Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Vandaag komt hier de shampoo binnen. Ik moet vandaag ook naar Tannetje met Nelson.
Als je wil kan ik kijken of zij de puur pollen heeft?

Wellicht is het handiger om de shampoo ook met je moeder mee te geven? Dan zou ik hem vandaag naar een NL adres kunnen versturen voor je. Dat scheelt je verzendkosten.
[quote="Lizzy"]
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik denk dat je te laat bent met het inzetten van Puur Pollen.... :-\. Dat je daarmee moet beginnen voor het pollen seizoen begint.
[/quote]
Dus niet doen? Of toch proberen?  Ik was echt in de veronderstelling dat het een volledig zinloos middel was geworden,  anders had ik het al veel eerder ingezetAfbeelding
[quote="Laura2004"]
Dus niet doen? Of toch proberen?  Ik was echt in de veronderstelling dat het een volledig zinloos middel was geworden,  anders had ik het al veel eerder ingezet
[/quote]

Volgens Tannetje kan het zeker nog. Elke vijf dagen, tot het eind van het seizoen. Het is onderweg!
Ik ben halverwege juni met puur pollen begonnen (toen Radja nog leefde) en ik merkte echt een groot verschil!
Omdat ik nog veel over had,heeft mijn jongste het tegen zijn hooikoorts gebruikt en sinds dit jaar heeft hij totaal geen last meer van zijn hooikoorts!
[quote="Radja"]
Ik ben halverwege juni met puur pollen begonnen (toen Radja nog leefde) en ik merkte echt een groot verschil!
Omdat ik nog veel over had,heeft mijn jongste het tegen zijn hooikoorts gebruikt en sinds dit jaar heeft hij totaal geen last meer van zijn hooikoorts!
[/quote]
Dat klinkt hoopvol. Ik ga het gewoon proberen icm de quercitine,  bromelain,  papain en extra omega 3 capsules en hopelijk krijg ik het onder controle.  De hittegolf komt er ook al aan, dus het wordt loeiheet, hoogstwaarschijnlijk tot en met oktober/november en eigenlijk overweeg ik om alleen nog maar in de wijk te gaan wandelen tot die tijd. Niet echt leuk, maar wellicht beter voor zijn poten en lange wandelingen zitten er binnenkort toch niet meer in. En ik zie geen processierupsen meer, dus door de wijk wandelen is relatief veilig.  Hij heeft ook zijn eigen hondenbadje en ik ga dan gewoon meer met hem trainen in huis om zijn spieren in vorm te houden. 

Zijn pootjes zien er beter uit, maar zeker niet perfect.

Ter illustratie foto's voor de prednison:

AfbeeldingAfbeelding

En na:

AfbeeldingAfbeelding
Wat erg! Bij yara was t op zn ergst zoals bij jullie na de prednison.
Ik hoop dat de dermasezia shampoo uitkomst biedt, want het helpt hier wel en het ziet er wel hetzelfde uit.

Je kan altijd proberen of alleen Door de wijk wandelen helpt. Bij yara hielp het niet.
[quote="Hope"]
Hoe gaat het met Tequila?
[/quote]

Ik heb dit helemaal gemist. Het ging weer dramatisch. En ik geef hem nu in overleg met de DA iedere dag 15 mg prednison. Vanaf volgende week dagelijks 10 mg en na die week wil ik het afbouwen naar 1 dag wel en 1 dag niet en ik heb Atopica besteld :-\, ik denk namelijk dat Tequila echte medicatie nodig heeft om de lente/zomer door te komen (het is hier al boven de 30 graden dagelijks, dus voor mij is het al zomer  :P). Aangezien dit middel ongeveer hetzelfde doet als de prednison en het erop lijkt dat het minder ernstige bijwerkingen heeft, denk ik dat het verstandig is om dat deze zomer in te zetten. Ik ben ook sinds vrijdag bezig met de quercetine, bromelain en papain. Ik zou graag willen zien wat het effect is van deze middelen zonder prednison, maar ik durf dat momenteel niet  :-\ Vooralsnog verdraagt hij de tabletjes prednison goed, hij krijgt extra probiotica en iedere dag groenlipmossel. Ook krijgt hij extra omega 3 capsules.

De holistische dierenarts biedt nog niet echt goede oplossingen, alles wat we hebben geprobeerd heeft geen effect gegeven. En de quercetine, bromelain en papain is eigenlijk mijn eigen initiatief geweest en ook de prednison is op mijn aandringen geweest (ik had het al in huis en heb aan haar de dosis gevraagd, want het leek op een bepaald moment wel alsof zijn tenen gingen ontploffen  :'(

Met deze dosis prednison gaat het redelijk, 1 teen van zijn achterpoot bleef maar dik en daar heb ik al twee soort grassprieten uit gehaald, dus hopelijk is het probleem daarmee opgelost en gaat de zwelling omlaag. Ik plaats straks wel even een foto van wat ik uit zijn teen heb gehaald. Ik heb ook naar aanleiding hiervan besloten de neopaws zomerschoentjes te bestellen, hij gaat toch nauwelijks meer wandelen deze zomer (het is te heet)en ik wil dit soort dingen voorkomen, hij kon eergisteren niet op zijn pootje steunen door de pijn. Ik wil hem uieindelijk alleen maar op een onderhoudsdosis atopica zetten en wellicht na de zomer proberen om het alleen maar met natuurlijke middelen stabiel te houden. Ik trok het zelf ook echt niet meer dat gerommel, ik heb hem zelfs voor de prednison twee dagen nolotil gegeven (pijnstiller, hier in Spanje veel gebruikt), omdat hij niet kon lopen van de pijn, vandaar dat ik zoiets had van, nu gaat er prednison in, dan maar het risico lopen dat hij niet heel oud wordt  :( Het is vreselijk om je hondje zo erg te zien lijden.

Ik moet nog even bedenken of ik iets van een eliminatiedieet ga doen, maar ik weet niet of dit veel nut heeft met alle chemische Rommel die hij nu krijgt.

Maar eigenlijk gaat het nu goed (voor zijn doen) en zijn we beiden even aan het ontstressen, hij speelt heel de dag in zijn eigen zwembadje en wandelt een para keer door de buurt en we doen veel zoekspelletjes ed. Hij is weer blij en heeft geen pijn meer.
Poeh. Jeetje, heftig zeg :-\
Ik snap dat je hem liever geen "rommel" geeft Laura, maar soms......., soms kun je gewoon niet anders. Soms is het kiezen of kabelen. Soms moet je gewoon. En in jouw geval heb je geen andere keus. Bah, wat een rot ziekte :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door