Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

pfffff wat lastig om maagklachen onder controle te krijgen.  :-\  :'(

Heeft duidelijk last, maar ja wandelt graag, eet nu weer (heeft een paar dagen echt de neus opgetrokken en liep weg van de voerbak), zegt af en toe tegen Jones dat het huis van hem is . Maar als ik hem op zijn kussen zie liggen dan vind ik hem heel oud, moe, weet even niet hoe ik het moet zeggen. Vindt hem maar erg zielig en vermoedt dat hij heus wel pijn heeft aan de maag/buik.  :-\

Zo moeilijk. Te goed om in te slapen, maar ja als hij nu inderdaad behoorlijke pijn heeft?
Is dit wat voor Boris misschien?

Nieuwe pijnstiller maakt het makkelijker
Sinds kort is er een nieuw diergeneesmiddel voor honden met artrose. Het is een langwerkend NSAID, ofwel een “Non Steroid Anti Inflammatory Drug”. Dat is een middel dat zowel de ontsteking in het gewricht remt als de pijn bestrijdt. NSAID’s bestaan al langer, bijvoorbeeld in de vorm van smakelijke tabletten die elke dag aan de hond gegeven worden. Deze nieuwe pijnstiller is ook een smakelijke tablet. Maar het bijzondere is dat deze tablet slechts één keer per maand gegeven hoeft te worden! Er is geen enkele andere pijnstiller waar dat voor geldt. Daarnaast is het werkingsmechanisme van dit middel iets anders. Het werkt nog gerichter tegen de stoffen die in het lichaam een rol spelen bij het veroorzaken van pijn en ontsteking dan andere middelen.
Dit nieuwe middel is uitsluitend verkrijgbaar bij de dierenarts. Vraag er eens naar, hij/zij kan u er meer over vertellen.

Verder gewoon op je gevoel vertrouwen, zit volgens mij wel goed bij jou  :)
spreeuwtje schreef: okugest??

geen idee of je dat al geprobeerd heb.. ik lees mee met je, maar weet niet meer of je al veel verteld had over zijn maagproblemen.

sterkte meis..  :-*
Ja, geef ik inderdaad regelmatig. Misschien moet ik even flinke dosering geven.

Maagcompositum is ook besteld en volgens de sms ligt dat nu bij het servicepunt en heb ik dat hopelijk vandaag nog.
dien schreef: Mijn mollie heeft vaak last gehad van maagzuur bij haar hielp munt altijd goed. Ik deed het meestal met een tinctuur maar kan ook vers ofgedroogd, sterkte!
Dat is natuurlijk erg gemakkelijk om uit te proberen. Dank je.

Dank voor alle knuffels.  :-*
En in deze hoop ik even dat mijn gevoel niet klopt (maar honden worden nu eenmaal geen 20 jaar, I know).  :'(
Je zou nog kunnen overwegen om te proberen of Ulcogant erbij geven verbetering geeft.

Sanne heeft sinds haar operatie voor  haar stembandverlamming last van reflux en reageert heel erg goed op de Ulcogant suspensie.
http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... 003699.pdf

Sterkte met je ventje, zo moeilijk als je niet weet wat er precies loos is...
hannabelgje schreef: Bah zeg. Hier goede ervaring ook met probiotica bij klachten. Geef je hem nog iets van groenten?
Ja, hij krijgt al weken een hele goede probiotica. Omdat hij zoveel ab heeft gehad.

Ik geef gekookte rode bietjes, gekookte wortelen, asperges uit de diepvries. Verder durf ik hem niet zo heel veel aan groente te geven. Boris krijgt het al jaren gekookt, omdat veel rauwe groentes niet goed gingen. Hij is degene voor wie ik ben gaan barfen ivm spijsverteringsklachten. Normaal had hij afgelopen week wat rode kool en zuurkool gehad of wat erwtjes, maar dat durf ik nu niet. Vanavond eet ik sperciebonen, dan krijgt hij die wel om uit te proberen. Gaat dat goed mag hij morgen ook bloemkool hebben.
Sanyo schreef: Je zou nog kunnen overwegen om te proberen of Ulcogant erbij geven verbetering geeft.

Sanne heeft sinds haar operatie voor  haar stembandverlamming last van reflux en reageert heel erg goed op de Ulcogant suspensie.
http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... 003699.pdf

Sterkte met je ventje, zo moeilijk als je niet weet wat er precies loos is...
Heeft hond van mijn zus idd ook gehad en dan samen met omeprazol. Hielp veel beter dan zitac. Ga dat volgende week voorstellen.
hannabelgje schreef: Ik zou nu geen groenten voeren als hij niet lekker is. Dat verteert toch wat moeizamer dan barf.
Hij heeft inderdaad tussen die operaties in geen groenten gehad om die reden. Nu pureer ik dus op dit moment ook nog eens die gekookte groentes (maar dat maakt misschien geen bal uit  ::) ).

Wat ik wel moeilijk vind is dat het heel belangrijk is dat hij meerdere keren per dag kleinere porties krijgt, maar als de porties te klein zijn geeft dat ook klachten. Dus krijgt hij nu groente, zodat hij wat meer in zijn maag heeft. Hij krijgt dus aan vulling meer dan vroeger (minder werkt niet prettig, lijkt wel dat zodra de maag leeg is de klachten beginnen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door