Perfectie is inderdaad een te groot streven. Dat moet ik ook maar eens gaan accepteren

Moderator: Lizzy
Xerox schreef: Pffffff, ik weet het even niet meer. Wie wil er meedenken?Wat voor mijt zit er op het konijn?
We hebben al lang geen nieuwe diersoort meer toegevoegd. Sinds een week of 2 heeft Xerox op 2 specifieke plaatsen telkens jeuk: liezen en de onderkant van de bek. Naast zijn bek is een kaal plekje ontstaan. Nu heb ik op het moment ook een konijn zitten met erge mijt. Die staat onder intensieve behandeling, maar Xerox zit dus in dezelfde kamer.
Kan het zijn dat die mijt overgeslagen is op Xerox? Het tweede konijn heeft nergens last van, maar zij is kerngezond. Xerox heeft natuurlijk toch een minder sterke afweer. Onze andere hond, Yuko, heeft ook nergens last van.Ik heb geen idee, vandaar dat ik ook al de naam van de mijt wil weten. Dan kun je namelijk beter zeggen (denk ik) of dat er een is die ook op Xerox is gaan zitten.
Inmiddels zijn alle kleedjes gewassen op 60 graden, ik heb Xerox voor de zekerheid gewassen met vlooienshampoo (toen hij een paar maanden terug vlooien had, reageerde hij daar erg goed op, jeuk was meteen verdwenen), een pipet Advocate gegeven... Maar de jeuk blijft, hij wordt er 's nachts wakker van, ik word er 's nachts wakker van en het is gewoon vreselijk om aan te moeten zien en hem telkens te corrigerenIk snap waarom je dit gif gegeven hebt, ik zou het zelf alleen niet gedaan hebben. Dit helpt vaak niet bij het verminderen van jeuk, in tegendeel... Niks aan te doen maar ik zou toch zelf geen gif meer op Xerox gooien.
Wat nu? Pipet over 2 weken herhalen? Naar de DA voor een afkrabsel? Ik heb niet het idee dat het voergerelateerd is, omdat zijn tepels en de huid van zijn buik wel mooi rustig zijn. Mijn gevoel zegt dat het misschien wel tijd is voor een nieuw afkrabsel, maar ja, ik weet natuurlijk dat hij allergisch is voor 3 soorten mijt (meelmijt, copramijt en farinaemijt). Dus wat levert zo'n afkrabsel mij dan op?Misschien is dit topic wel interessant voor je, mijt en mijt-shampoo technisch: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=1
Bestaan er trouwens ook shampoos tegen mijt?
Xerox schreef: Hier was het vanochtend oorlog tegen de mijtenIk hoop dat je die lillukerts er permanent mee uit hebt geschakeldOnze Shar Pei heeft ook ineens 2 kale plekken in de hals en overal op internet staat dat vachtmijt zeer besmettelijk is, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en vanochtend defencare shampoo en spray opgehaald. Niet bij de DA waar het konijntje onder behandeling staat, want die wisten niet eens van het bestaan af?
'We hebben wel pipetjes Advocate...' 'Nou nee, dank u.'
Goed, hele huis onder handen genomen, beide konijntjes gewassen, kooi uitgesopt, allebei de honden onder de douche. Ik ben benieuwd of konijntje en hond(en) nu van de jeuk af zijn, anders laat ik alsnog een afkrabsel doen bij Xerox. Ik moet zeggen dat zijn huid en vacht er de laatste week prima uitzien, op het kale plekje bij de bek na dan. Dus hopelijk is dit het einde van het mijttijdperk en kunnen we hierna verder met ons menu (niet vergeten deze aanslag op het ongedierte te herhalen over een paar weken, dus dat gaat op de kalender).
Xerox schreef: Gaan we doen, Lizzy! Heeft er iemand nog tips voor een diersoort? We staan nu dus op konijn, lama en als laatste haas.Exotisch, zebra
Zalm heb ik bovenin de vriezer gelegd, omdat me dat een veilige diersoort lijkt. Dan zou ik 1x per week een vismaaltijd kunnen doen, ofzo. Of kan ik beter voor iets anders kiezen? In de vriezer ligt ook nog zebra, paard, parelhoen...