn gegroeid, en het kan best zijn dat Mother Nature op deze manier te werkt gaat.
Getsie Dory, datd klinkt naar Spondylose......het zit Tor niet mee. Ik zal duimen dat het verhogen van de meds de toevallen in ieder geval zullen verminderen.
Door Lizzy
202spots schreef: Weer naar de DA geweest...

Oh bah Dory, wat een ellende toch he met jullie Tor.... Ik hoop dat de lage dosis pheno goed z'n werk gaat doen.... Zijn rug klinkt me als spondylose. Dat zijn botvergroeiingen. Ze noemen dat ook wel bruggen van bot, die tussen de wervels worden aangemaakt. Er zijn ook wel goede homeopathische middelen voor bij spondylose (misschien dat je dat kunt overleggen met je DA): Harpagophytum D6, Plumbum metallicum D12, Strychninum nitricum D12.

Ik hoop ook dat 2007 beter wordt Dory :-*!
Door Ine
Ach hemel, lees dat je vandaag al geweest bent. :-[
Zoals je het beschrijft lijkt het idd. spondyose.
In Nederland hebben we Wervel S van Dr. Samuëls(? :-\), daar heb ik hele goede berichten over gehoord.
Laten we hopen, dat met de aanpassing van de medicijnen, Tor minder last van aanvallen heeft, want dat is voor hem geen pretje, maar voor jullie ook niet!
Je slaapt nu ook met je oren gespitst op elk vreemd geluid. :-\
Sterkte Dory, ik hoop dat het nieuwe jaar toch verbetering mag brengen :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door