Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik bedoelde het niet verkeerd. De discussie gaat nu over hoe te trainen. Het ging mij erom dat je met zieke honden beter niet kunt trainen en ze rust geven. Je hoeft ze dan ook niet te belonen met andere dingen.
Je wilde toch uitvinden waarvan je honden aan de diaree zjin gekomen. Ik denk dan : geen beloningskoekjes. Misschien kunnen jouw honden daar op dit moment net niet tegen en blijven ze aan de diaree.
chooky schreef: Voor ons is een koekje misschien anders dan een bak met voer, maar voor de hond is eten volgens mij gewoon eten.
Ik probeer ermee te zeggen, dat daardoor de balans uit het voer gaat doordat ze dan te veel "koekjes" krijgen i.c.m. de Carnibest en dat ze daardoor steeds aan de diarree gaan.

Dus, wanneer de "koekjes" als voer gebruikt worden ...
Maar volgens mij vertelde Danielle dat ze pas zelfgemaakte koekjes is gaan geven nadat (zelfs omdat) ze diarree kregen. en dat de diarree zelfs twee weken minder (gestopt?) was toen ze CB light is gaan geven en weer begon toen ze natuur bij ging geven.
Dan lijkt mij de conclusie dat er iets in de natuur zit waar de honden nog niet tegen kunnen (wie weet nasleep van AB van Essie?) veel logischer.
Misschien kunnen ze de hoeveelheid vetten nog niet aan en hebben ze meer groente nodig (dat zijn toch volgens mij de verschillen tussen light en natuur).
Als ze met 5 honden een kilo koekjes krijgen per drie dagen ongeveer, dan krijgt elke hond per dag gemiddeld 70 gram (de een misschien wat meer dan de ander, maar volgens mij krijgt Minx meer dan de rest, want met haar zegt Danielle dat vaker getraind wordt en het zijn juist de pups die last hebben van diarree). Ze krijgen als ik het goed heb zo'n 950 gram 'gewoon' voer. Dwz zo'n 1020 voedsel per dag. Het aandeel van de koekjes is dus minder dan 7%. Da's zo'n beetje de hoeveelheid die bij een zelf samengesteld menu valt onder 'overig' Kan geen kwaad dus denk ik voor de balans van het voer.
chooky schreef: Maar volgens mij vertelde Danielle dat ze pas zelfgemaakte koekjes is gaan geven nadat (zelfs omdat) ze diarree kregen. en dat de diarree zelfs twee weken minder (gestopt?) was toen ze CB light is gaan geven en weer begon toen ze natuur bij ging geven.
Dan lijkt mij de conclusie dat er iets in de natuur zit waar de honden nog niet tegen kunnen (wie weet nasleep van AB van Essie?) veel logischer.
Misschien kunnen ze de hoeveelheid vetten nog niet aan en hebben ze meer groente nodig (dat zijn toch volgens mij de verschillen tussen light en natuur).
Als ze met 5 honden een kilo koekjes krijgen per drie dagen ongeveer, dan krijgt elke hond per dag gemiddeld 70 gram (de een misschien wat meer dan de ander, maar volgens mij krijgt Minx meer dan de rest, want met haar zegt Danielle dat vaker getraind wordt en het zijn juist de pups die last hebben van diarree). Ze krijgen als ik het goed heb zo'n 950 gram 'gewoon' voer. Dwz zo'n 1020 voedsel per dag. Het aandeel van de koekjes is dus minder dan 7%. Da's zo'n beetje de hoeveelheid die bij een zelf samengesteld menu valt onder 'overig' Kan geen kwaad dus denk ik voor de balans van het voer.
hoi chooky uh eva is het toch? :-[
wat je zegt klopt helemaal.
ik ben juist de koekjes gaan bakken omdat de pups aan de diarree bleven.
en aangezien ik ze toch ergens mee moest belonen vanwege de training ben ik ze zelf gaan bakken zodat er minder in zou zitten dan bij koekjes in de dsz.
de diarree is bijna 2 weken helemaal over geweest, ze poepten juist heel hard en idd op het moment dat we klein beetje natuur door de light gingen geven begon het weer.
ze krijgen tussen de 900 en de 1000 cb per dag, dat verschild een beetje.
en dan nog de koekjes.
je percentage's zouden best kunnen kloppen dat weet ik dus niet precies.

en we gaan dinsdag dat mestonderzoek laten doen.
al moet ik nog wel even goed met de da overleggen wat ik precies wil laten onderzoeken, want ze sturen heb naar utrecht op.
helaas moet ik dan waarschijnlijk een week wachten voor de uitslag.
wormen onderzoek doen ze wel zelf. :D
ik zou als beloning stukjes wortel geven of appel want als je zovaak iets moet geven dan voer je dus gewoon koekjes als maaltijd. Dat vindt ik dus wel een giga nadeel van de clicker , en ik vind ook dat een hond niet alleen iets moet doen omdat hij dan iets te eten krijgt, maar dat is inderdaad een andere discussie.
ok waarschijnlijk heb ik me te snel druk gemaakt. :-[
1 dag is vooral kaylee ziek geweest, de anderen minder.
maar ze krijgen nu nog steeds natuur en de ontlasting is weer goed, wel weer meer dan t eerst was, maar denk dat ze nog moeten wennen aan de natuur.

