Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xerox
Ja echt superfijn dat Joep het goed doet op geit. Geitennieren zijn ook erg mooi om te voeren...

Perfectie is inderdaad een te groot streven. Dat moet ik ook maar eens gaan accepteren  :-\
Door keetje
Hier gaat het eigenlijk prut,....
Vandaag zagen we dat er zich rond de oude plekken, die netjes tot rust gekomen waren, waarschijnlijk door de AB kuur die ze nu al 5 weken heeft, weer rode randen gaan vormen.

Ik ga een afspraak maken bij Tannetje, ik heb steeds meer het idee dat het geen voer gerelateerde problemen zijn. Misschien komt het door de vaccinatie's. rund/kip overgevoeligheid wil ik nog wel aan maar ze krijgt nu alweer zolang konijn, ik weet het even niet meer,.....

Super dat het met joep zo goed gaat op geit.

Xerox heeft dus ook veel last van nattigheid tussen de tenen?Jammer zeg!  Hopelijk gaat het inderdaad weer snel vriezen, waar we al niet op kunnen hopen met een kriebelhond he? ;)
Luna dus ook, ook de regen op haar huid lijkt wat jeuk uit te lokken.
Pffffff, ik weet het even niet meer. Wie wil er meedenken?  :-[

We hebben al lang geen nieuwe diersoort meer toegevoegd. Sinds een week of 2 heeft Xerox op 2 specifieke plaatsen telkens jeuk: liezen en de onderkant van de bek. Naast zijn bek is een kaal plekje ontstaan. Nu heb ik op het moment ook een konijn zitten met erge mijt. Die staat onder intensieve behandeling, maar Xerox zit dus in dezelfde kamer.

Kan het zijn dat die mijt overgeslagen is op Xerox? Het tweede konijn heeft nergens last van, maar zij is kerngezond. Xerox heeft natuurlijk toch een minder sterke afweer. Onze andere hond, Yuko, heeft ook nergens last van.

Inmiddels zijn alle kleedjes gewassen op 60 graden, ik heb Xerox voor de zekerheid gewassen met vlooienshampoo (toen hij een paar maanden terug vlooien had, reageerde hij daar erg goed op, jeuk was meteen verdwenen), een pipet Advocate gegeven... Maar de jeuk blijft, hij wordt er 's nachts wakker van, ik word er 's nachts wakker van en het is gewoon vreselijk om aan te moeten zien en hem telkens te corrigeren  :'(

Wat nu? Pipet over 2 weken herhalen? Naar de DA voor een afkrabsel? Ik heb niet het idee dat het voergerelateerd is, omdat zijn tepels en de huid van zijn buik wel mooi rustig zijn. Mijn gevoel zegt dat het misschien wel tijd is voor een nieuw afkrabsel, maar ja, ik weet natuurlijk dat hij allergisch is voor 3 soorten mijt (meelmijt, copramijt en farinaemijt). Dus wat levert zo'n afkrabsel mij dan op?

Bestaan er trouwens ook shampoos tegen mijt?
Xerox schreef: Pffffff, ik weet het even niet meer. Wie wil er meedenken?  :-[

We hebben al lang geen nieuwe diersoort meer toegevoegd. Sinds een week of 2 heeft Xerox op 2 specifieke plaatsen telkens jeuk: liezen en de onderkant van de bek. Naast zijn bek is een kaal plekje ontstaan. Nu heb ik op het moment ook een konijn zitten met erge mijt. Die staat onder intensieve behandeling, maar Xerox zit dus in dezelfde kamer.
Wat voor mijt zit er op het konijn?
Kan het zijn dat die mijt overgeslagen is op Xerox? Het tweede konijn heeft nergens last van, maar zij is kerngezond. Xerox heeft natuurlijk toch een minder sterke afweer. Onze andere hond, Yuko, heeft ook nergens last van.
Ik heb geen idee, vandaar dat ik ook al de naam van de mijt wil weten. Dan kun je namelijk beter zeggen (denk ik) of dat er een is die ook op Xerox is gaan zitten.

Het kan overigens ook een nieuwe opbouw van een allergie zijn voor 1 van de diersoorten die je geeft. Dat is het nadeel van lang op weinig diersoorten blijven hangen, ze bouwen namelijk vaak ook voor hetgeen je geeft weer een allergie op, als dat te weinig diersoorten zijn.
Inmiddels zijn alle kleedjes gewassen op 60 graden, ik heb Xerox voor de zekerheid gewassen met vlooienshampoo (toen hij een paar maanden terug vlooien had, reageerde hij daar erg goed op, jeuk was meteen verdwenen), een pipet Advocate gegeven... Maar de jeuk blijft, hij wordt er 's nachts wakker van, ik word er 's nachts wakker van en het is gewoon vreselijk om aan te moeten zien en hem telkens te corrigeren  :'(
Ik snap waarom je dit gif gegeven hebt, ik zou het zelf alleen niet gedaan hebben. Dit helpt vaak niet bij het verminderen van jeuk, in tegendeel... Niks aan te doen maar ik zou toch zelf geen gif meer op Xerox gooien.
Wat nu? Pipet over 2 weken herhalen? Naar de DA voor een afkrabsel? Ik heb niet het idee dat het voergerelateerd is, omdat zijn tepels en de huid van zijn buik wel mooi rustig zijn. Mijn gevoel zegt dat het misschien wel tijd is voor een nieuw afkrabsel, maar ja, ik weet natuurlijk dat hij allergisch is voor 3 soorten mijt (meelmijt, copramijt en farinaemijt). Dus wat levert zo'n afkrabsel mij dan op?

