Xerox schreef: Goedzo, ben benieuwd!En wat is jouw mening over die plantaardige olie in de CB?
Moderator: Lizzy
Xerox schreef: Goedzo, ben benieuwd!En wat is jouw mening over die plantaardige olie in de CB?
keetje schreef: Wat dacht je van kalkoen of eend dan? Volgens haar vorige baas is ze allergisch voor kip en rund dus dat ga ik in ieder geval niet toevoegen.Weet je zeker dat dat klopt?
IraPablo schreef: Weet je zeker dat dat klopt?Nee, dat weet ik niet zeker, ik moet maar afgaan op wat de vorige baas me sumier meegedeeld heeft, hij wilde verder geen kontakt meer. Wel heb ik kontakt gehad met een dierenarts waar ze toentertijd onder behandeling was en die wist te vertellen dat er een artuvetrin test afgenomen was, dat ze door een andere dierenarts op hypoallergeenbrok gezet was wegens allergie, verder niet. Haar vorige baas is nogal veranderd van dierenarts.
Volgens de fokker van Pablo zou hij allergisch zijn voor kip, rund en eigenlijk alles behalve lam. Ik heb dat voor kennisgeving aangenomen.
Achteraf bleek, dat haar honden nog nooit vlees hadden gezien en ze liever had dat we 'gewoon' carocroc brokken in de smaak lam zouden blijven voeren. Ik bedoel hiermee alleen maar te zeggen dat de uitspraken van een vorige eigenaar niet altijd op waarheid berusten.
Toen ik de gok nam en Pablo BARF ging voeren met alle diersoorten die er zijn, bleek er dus geen probleem te zijn. Hij lust alles en kan overal tegen.
Wel moeilijk om daarop te 'gokken' zeker als jouw hond echt een allergie heeft.
Nog een ander 'advies':
Ik ben zelf allergisch voor kip. Kan het ook niet aanraken (da's moeilijk ja, met vlees ompakken voor de hond).
Bij een ernstige allergie is aanraking dus al voldoende. Kun je hem niet even op een stuk kip laten staan met een poot? Klinkt heel er stom, maar als het goed is, krijgt hij dan jeuk aan die poot. Is dat niet zo, dan z'n lip aanraken met kip.
Allergie hoef je niet persé te testen door het te voeren. Een aanraking (bij ernstige allergie) is vaak al voldoende en dan is het leed te overzien. Jeuk gaat na een uurtje weer weg.
Xerox schreef:Dermatoloog staat nog op mijn noodlijstje,.....mocht het allemaal niet gaan werken, dit elimineren dan gaan we daar heen.Ik snap helemaal wat je bedoelt, soms heb je van die momenten dat je je bedenkt dat er wel 10 verschillende dingen tegelijk aan de hand kunnen zijn, zie dat raadsel maar eens op te lossen pff...
Wat sowieso belangrijk is: je eigen gevoel volgen. Jij ziet de hond elke dag, maakt haar mee en kunt het beste inschatten waar het aan zou kunnen liggen en wat een goede volgende stap is. Als je het gevoel hebt dat geit wel eens een goede optie zou kunnen zijn, proberen. Voorzichtig toevoegen, sowieso!! Ik voeg nieuwe dingen als volgt toe: zaterdag (want vrij dus kan ik beter ingrijpen als het misgaat) - dinsdag - vrijdag. Eerste week dus 2 dagen ertussen. Daarna om de dag.
Luna is een herplaatser, toch? Hoe ziet jullie dagritme eruit qua wandelingen etc.?
De plekken in de eerste posts vind ik er wel apart uitzien moet ik zeggen. Niet erg typisch voor voedselallergie geloof ik... Misschien zit 'de' oplossing wel in een bezoekje aan de dermatoloog?
Edit; heb de testresultaten even bekeken, meelmijt dus. Ik vind de resultaten heel erg meevallen. Waarde voor meelmijt is wel te hoog maar niet dra-ma-tisch. Dat verklaart misschien ook dat ze geen jeuk heeft, toch?
Kalkoen of eend, dat weet ik nietMisschien kunnen anderen hier je adviseren... Ik zou met geen van beide durven beginnen, maar ik heb meer keus dus makkelijk praten
![]()
202Spots schreef: Wanneer je al zo lang loopt te tobben, dan is het misschien de moeite waard om de speekseltest bij Dr.Dodds te laten doen ?Bedankt voor de tip, ik zet het op mijn lijstje.
Er word getest voor:
PANEL 1: rundvlees, maïs, tarwe, soja, melk (koe), lam, wild, kip, kalkoen, witte vis
PANEL 2: ei (kip), gerst, gierst, havermout, zalm, konijn, rijst, quinoa, aardappel, pinda (pindakaas)
http://nutriscan.org/veterinarian-section.html