Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

oebaya schreef: Maar de meeste reuen in Amerika kunnen niet meer gewoon dekken. Juist doordat het big business is en de reu altijd goed moet presteren in de ring, wordt reuen door de handlers afgeleerd op loopse teven te reageren.
gr.
Nicolette
Dat zal best voorkomen en niet alleen bij amerikaanse reuen, maar er lopen hier nu ook amerikaanse reuen die wel gewoon mogen dekken. Ik denk dat het gewoon een keus is van de eigenaar of dat hij op deze manier wil verbloemen dat zijn reu niet (kan/wil) dekken of dat hij gewoon hysterisch is op bacterietjes.
oebaya schreef: In Nederland worden uitstrijkjes gemaakt en wordt progesteron bepaald. In België testen we op progesteron. Nicolette
Afbeelding  NIet generaliseren. Er zijn fokkers in Nederland die uitstrijkjes laten maken, maar zowieso al in dit topic lijkt het er toch wel op dat die zwaar in de minderheid zijn.
Even een reactie op het liever niet ontvangen van veel bezoek in de laatste periode. Allereerst als er puppykopers zijn, die iedere week op visite willen komen om op die manier een goede band met hun pupje te krijgen, is dat uitstekend, maar niet bij mij. Er zijn fokkers genoeg waar ze dan misschien wel naar toe kunnen gaan.
Dat geeft helemaal niets.
We puilden bijna ons huis uit met de kinderen een weekend op visite en hun kind en hun hond. Aub. in zulke
weekenden geen pupbezoek. Mijn dochters weten door de jaren heen wel, wanneer er pupbezoek is te verwachten, vandaar dat ze dan zeker niet een weekend komen.
De pupjes komen voldoende buiten om van alles te zien, is mijn menig, je kunt gerust een andere hebben.
Bij ieder is het anders, ik heb nooit een dweil met ontsmettignsmiddel liggen en hier is ook geen klamboe nodig, want ik heb horren en kan alles makkelijk schoon houden.
Ik vind, dat ik de pupjes hier een nette puptijd geef. Heb tot nu toe geen klachten ontvangen over schuwe, bange bibberkonten, dus ik ga ermaar vanuit, dat het zo wel kan.
Het is het nog steeds zo, dat pupkopers keus hebben waar ze graag een pupje vandaan hebben, hoewel het veel mensen helemaal niets kan schelen, als ze er maar één hebben.
Gelukkig is het nog steeds 'vrijheid blijheid'zowel voor fokker als koper.
Houden zo.

Hanny
Angelique schreef: Dat zal best voorkomen en niet alleen bij amerikaanse reuen, maar er lopen hier nu ook amerikaanse reuen die wel gewoon mogen dekken. Ik denk dat het gewoon een keus is van de eigenaar of dat hij op deze manier wil verbloemen dat zijn reu niet (kan/wil) dekken of dat hij gewoon hysterisch is op bacterietjes.
Denk dat die reuen die gewoon mogen dekken de uitzondering zijn en behoren aan mensen die fokken om het ras te verbeteren, niet voor de business. Ik ben die kant op geweest en heb er geshowed tussen de handlers. Je wil niet weten wat er daar allemaal wordt gedaan.
gr.
Nicolette
Angelique schreef: Afbeelding  NIet generaliseren. Er zijn fokkers in Nederland die uitstrijkjes laten maken, maar zowieso al in dit topic lijkt het er toch wel op dat die zwaar in de minderheid zijn.
Wilde niet generaliseren, alleen aangeven waarom het nuttig kan zijn toch het goede moment te bepalen.
gr.
Nicolette
EstherVanPuck schreef: Ik dacht: leerzaam topic, ik ga het nog even rustig doorlezen. Misschien.....

Maar nu lees ik 'klassieke muziek'!!!!!!!!!!  :o :o :o Oei, weet niet of ik dat aan kan..  ;D
Tuurlijk wel, en je hebt verschillende soorten klassiek muziek hoor. Niet alles is slecht. En tegenwoordig kom je ook een heel eind met IL Divo en Allesandro Saffina, is niet echt klassiek.
Erna schreef: Tuurlijk wel, en je hebt verschillende soorten klassiek muziek hoor. Niet alles is slecht. En tegenwoordig kom je ook een heel eind met IL Divo en Allesandro Saffina, is niet echt klassiek.
Oke, daar kan ik mee leven..

Even serieus. Grappig om te lezen dat dit toch enigszins rustgevend werkt voor pups, net zoals bij mensen dus. Je hebt toch ook speciale hondencd's om je hond te laten relaxen? Vind het zelf onzin, maar bedenk me nu net dat dat ook wel eens gewoon klassieke muziek kan zijn haha
EstherVanPuck schreef: Oke, daar kan ik mee leven..

Even serieus. Grappig om te lezen dat dit toch enigszins rustgevend werkt voor pups, net zoals bij mensen dus. Je hebt toch ook speciale hondencd's om je hond te laten relaxen? Vind het zelf onzin, maar bedenk me nu net dat dat ook wel eens gewoon klassieke muziek kan zijn haha
Ach ik vind het zelf ook lekker om te horen dus vandaar dat ik die zender vaak aan heb.
Erna schreef: Ach ik vind het zelf ook lekker om te horen dus vandaar dat ik die zender vaak aan heb.
maar het werkt echt!!!! ook bij mensen babies. Als JC onrustig was, en je zetten rustige klassieke muziek op, dan zag je hem ontspannen, hij was een zeer relaxed baby, de muziek stond bijna altijd aan ;D nu kan hij klasiek niet verdragen, is oude mensen muziek ::)
conleeuw schreef: maar het werkt echt!!!! ook bij mensen babies. Als JC onrustig was, en je zetten rustige klassieke muziek op, dan zag je hem ontspannen, hij was een zeer relaxed baby, de muziek stond bijna altijd aan ;D nu kan hij klasiek niet verdragen, is oude mensen muziek ::)
Hij heeft een overdosis gehad en is nu allergisch  ;) ;)
Net als mijn kinderen.
Maar .... als ze ouder worden komt de belangstelling toch weer terug!
Kruimel schreef: Hij heeft een overdosis gehad en is nu allergisch  ;) ;)
Net als mijn kinderen.
Maar .... als ze ouder worden komt de belangstelling toch weer terug!
ik zie het nu al af en toe, dan is hij aan het zappen en komt hij op klassiek, en blijf hij net iets té lang hangen, volgens hem om te horen of hij het herkent ;D
Lizzy schreef: Hoi Lia, dank je wel voor je verslag! Ik heb dus geen idee hoe je mond op bek beademing doet :-[. Vertel!

Eerst pak je de pup zo vast (in 2 handpalmen) dat je het kopje/nekje ondersteunt men je vingers.Dan zwaai je van boven, met gestrekte armen, naar beneden,om eventueel vocht in de longetjes eruit te "slaan" Helpt dat niet dan sluit je het bekje en doe je je mond over het neusje van de pup.Vaak komt er ook vruchtwater uit het neusje.Smaakt wat zoutig  :o :o Als je het hoort rochelen dan  "zuig" je heel zachtjes bij elke uitademing.Is het echt benauwt dan blaas je (heel zachtjes)  bij elke inademing.Ik ben wel eens 3 kwartier bezig geweest met zeer goed resultaat.
Dus je moet nooit te snel opgeven.Maar natuurlijk hopen we allemaal dat het niet nodig is. ;)

p.s. Ik weeg ze 1 keer per week.Je ziet zo of er 1 achterblijft.
Laatst gewijzigd door *Lia* op di 01 aug 2006, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door