Bestaan er trouwens ook shampoos tegen mijt?
Misschien is dit topic wel interessant voor je, mijt en mijt-shampoo technisch: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=1
Lizzy, wauw, bedankt voor je snelle reactie.

Op het konijn zit vachtmijt. De omschrijving 'wandelende roos' is hierbij wel van toepassing. Besmettelijk voor mensen en andere dieren als ik het goed begrepen heb  :-X Maarrr... Bij Xerox kan ik geen enkel schilfertje vinden.

Het opbouwen van een allergie, ja, dikke kans  :-\ We staan pas op 3 diersoorten, waarvan hij nog steeds het meeste konijn eet (andere zijn lamavlees en haaskarkas/haashart-long).

Dat gif, nee zeker niet mijn eerste keus, maar pff, ik zit in het nauw. Het topic ga ik meteen doorlezen, dank je!! (Toevoeging: ik ben nu de hele mediatheek aan het doorspitten).

Aangenomen dat Xerox een (beginnende) besmetting door die vachtmijt heeft, dan zou ik hem dus gewoon kunnen blijven wassen met vlooienshampoo? Ik heb nu die van Ecostyle, met als werkzame stof Spiritus Saponatus (gehalte 25%). Op de site staat dat knaagdieren er ook mee gewassen kunnen worden... Interessant.
Laatst gewijzigd door Xerox op zo 30 dec 2012, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Waardeloos zeg,........
Konijnenmijt.
Luna mag ook (voorlopig) niet meer in de garage komen waar de cavia's en het hooi liggen maar ook niet meer op de hei, vanwege de planten en de konijnen.

Tja, opbouwen van allergie door dezelfde diersoort,....Luna eet alweer zolang konijn,........... :-\

Het is te hopen dat het die vachtmijt is dan weet je in ieder geval wat je aan moet pakken. Succes maar weer verder,.....ik blijf meele(v)(z)en. ;)
Hier was het vanochtend oorlog tegen de mijten  :knuppel2: Onze Shar Pei heeft ook ineens 2 kale plekken in de hals en overal op internet staat dat vachtmijt zeer besmettelijk is, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en vanochtend defencare shampoo en spray opgehaald. Niet bij de DA waar het konijntje onder behandeling staat, want die wisten niet eens van het bestaan af?  :-X 'We hebben wel pipetjes Advocate...' 'Nou nee, dank u.'  :-\

Goed, hele huis onder handen genomen, beide konijntjes gewassen, kooi uitgesopt, allebei de honden onder de douche. Ik ben benieuwd of konijntje en hond(en) nu van de jeuk af zijn, anders laat ik alsnog een afkrabsel doen bij Xerox. Ik moet zeggen dat zijn huid en vacht er de laatste week prima uitzien, op het kale plekje bij de bek na dan. Dus hopelijk is dit het einde van het mijttijdperk en kunnen we hierna verder met ons menu (niet vergeten deze aanslag op het ongedierte te herhalen over een paar weken, dus dat gaat op de kalender).
Xerox schreef: Hier was het vanochtend oorlog tegen de mijten  :knuppel2: Onze Shar Pei heeft ook ineens 2 kale plekken in de hals en overal op internet staat dat vachtmijt zeer besmettelijk is, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en vanochtend defencare shampoo en spray opgehaald. Niet bij de DA waar het konijntje onder behandeling staat, want die wisten niet eens van het bestaan af?  :-X 'We hebben wel pipetjes Advocate...' 'Nou nee, dank u.'  :-\

Goed, hele huis onder handen genomen, beide konijntjes gewassen, kooi uitgesopt, allebei de honden onder de douche. Ik ben benieuwd of konijntje en hond(en) nu van de jeuk af zijn, anders laat ik alsnog een afkrabsel doen bij Xerox. Ik moet zeggen dat zijn huid en vacht er de laatste week prima uitzien, op het kale plekje bij de bek na dan. Dus hopelijk is dit het einde van het mijttijdperk en kunnen we hierna verder met ons menu (niet vergeten deze aanslag op het ongedierte te herhalen over een paar weken, dus dat gaat op de kalender).
Ik hoop dat je die lillukerts er permanent mee uit hebt geschakeld :)! (die rottige mijten dus). Ik ben benieuwd, of het nu beter gaat. En anders denk ik dat een afkrabsel inderdaad verstandig is. En misschien toch ook een nieuw diersoort, voor de zekerheid, gaan introduceren!
Gaan we doen, Lizzy! Heeft er iemand nog tips voor een diersoort? We staan nu dus op konijn, lama en als laatste haas.

Zalm heb ik bovenin de vriezer gelegd, omdat me dat een veilige diersoort lijkt. Dan zou ik 1x per week een vismaaltijd kunnen doen, ofzo. Of kan ik beter voor iets anders kiezen? In de vriezer ligt ook nog zebra, paard, parelhoen...
Xerox schreef: Gaan we doen, Lizzy! Heeft er iemand nog tips voor een diersoort? We staan nu dus op konijn, lama en als laatste haas.

Zalm heb ik bovenin de vriezer gelegd, omdat me dat een veilige diersoort lijkt. Dan zou ik 1x per week een vismaaltijd kunnen doen, ofzo. Of kan ik beter voor iets anders kiezen? In de vriezer ligt ook nog zebra, paard, parelhoen...
Exotisch, zebra :o
Ik denk dat het niet zoveel uit maakt, wat je hierna gaat geven. Je moet toch uitvinden waar je hond allergisch voor is.....
Je bent wel fanatiek met reageren Lizzy  :D

Ja zebra, nog van de laatste levering exoten van orinake  :) Oke, dan begin ik maar met zalm denk ik en daarna kijk ik wel weer verder... Eerst nog een dagje aankijken hoe het met de kriebels gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door