- zo 03 jul 2011, 18:12
Nou is het zomaar al een maand geleden dat ik wat gemeld heb over hoe het met Reus gaat. zo goed gaat het dus! zou bijna zeggen dat het op het moment geen jeuk-hondje is.
hij eet qua Barf nu:
konijn
eend
hert
haas
zalm
makreel
lam
lamspens
kangaroo + struisvogel (snackjes)
Tijdens de vakantie heeft hij Carnibest Eend diabetes gehad, en ook dat ging er zonder gejeuk met veel smaak in.
hij krijgt daarbij:
Doils skin olie
chinese kruiden
puur pollen
heb onlangs even een ontgift (hij had vieze oogjes en vacht rook niet zo erg lekker) kuur gedaan, daarna probiotica.
hij jeukt wel nog af en toe hoor, maar ik denk amper meer dan iedere andere hond. soms ineens een oortje beetje stuk, maar dan gaat er een likje Vet Gold Cream zalf op en is het de volgende dag weer over.
ook krijgt hij nu in een normale dosis Rust Compositum van de Groene Os, daar mee begonnen om hem Oerol door te helpen (wat ontzettend goed ging, hij heeft zich voorbeeldig gedragen en genoten van de duinen. zelfs met hem op het strand een voorstelling gezien. tijdens het aplaus ging ie mee joelen, maar verder de rust zelve). Blijf het hem nu ik straks 5 weken weg ga ook maar even geven, het helpt hem goed, hij herstelt beter van stress momenten (de deurbel, een kat op straat, bezoek) en in het kader van het rust regime waar we op staan onder begeleiding van de GT (om hem van zijn zwemeritis af te helpen) lijkt dat me wel lekker voor hem.
ik ga van de week met hem naar de holistisch DA, even na laten kijken of de kruiden nog goed zijn en ik wil een flesje bloesems om zijn universum (wat draait om mij) niet in de war te laten lopen voor hem als ik zo'n tijd niet bij ben.
dus, we zijn erg tevreden!
edit: ik ga hem van de week weer eens een eitje geven, kijken hoe dat gaat. heb het idee dat dat wel echt mist in zijn menu namelijk. voor de rest kijk ik denk ik van het het najaar pas verder met dingen toevoegen, hij heeft nu een best behoorlijk menu. toevoegen zou eigenlijk alleen zijn om praktische redenen. Het zou bijvoorbeeld erg handig zijn als hij gewoon weer kip en rund kan eten, omdat het zo lekker overal te krijgen is. maar geen haast, ben zo blij dat het nu zo goed gaat, ga maar even niets riskeren.
Laatst gewijzigd door nienk op zo 03 jul 2011, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.