Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2659899
Bernie schreef: Ah zo, nu snap ik het. :-[
Helemaal goed dus.

Ja nee dat snap ik, daar wil je geen infectie, dus ab is echt wel op zijn plaats.
Laten we hopen dat het toch nog de naweeen zijn van de nsaids en dat hij gewoon weer lekker zal gaan eten als die zijn lijfje uit zijn.
:-[ hoeft niet, want als de waarden afwijkend waren geweest had er wel verder gekeken moeten worden hoe of wat.
#2659955
Angelique schreef: Ben an sich niet ontevreden, maar Broer blijft misselijk worden. Gisteren dan weer erger dan vanmorgen, toen was hij behoorlijk helder en fief, maar toen ik net wat eten bracht had hij na drie hapjes zoiets van behhh. Geen idee waar dat vandaan moet komen. Ik heb de nsaids al geschrapt, maarja, die zijn dan natuurlijk niet 123 verdwenen. Maar op zich gaat het eten en drinken goed, plas ook en heb ik bij Broer niet het idee dat hij verder achteruit gaat en heb de ijdele hoop dat die misselijkhied op een dag niet meer terug komt. Ik had primperid voor tot na het weekend meegekregen, dus ik denk dat ze daar ook verwachte dat het wel eens zo lang aan kon houden.
Okugest werkt ook niet? Krijgt hij nog AB? Want daar kan het volgens mij ook heel goed van zijn!
#2659956
Angelique schreef: Uitslag van het pathologisch onderzoek: Tumor was kwaadaardig in beginsel, dus licht kwaadaardig maar is in zijn geheel verwijderd, dus hiermee is het gewoon klaar. Het was een "niet-producerende" tumor, want haar Schildklierwaarden waren normaal, dus ze kan gewoon met het restantje wat ze heeft door hobbelen.
Geluk bij een ongeluk dus, want meestal als je deze tumoren ontdekt ben je al rijkelijk te laat, dus gewoon vette mazzel dat hun die verdikking zagen toen ze gestrekt op tafel lag.
Poeh! Wat fijn dat 'dit kreng' weg is :-* :-* :-* :-* :-*

Dit lijkt bijna allemaal geen toeval meer he, hoe je toch besloten hebt om Heather ook te laten opereren? !
#2659979
Lizzy schreef: Poeh! Wat fijn dat 'dit kreng' weg is :-* :-* :-* :-* :-*

Dit lijkt bijna allemaal geen toeval meer he, hoe je toch besloten hebt om Heather ook te laten opereren? !
Ja,ik zei hier al, als we helemaal op zweef willen gaan kunnen we nog stellen dat Broer haar leven gered heeft.  :)

Maar het is wel zo, dat als ik haar vorig jaar had laten opereren het ding er waarschijnlijk nog niet gezeten had en hadden we nu niks gemerkt en als Broer er niet even tussendoor was gekomen waardoor alles in een stroomversnelling is geraakt hadden we haar misschien pas over een maand ofzo laten opereren, met de kans dat het toen al te laat geweest zou zijn. (die krengen schijnen nogal snel uit te zaaien)

Ach, mischien heeft Groov het wel zo geregeld  :)
#2660100
Angelique schreef: Uitslag van het pathologisch onderzoek: Tumor was kwaadaardig in beginsel, dus licht kwaadaardig maar is in zijn geheel verwijderd, dus hiermee is het gewoon klaar. Het was een "niet-producerende" tumor, want haar Schildklierwaarden waren normaal, dus ze kan gewoon met het restantje wat ze heeft door hobbelen.
Geluk bij een ongeluk dus, want meestal als je deze tumoren ontdekt ben je al rijkelijk te laat, dus gewoon vette mazzel dat hun die verdikking zagen toen ze gestrekt op tafel lag.
Zo dat is zeker geluk hebben, die tumoren zijn erg agressief en meestal niet te verwijderen.
#2660106
Lizzy schreef: Okugest werkt ook niet? Krijgt hij nog AB? Want daar kan het volgens mij ook heel goed van zijn!
Okugest nog niet geprobeerd aangezien er al een paardemiddel ingaat. Groovy werd ook misselijk van deze ab, maar Broer heeft 2 jaar geleden ook een kuurtje gehad en toen geen last gehad.
#2660108
Angelique schreef: Uitslag van het pathologisch onderzoek: Tumor was kwaadaardig in beginsel, dus licht kwaadaardig maar is in zijn geheel verwijderd, dus hiermee is het gewoon klaar. Het was een "niet-producerende" tumor, want haar Schildklierwaarden waren normaal, dus ze kan gewoon met het restantje wat ze heeft door hobbelen.
Geluk bij een ongeluk dus, want meestal als je deze tumoren ontdekt ben je al rijkelijk te laat, dus gewoon vette mazzel dat hun die verdikking zagen toen ze gestrekt op tafel lag.
Oef. Dat heeft inderdaad zo moeten zijn, zeg! Wat een geruststelling dat de boel op tijd ontdekt en verwijderd is!
Door sella
#2660132
Oh wat een geluk bij een ongeluk dat die rot tumor is ontdekt.
Dat mevroi Heater nog maar lang mag doorgenieten.

Ik duim dat broer snel weer boven jan is en dat die rot misselijkheid de benen neemt.
#2660508
Vanmorgen was Broer zonder Primperidjes meteen goed te pas en met gezonde trek. Heather lijkt wel energie voor tien te hebben. Tijd dus om even van het land af te gaan, zodat de neus ook even de andere kant op kan. Conditie is natuurlijk nog matig, maar een klein stukje het veld op vonden ze toch wel even erg lekker.

Afbeelding
#2660526
koekje schreef: Broer kijkt nog wel een beetje beteuterd, of is dat de reuenblik?

Doe je ze allemaal ieder voorjaar in zomerjurk trouwens?
Neu, dat is toch wel een "beteuterd blik".

Niet allemaal, eerder Heather ook niet, die had haar tot op de grond. Maar omdat oververhitting heel snel op de loer lag bij deze aandoening had ik haar deze keer ook helemaal kort gezet. En anders had ik het naderhand gedaan, want een lange pruik met een kaalgeschoren hals is ook geen smoel natuurlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door