behalve de cb krijgen de kruidenmix nog, 1 eetlepel en ze krijgen nu s avonds voor ze gaan slapen nog 2 lepels pompoen met peterselie.
ze krijgen nu 3 keer per dag te eten sinds afgelopen weekend ipv 4.
daar lijken ze t erg goed op te doen.
ze zijn in 1 week tijd geen kilo gegroeit maar tussen de 500 en 800 gram.
maar omdat ze weer ziek zijn geweest, vind ik de gewichten eigenlijk wel goed.

we gaan morgen wel naar de da toe om een mestonderzoek te laten doen, zo en zo voor de wormen en de rest overleg ik met de da.
daar wil ik ook probiotica halen.

om de pups ook wat rustiger de laten zijn zijn we ook op zoek naar een bench.
zodat we vooral kaylee, want die is echt heel druk.(misschien is ze daarom sneller ziek) aan de bench kunnen laten wennen.
we zijn ook bezig om ze nu echt n eigen plek aan te leren.

we hebben ook nylabones gekocht en dat werkt nu prima, nadat ze eerst elkaar wilde slopen ::) :o >:( hebben ze door dat we er 4 hebben en ze er dus allemaal 1 hebben.(wat onwijs duur trouwens :o ik was 100 euro kwijt) ze gaan nu sneller daarmee aan de gang ipv de hele tijd met elkaar spelen.
misschien dat als ze nu verplicht meer rust krijgen, dat het ook een stuk beter zal gaan.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 29 mar 2005, 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
dan ik hier te horen kreeg :-\
want we hadden dus voor 3 dagen verzameld, maar dat hoefde dus niet, ze wilde liever zo vers mogelijke ontlasting :-\
dat snap ik dan weer even niet, ik dacht dat je 3 dagen moest hebben, waarom willen ze dan nu verse. ???
het word nu onderzocht op wormen en giardia.
daarna voor bacteriel onderzoek naar utrecht.
danielle1980 schreef: dan ik hier te horen kreeg :-\
want we hadden dus voor 3 dagen verzameld, maar dat hoefde dus niet, ze wilde liever zo vers mogelijke ontlasting :-\
dat snap ik dan weer even niet, ik dacht dat je 3 dagen moest hebben, waarom willen ze dan nu verse. ???
het word nu onderzocht op wormen en giardia.
daarna voor bacteriel onderzoek naar utrecht.
Voor giardia heb je verse mest nodig. Voor het onderzoeken op wormen: zie hier http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 5#msg69575
ik ben gebeld door de da, het gewone wormen onderzoek was negatief.
ze hebben geen wormen.
dan het giardia onderzoek,
de da was geshockeerd de uitslag is positief, ze hebben bijna nog nooit een hond met giardia gehad.
maar in de ontlasting van 2 pups(hadden maar van 2 pups omdat t vers moest en de 3de dus niet wilde poepen ::))allebei gardia geconstateerd.

op aanraden van hier heb ik om panacur gevraagt, dat had de da dus niet genoeg op voorraad, want onze pups wegen natuurlijk al heel veel.
aangezien de pups het hebben, denk de da dat zowel essie als minx het ook hebben.
dus dat zijn 5 honden, ze hebben t besteld en hopen uiterlijk donderdagochtend alles binnen te hebben.
dan moeten we een kuur van 3 dagen doen.
is dat standaard? :-\

ik heb gelijk probiotica pro-sulubre besteld bij de da, had gelezen dat dat een goede probiotica was.

kan ik dat gelijk met de kuur geven of beter erna.

ik ben blij dat we nu weten wat ze hebben, maar weet niet of het schadelijke gevolgen voor de honden kan hebben en ben er wel bang voor.
zal het na die 3 dagen echt over zijn?

kan ik nog andere dingen geven die goed werken?
en kun je het voorkomen voor een vogende keer?
en hoe zouden ze er aan gekomen zijn, kan t al dat essie het al had voor de bevalling? :-\

in ieder geval bedankt voor alle hulp, de da gaf toe dat ie hier echt niet aan had gedacht, meestal is het een bacterie oid,
dus door jullie hulp ben ik er nu achter en kunnen we de pups eindelijk echt behandelen :-*
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 29 mar 2005, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
nu weet je dus de reden waarom ze iedere keer ziek waren, ik heb verder geen idee wat je verder kunt doen om ze te helpen....misschien komen er nog meer reacties....beterschap!! en ik hoop dat de medicijnen snel hun werk doen!!! ;) :-*
Laatst gewijzigd door gonny op di 29 mar 2005, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door